فیروز سیر برترین پارک های تفریحی اروپا را بشناسید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷

پارک های تفریحی اروپا

پارک تفریحی برای گردشگران بسیار جذاب است. پارک های تفریحی هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کنند خصوصا خانواده های دارای فرزند و افراد جوان تر. معروف ترین پارک های تفریحی در آمریکا قرار دارند اما در اروپا نیز پارک های تفریحی بسیار زیادی وجود دارند که روزانه میزبان هزاران بازدید کننده هستند. با ما همراه باشید تا با برخی از برترین پارک های تفریحی اروپا بیشتر آشنا شوید.

 

اروپا پارک، آلمان (Europa- park, Germany)

این پارک موضوعی که در آلمان واقع شده است بسیار متنوع است. اروپا پارک آلمان، دارای چندین ترن هوایی و جاذبه های فراوانی است که پاسخگوی افراد با سنین مختلف و علایق متفاوت می باشند. اروپا پارک آلمان در مجموع دارای ۷۹ نوع بازی و ۱۳ ترن هوایی است و می تواند روزانه میزبان ۶۰۰۰۰ بازدید کننده باشد. اما یکی از معایب اروپا پارک آلمان این است که در ایام تعطیلات بسیار شلوغ است. مثلا در سال ۲۰۱۶ حدود ۶/۵ میلیون نفر از اروپا پارک بازدید کردند و این میزان هرساله با نرخ ثابتی رشد می کند. در نتیجه در ایام تعطیلات شاهد صف های طولانی و شلوغی بیش از حد بازی ها خواهید بود. از دیگر معایب اروپا پارک آلمان، دسترسی نامناسب به حمل و نقل عمومی است.

پارک تفریحی

 

دیزنی لند پاریس، فرانسه (Disneyland Paris, France)

دیزنی لند پاریس از دو پارک موضوعی، دیزنی لند پارک و والت دیزنی استودیو پارک تشکیل شده است که در مجاورت یکدیگر قرار دارند. این دو پارک موضوعی به همراه هم معروف ترین پارک تفریحی اروپا را شکل می دهند. دیزنی لند پاریس در ۳۲ کیلومتری شرق پاریس قرار گرفته است. با حمل و نقل عمومی یا مسیر اتومبیل رانی A4 می توان به هر دوی این پارک ها دسترسی داشت. هیچکدام از شرکت های تفریحی مانند دیزنی بازدید کنندگان را به خود جذب نمی کنند. به همین دلیل منبع سود شرکت دیزنی از شخصیت های معروفش، فیلم ها و نیز جاذبه هایش می باشد که طراحی خارق العاده ای دارند. دیزنی لند پاریس در سال ۲۰۱۶ میزبان ۴/۱۳ میلیون بازدید کننده بود.

دیزنی لند

از ویژگی های خوب دیزنی لند پاریس این است که وسایل بازی آن برای کل اعضای خانواده مناسب است و دسترسی آن به حمل و نقل عمومی بسیار عالی است. از طرف دیگر، یکی از نقاط قوت دیزنی لند پاریس تبدیل به نقطه ضعف آن شده است. از آنجاییکه بازدیدکنندگان از سنین مختلفی هستند، تعداد وسایل بازی هیجان انگیز کم است.

دیزنی لند

 

پارک تفریحی ل پوی دو فو، فرانسه (le Puy du Fou, France)

ل پوی دو  فو که یک پارک موضوعی فرانسوی است در لس اپسس فرانسه واقع شده است. در پارک تفریحی ل پوی دو فو می توانید نمایش های بسیار متنوع و جالبی را ببینید مثل شمشیربازی، سوارکاری، آتش بازی و سایر نمایش های جذاب. پارک تفریحی ل پوی دو فو از این نظر در اروپا بی همتاست. در پارک تفریحی ل پوی دو فو فرانسه می توانید حمله واکینگ ها، دوئل شوالیه ها، جنگ های شمشیر بازی یا گلادیاتورهای رومی را به صورت کاملا واقعی ببینید و تجربه کنید.

ل پوی دو فو

پارک تفریحی ل پوی دو فو در دل طبیعت قرار گرفته است. غروب های پارک چشم اندازی تماشایی دارد که با موسیقی، رقص، رژه، ویدئو پروژکتورهای سه بعدی، آتش بازی و آب بازی همراه است. پارک تفریحی ل پوی دو فو فرانسه حدود ۲۶/۲ میلیون نفر از پارک بازدید کردند.

ویژگی منحصر بفرد پارک تفریحی ل پوی دو فو، تا حدودی منفی است یعنی تنوع در آن کم است. این پاک تفریحی به غیر از نمایش های جذاب، یک مزرعه متعلق به قرون وسطی و چند چراگاه حیوانات هیچ جاذبه دیگری ندارد. پارک تفریحی ل پوی دو فو فرانسه برای افرادیکه عاشق هیجان و آدرنالین هستند مقصد مناسبی نیست و دسترسی آن به حمل و نقل عمومی نیز باید توسعه یابد.

پارک تفریحی

 

پارک تفریحی پورت اونچرا ورد، اسپانیا (PortAventura World, Spain)

پارک تفریحی پورت اونچرا در ۶۰ کیلومتری جنوب بارسلونا واقع شده است که جاذبه ای دیدنی برای اهالی اسپانی و تمامی گردشگران می باشد. پارک تفریحی پورت اونچرا ورد از سه پارک تشکیل شده است؛ پورتا ونچورا پارک، کاریب آکوئاتیک پارک و فراری لند.

بازدید از این سه پارک می تواند هر آنچه که یک بازدید کننده پارک های تفریحی بدنبال آن است را برآورده کند. نه تنها تعداد جاذبه های پارک تفریحی پورت اونچرا ورد زیاد است بلکه این جاذبه ها از نظر کیفی نیز سطح بسیار بالایی دارند. علاوه براین موقعیت مکانی پارک تفریحی پورت اونچرا نیز بسیار عالی است و از آنجاییکه در سواحل مدیترانه قرار گرفته است روزهای گرم و آفتابی زیاد دارد.

در فصول شلوغ، صف جاذبه ها بسیار طولانی است اما به دلیل ابعاد و شکل تجهیزات، توزیع بازدید کنندگان تقریبا متوازن است. قیمت غذا در پارک تفریحی پورت اونچرا ورد ارزان تر است و کیفیت بالایی دارد اما هتل های آن کمی قدیمی هستند.

پارک تفریحی

 

پارک تفریحی گاردا لند، ایتالیا (Gardaland,Italy)

هر ساله ۸۵/۲ میلیون گردشگر از پارک تفریحی گاردا لند ایتالیا، که در نزدیکی دریاچه گاردا ایتالیا واقع شده است، بازدید می کنند. پارک تفریحی گاردا لند، ترن های هوایی و سواری های آبی بسیار زیادی دارد. مهمانان می توانند در هتلی قلعه مانند اقامت کنند. در پارک تفریحی گاردا لند، کودکان در اولویت قرار دارند. بازدید از این پارک تجربه ای منحصربفرد است. از جمله معایب پارک تفریحی گاردالند وجود صف های انتظار طولانی خصوصا برای جاذبه های برتر آن است، ساعات کار آن بسیار کوتاه است و با توجه به شهرت غذاهای ایتالیایی، تجربه غذای آن واقعا نا امید کننده است.

پارک تفریحی

پارک تفریحی از جاذبه ی اصلی برخی کشورهای اروپایی بشمار می رود. اطلاعات ارائه شده در این بخش می تواند به آشنایی بیشتر با این پارک ها و نیز برنامه ریزی سفر شما کمک نماید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به هر نقطه از دنیا می توانید از طریق سایت سفرمی اقدام نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 589 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.