فیروز سیر دانستنی های سفر به چین - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷

قبل از سفر به چین باید به چند نکته توجه داشت

چین مقصدی پر از تضاد و تنوع است. در قسمتی از آن شهر پکن با ساختمان های امپراطوری قرار دارد  که هزاران سال قدمت دارند و در بخش دیگر آن شانگهای قرار دارد که مدرن ترین افق مرئی دنیا را دارد. همچنین در بخش دیگرآن شهرهایی مثل گوییلین با کوه های کله قندی و مناظر چشم نواز قرار دارند. فرقی نمی کند در کدام نقطه از چین باشید مهم این است که در این کشور فقط به زبان چینی صحبت می شود. در کشور چین از زبان انگلیسی به ندرت استفاده می شود و حتی کارکنان هتل ها و فرودگاه نیز دانش زبانی زیادی ندارند.

در ادامه نکات مهمی را یادآور می شویم که می تواند سفر به چین را برای شما آسان تر کند.

چین

 

۱. حتما مدارک خود را همراه داشته باشید

اگر به زبان چینی تسلط دارید، سفر راحتی خواهید داشت. اما اگر با زبان محلی آشنایی ندارید قطعا به مشکل بر می خورید. به همین دلیل باید تمام اطلاعات مربوط به سفر خود مثل اسم و آدرس را به زبان چینی بنویسید و همراه خود داشته باشید. مثلا اگر آدرس دقیق مقصد خود را به زبان چینی ندانید نمی توانید تاکسی بگیرید. این یادداشت ها خصوصا وقتی که در خیابان دنبال آدرسی می گردید برای شما مفید خواهند بود.

چین

 

۲. برای اقامت در هتل، محدودیت کارت اعتباری خود را افزایش دهید

ویژگی مثبت هتل های زنجیره ای در چین این است که تمام هتل های لوکس و عادی در شهرهای بزرگ، گزینه های بسیاری زیادی برای اقامت به شما ارائه می کنند که در مقایسه با هتل های مشابه اروپایی یا برزیلی قیمت پایین تری دارند. واقعیت این است که پرداخت هزینه بیشتر برای اقامت در هتل های خوب مزایای بسیار زیادی برای شما دارد از ساختار و طراحی بهتر محیط گرفته تا کارکنان و نحوه برخورد آنها که معمولا به زبان انگلیسی تسلط بیشتری دارند.

اما برای جلوگیری از بروز مشکل در زمان ورود به هتل، بهترین گزینه این است که قبل از تصمیم به سفر محدودیت کارت اعتباری خود را افزایش دهید. احتمالا هتل از شما می خواهد که مبلغی تقریبا معادل قیمت اتاق را به عنوان سپرده بگذارید که این مبلغ پس از چند روز یا چند هفته آزاد می شود. این کار در شهر ها و هتل های بزرگ یک استاندارد است.

چین

 

۳. اپلیکیشن های موجود در گوشی موبایل خود را بررسی کنید

اینترنت چین توسط firewall کنترل می شود که دسترسی به چندین سایت ضروری و مفید را مسدود کرده است. دسترسی به گوگل و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک فقط در هنگ کنگ و ماکائو و یا از طریق وی پی ان امکان پذیر است (که البته استفاده از وی پی ان در کشور چین غیر قانونی است). افرادیکه به وی پی ان دسترسی ندارند باید تنظیمات اپلیکیشن ها را تغییر داده و چند دیکشنری آنلاین یا اپلیکیشن های ترجمه در گوشی خود داشته باشند.

اپلیکیشن ترجمه گوگل بهترین گزینه برای شما خواهد بود که حتی در حالت آفلاین نیز فعال است. اپلیکیشن مترجم گوگل به صورت خودکار جملات تایپ شده را به زبان چینی ترجمه می کند و خصوصا زمانی که بخواهید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید به شما کمک می کند.

به یاد داشته باشید که حتما قبل از سفر خود این اپلیکیشن ها را دانلود کنید چراکه در کشور چین به محصولات گوگل دسترسی ندارید.

چین

 

۴. برنامه سفر خود را هرچه زودتر آماده کنید

خیلی از افراد تا لحظه آخر به جزییات سفر خود توجه نمی کنند. ولی متاسفانه به چند دلیل نمی توانید در سفر به کشور چین چنین رفتاری داشته باشد. اولا که برای گرفتن ویزا باید برنامه ریزی سفر خود به همراه آدرس تاسیسات اقامتی را به کنسولگری چین ارائه کنید. دوما، به دلیل مسافت زیاد بین شهرها ممکن است بلیط هواپیما گران باشد و بلیط های قطار نیز فروخته شده باشند، خصوصا در تعطیلات. بنابراین می توانید برنامه ریزی دقیق سفر خود را از قبل انجام دهید مثلا تعیین شهرهای مورد نظر، تاریخ دقیق حرکت، بهترین جایی که برای اقامت می توانید انتخاب کنید (نزدیک ایستگاه مترو یا جاذبه های اصلی برای رفت و آمد راحت تر) و از تمامی نوشته های خود به خوبی مراقبت کنید.

چین

 

۵. تقویم محلی چین را قبل از سفر ببینید

برای اطلاع از فصل شلوغ و فصل خلوت سال برای سفر به چین حتما تقویم چینی را ببینید. مثلا اگر بخواهید در زمستان به کشور چین سفر کنید باید بدانید که زمستان های بسیار سختی دارد خصوصا در قسمت شمالی کشور و در ایام زمستان بعضی از جاذبه های اصلی گردشگری مثل پارک های طبیعی، کوه ها، رودخانه ها و دریاچه ها ممکن است تعطیل باشند یا آنچه که انتظار دارید برآورده نشود.

با توجه به فصل های شلوغ و خلوت سال باید دقت کنید که اشتباها سفر خود را در ایام شلوغ رزرو نکنید. مثلا ایام تعطیلات سال جدید در کشور چین، زمان تعطیلات دسته جمعی است که منجر به بزرگترین مهاجرت بشری شد یعنی زمانی که تعداد بسیار زیادی از چینی ها تصمیم گرفتند همزمان سفر کنند. افرادیکه در روزهای نزدیک به این تعطیلات به کشور چین فیروز سیر کنند شاهد ترافیک های بسیار طولانی و قیمت های بسیار بالاتر می باشند.

چین

برای سفر به هر یک از شهرهای چین می توانید از طریق سایت سفرمی اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نمایید. همچنین برای آگاهی هرچه بیشتر از مقصد سفرتان می توانید به وبلاگ سفرمی مراجعه کنید و مقالات مرتبط به مقصد سفرتان را مطالعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 654 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.