فیروز سیر ابوظبی جزیره ای کوچک با جاذبه های بسیار در جنوب خلیج فارس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷

۳٫۷
/
۵
(
۷

امتیاز

)

مناطق دیدنی ابوظبی

ابوظبی یک جزیره ی T شکل است که در جنوب خلیج فارس قرار دارد. شهرنشینی و توسعه سریع در بخش گردشگری آن منجر به تبدیل این شهر به یک مقصد گردشگری جذاب شده است. ابوظبی توسط شیخ زاید تاسیس و توسط معمار ژاپنی دکتر Takahashi طراحی شده است. ابوظبی به یک شهر شلوغ و مدرن با بلوارهای وسیع، آسمانخراش ها، ساختمان های بلند و مراکز خرید شلوغ تبدیل شده است. بناهای تاریخی مانند مسجد جامع شیخ زاید، قصر ال حسن و روستای میراث و جزیره یاس که به تازگی توسعه یافته اند نیز از مناطق دیدنی ابوظبی به شمار می روند و چهره ای خاص به این شهر داده اند. همچنین ابوظبی دارای سواحل دیدنی و جذاب است که مجهز و امن هستند، پارک های حیات وحش متعدد، پارک های تفریحی و باغ های متعدد از جمله مناطق دیدنی ابوظبی است.

مسجد بزرگ شیخ زاید

مسجد شیخ زاید از زیبا ترین مناطق دیدنی ابوظبی است که به رنگ سفید و از جنس مرمر است و نورپردازی های زیبای آن با توجه به نور ماه تغییر می کند.  هنرمندان در مسجد شیخ از  شیشه، کاشی موزائیک و حکاکی های پیچیده استفاده می کنند و اثری زیبا خلق کرده اند که چشم ها را به خود خیره می کند. مسجد بزرگ شیخ پس از نزدیک به ۲۰ سال ساخت در سال ۲۰۰۷ افتتاح شدو ظرفیت۴۰،۰۰۰ عبادت کننده را دارد. در این مسجد افراد غیر مسلمان ها هم اجازه ی ورود دارند و می توانند از کتابخانه ی این مسجد نیز دیدن کنند.

مسجد بزرگ شیخ زاید

تورهای قایقرانی انفرادی

برای دیدن بعدی متفاوت از ابوظبی ، می توانید به جنگل های مانگرو بروید که در اطراف شهر را مانند یک حلقه در برگرفته اند. در این جنگل کانال های طبیعی و برکه هایی نیز وجود دارد که می توانید در آن از ۱٫۵ تا ۳ ساعت قایق رانی کنید. برای یک تجربه واقعا ویژه، می توانید برای تورهای شبانه و گشت و گذار در جنگل در هنگام شب ثبت نام کنید.

تورهای قایقرانی انفرادی

 

جهان فراری

پارک فراری یک پارک تفریحی فراموش نشدنی است که سرعت و هیجان را در آن تجربه خواهید کرد و دارای سریع ترین ترن هوایی دنیا است. حتی کودکان نیز می توانند در پارک فراری تجربه ی رانندگی پیدا کنند. درواقع این پارک یک مکان هیجان انگیز برای خانواده ها است. مجموعه ای از خودروهای فراری نیز در این مجموعه وجود دارد که مدل های آن از سال ۱۹۴۷ موجود است و یک تور کارخانه فراری به همراه بازی های فراری نیز در این تور طراحی شده است.

جهان فراری

تورهای قایقرانی

برای دیدن بهترین منظره از آسمان خراش های پر زرق و برق ابوظبی، بهتر است از روی آب این ساختمان هارا ببینید و متوجه خواهید شد که منظره ی آسمان خراش ها بسیار زیبا است. تورهای مختلفی با بودجه های متفاوت در این بخش طراحی شده اند.، اما دو سفر محبوب تر گردشگران شامل سفرهایی است که دارای غواصی در شب هستند و به این ترتیب می توان منظره ی چراغ های شهر ابوظبی را هم مشاهده کرد.

تورهای قایقرانی

قصر ال حسن

قصر ال حسن ، قدیمی ترین ساختمان در ابوظبی و یکی از مهمترین نقاط تاریخی آن است. کاخ در سال ۱۷۹۳ به عنوان محل اقامت خانواده حاکم و محل حکومت آن ها ساخته شد. قسمت داخلی قصر ال حسن بازسازی و مدرن شده است و در حال حاضر به عنوان موزه ای که تاریخ و فرهنگ ابوظبی را نشان می دهد، با تاریخ های شفاهی و تعداد زیادی عکس تاریخی در معرض نمایش قرارداده شده است. حیاط زیبا و کاشی کاری های با شکوه آن در دروازه ی شمالی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این قصر به حساب می آید.

قصر ال حسن

بیمارستان شاهین

بیمارستان شاهین ابوظبی یک بیمارستان دامپزشکی برای شاهین های بیمار آسیب دیده است، اما همچنین تورهای متنوعی برای دیدن انواع شاهین ها نیز برای آن طراحی شده است. در این قسمت می توانید از نزدیک یک شاهین را ببینید و لمس کنید.

خلاصه

شهر ابوظبی ترکیبی از مکان های سنتی و مدرن است. اگر می خواهید آرامش مکان های سنتی به همراه هیجان و لذت مکان های لوکس مانند پارک فراری را تجربه کنید، ابوظبی یک انتخاب مناسب برای شما است. شما هیچوقت از بودن در ابوظبی خسته نخواهید شد زیرا ترکیبی از فعالیت های گوناگون برای تمام روحیه ها در شهر ابوظبی وجود دارد.

برای خرید بلیط هواپیمای ابوظبی و رزرو هتل ابوظبی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 444 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.