فیروز سیر با جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی آشنا شوید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

ایالت جوهور مالزی به دنبال جذب گردشگران مسلمان

ایالت جوهور مالزی در بخش جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده است. این منطقه از کشور مالزی نیز همانند سایر مناطق این کشور تحت سلطنت مشروطه اداره می‌شود. مرکز این ایالت جوهور بهرو است و موار شهر سلطنتی آن می‌باشد.

همانند سایر شهرهای مالزی بیشتر جمعیت این ایالت را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ اما پیروان دین‌های بودایی، هندوییسم و مسیحی را نیز می‌توانید در این ناحیه مشاهده کنید.

مردم این ایالت به زبان مالای جوهری سخن می­گویند و گویش بخصوصی دارند؛ اما در صورتی که زبان انگلیسی مسلط باشید نیز می‌توانید نیازهایتان را هنگام سفر به ایالت جوهور مالزی برطرف کنید.

ایالت جوهور مالزی

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هر منطقه برای توریست‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه برای آشنایی بیشتر معرفی شده‌اند. با سفرمی همراه باشید و ایالت جوهور مالزی را بهتر بشناسید.

پارک تفریحی لگولند (Legoland Amusement Park)

پارک تفریحی لگولند را می‌توان یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی محسوب کرد. در طراحی این پارک همان‌طور که از نام آن مشخص است از تم‌هایی مختلف لوگو استفاده شده است. پارک تفریحی لگولند تنها یک شهربازی ساده نیست! این پارک جذاب از دو پارک تفریحی و پارک آبی تشکیل شده است که می‌تواند لحظات شادی را برای کودکان و بزرگ‌ترها فراهم کند. فراموش نکنید که قبل از مراجعه به این پارک هیجان انگیز حتماً بلیت آن را به صورت آنلاین خریداری کنید تا مجبور به انتظار در صف‌های طولانی نباشید.

پارک تفریحی لگولند

پارک تفریحی لگولند

مسجد سلطان ابوبکر (Sultan Abu Bakar Mosque)

مسجد سلطان ابوبکر نیز یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی است. این مسجد بر روی تپه‌ای در مرکز شهر جوهور بهرو واقع شده است و از قسمت‌های مختلف شهر می‌توانید به خوبی این مسجد زیبا را مشاهده کنید. این مسجد در قرن نوزدهم میلادی بنا شده است و در طراحی آن از سنگ‌های مرمر سفید و معماری ویکتوریا بهره گرفته­اند. مناره‌های زیبای این مسجد با وجود طراحی‌های خاص، شباهت زیادی به برج­ ساعت لندن دارند.

مسجد سلطان ابوبکر

مسجد سلطان ابوبکر

معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان (Arulmigu Sri Rajakaliamman Glass Temple)

معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان نیز یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی است. در طراحی این معبد از ۳۰۰ قطعه شیشه‌ای استفاده شده است، به همین دلیل این بنا به معبد شیشه‌ای شهرت یافته است. تمام قسمت‌های این معبد از سقف و دیوارها و ستون‌ها پوشیده از شیشه است. نورهایی که در اثر بازتاب درون شیشه‌های این مبعد منعکس می‌شوند در نگاه اول زننده و آزار دهنده به نظر می‌رسند؛ اما کافی است چند لحظه در این فضا حضور داشته باشید تا به اوج هنرمندی طراح این معبد پی ببرید.

معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان

معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان

مرکز شهر جوهور بهرو (Johor Bahru City Center)

اگر در میان جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی به دنبال یک مرکز خرید مناسب هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به مرکز شهر جوهور بهرو مراجعه کنید. در مرکز این شهر فروشگاه‌های متعددی وجود دارند که لباس و پوشاک، وسایل سرگرمی و… را ارائه می‌کنند؛ بنابراین اقلام مورد نیازتان را به راحتی می‌توانید از این مکان تهیه نمایید. همچنین مرکز شهر جوهور بهرو دارای رستوران‌های متعددی ‌است که غذاهای مختلفی را ارائه می‌کنند. بنابراین پس از گشت و گذار و خرید در این شهر هیجان انگیز می‌توانید یک غذای محلی با طعمی منحصر به فرد را نوش جان کنید.

مرکز شهر جوهور بهرو

باغ وحش جوهور (Zoo Johor)

این مکان نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری ایالت جوهور مالزی است که علاقه‌مندان به حیات وحش را به سوی خویش جذب می‌کند. باغ وحش جوهور در سال ۱۹۲۸ ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های کشور مالزی است. در این باغ وحش ۱۰۰ گونه از حیوانات گوناگون نگه داری می‌شوند. با مراجعه به این باغ وحش می‌توانید حیواناتی مانند گوریل­ها، فلامینگوها، شیرها و حتی فیل‌ها را از نزدیک ببینید. این باغ وحش یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های مورد علاقه کودکان است؛ بنابراین اگر به همراه خانواده به این ایالت فیروز سیر­کنید حتماً این محل را در صدر لیست بازدیدتان قرار دهید.

باغ وحش جوهور

باغ وحش جوهور

خلاصه

ایالت جوهور مالزی با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد بیشتر گردشگران این کشور را به سوی خویش جذب می‌کند. از معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان تا مسجد سلطان ابوبکر هر کدام دارای طراحی‌های منحصر به فردی هستند؛ بنابراین برای بازید از کل جاذبه‌های گردشگری این منطقه ممکن است زمان کم بیاورید.

برای خرید بلیط هواپیما جوهور و رزرو هتل جوهور میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 502 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.