فیروز سیر با سواحل کشور گرجستان آشنا شوید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷

با سواحل کشور گرجستان آشنا شوید

بسیاری از کسانی که برای اولین بار به کشور گرجستان فیروز سیر کنند؛ ممکن است شوکه شوند که بیشتر خط ساحلی گرجستان سنگی است (با سنگریزه های بزرگ) و استفاده از کفش های مناسب و حتی یک تشک یوگا ضروری است. سواحل سنگی از قسمتی که آب شروع می شود شیب دارمی شوند و این قسمت ها اغلب به اندازه کافی عمیق می شود تا سنگ ها فقط در ۱۰-۱۵ قدم از ساحل احساس شوند. آب دریا در این قسمت مقداری شور است و شنا کردن در این آب های کشور گرجستان تفریحی فراموش نشدنی محسوب می شود. شنا کردن در آب های سواحل کشور گرجستان بسیار امن است فقط باید مراقب عروس های دریایی که در آن جا حضور دارند باشید. اگر احساس می کنید شروع کردن تعطیلات در سواحل سنگی زیاد خوشایند نیست بدانید که در این سواحل تپه های زیبایی وجود دارد که می توانید از آن جا منظره های زیبایی را تماشا کنید و لذت ببرید. تقریبا همه از استراحتگاه های ساحلی محبوب کشور گرجستان اطلاع دارند اما برخی از گردشگران و حتی مردم محلی همچنان از دیگر اقامتگاه های برجسته گرجستان و دریای سیاه خبر بی اطلاع هستند.

سواحل کشور گرجستان

با سفرمی همراه باشید تا با تعدادی از زیباترین سواحل کشور گرجستان آشنا شوید .

ساحل کواریتی (Kvariati)

این ساحل یکی از سواحل کشور گرجستان با مکانی بسیار امن و آرامش بخش است. علاقه مندان بیشتر به علت Rakushkebi، که درواقع یک خانه ی چوبی است که در حدود ۱۵ سال پیش توسط ناتا AKA Frida هنرمند Adjarian  ساخته و طراحی شده است به این ساحل می آیند. (او مانند شخصیت مشهور مکزیکی Frida Kahlo است). همه ی گردشگران عاشق غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه، لیموناد خانگی و کوکتل هایی هستند که در این خانه ی چوبی سرو می شود. آب این قسمت از سواحل کشور گرجستان گرم و تمیز است و ساحل نیز بسیار آرامش بخش و بکر است.

ساحل کواریتی

ساحل گونیو (Gonio)

Gonio در لیست سواحل شلوغ و پر جنب و جوش کشور گرجستان قرار دارد. در اینجا شب زنده داری کافه ها و باشگاه های پر سر و صدا در کنار ساحل دیده می شوند. موسیقی و دریانوردی نیز از سرگرمی های دیگر این ساحل محسوب می شود و به آن جلوه ی خاص و تاثیرگذاری بخشیده است. با این حال، این ساحل از مجموعه سواحل کشور گرجستان برای شنا کردن، مکان چندان مناسبی نیست. آب این ساحل کثیف است و افراد، بیشتر برای گشت و گذار و تفریح از این ساحل بازدید می کنند.

ساحل گونیو

ساحل سارپی (Sarpi)

ساحل سارپی بسیار نزدیک به مرز ترکیه است. زمانی بود که ساحل سارپی از سواحل آرام و تمیز ساحل عجریان بود؛ اما امروز به خاطر گردشگران، ساخت مکان های جدید و نزدیکی به یک بزرگراه اصلی، آرامش قبلی خود را از دست داده است. اما اشتباه نکنید تمام شکوه و جلال سارپی از بین نرفته است، آب های آن همچنان جلال وشکوه سابق خود را حفظ کرده اند. مسلما لذت بخش ترین سرگرمی در Sarpi صخره هایی هستند که در امتداد ساحل قرارگرفته اند و می توان از آن ها به آب شیرجه زد. سخره ها زیاد بلند نیستند و ارتفاع آن ها تقریبا ۷ متر بوده و بسیار هیجان انگیز هستند. هنگامی که شما آماده رفتن به خانه یا بازگشت به هتل خود هستید، می توانید از دوش عمومی که در ساحل سارپی نصب شده و قیمت آن کمتر از ۰٫۵۰ سنت است، استفاده کنید.

ساحل سارپی

ساحل Mtsvane Kontskhi

یکی دیگر از سواحل کشور گرجستان ساحل Mtsvane Kontskhi است که فقط ۹ کیلومتر (۵٫۶ مایل) از باتومی فاصله دارد. بومیان این مکان را به نام ” بهشت سبز ” می نامند. این مناظر نفیس شکل یک باغ گیاه شناسی در کنار ساحل می شود. گردشگران و مردم محلی در آنجا نه تنها برای آفتاب گرفتن و شنا، بلکه برای غواصی نیز حضور دارند. در ساحل Mtsvane Kontskhi تعداد زیادی مهمان خانه ، رستوران و کافه وجود دارد به طوری که شما می توانید در آنجا برای همیشه بمانید و از زیبایی این بهشت سبز لذت ببرید بدون اینکه کوچکترین احساس خستگی در شما نمایان شود.

ساحل Mtsvane Kontskhi

ساحل شکوتیلی (Shekvetili)

شکوتیلی یکی از سواحل کشور گرجستان است که با شن پوشیده شده است. شن و ماسه ی موجود در این ساحل به جای رنگ روشن دارای رنگ تیره است و اعتقاد بر این است که شن و ماسه ای که در این ساحل وجود دارد برای درمان بیماری های قلبی عروقی، مشکلات عصبی، ضعف عضلانی، آماس یا ورم مهره ها و بیماری های اسکلتی عضلانی مفید است. جنگل کاج که درست از پشت ساحل شروع می شود آب و هوا بسیار جذاب و فرح بخشی را ایجاد کرده است. شکوتیلی محل خوبی برای برنامه ریزی برای یک سفر خانوادگی است زیرا آب های این ساحل کم عمق است و به پارک Tsitsinatela نزدیک است، بنابراین برای کسانی که بچه دارند، مکان بسیار مناسبی محسوب می شود.

ساحل شکوتیلی

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل میتوانید به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 434 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.