فیروز سیر با موزه فروید در اتریش آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

موزه فروید در اتریش

کمتر کسی است که اتریش را که مهد روانکاوی جهان است، نشناسد. اتریش زادگاه زیگموند فروید روانشناس معروف تاریخ می باشد. این روانشناس مطرح جهان، بیشتر آزمایش ها و تحقیقات تئوریتیکال خود را در شهر وین اتریش انجام داده است. موزه فروید در واقع محل اقامت و کار این روانشناس می باشد که به مدت ۴۷ سال در آنجا ساکن بوده است. با مجله گردشگری سفرمی همراه باشید تا با موزه فروید آشنا شوید.

موزه فروید در اتریش

زندگی نامه فروید

زیگموند فروید از سال ۱۸۹۱ تا سال ۱۹۳۸ در این مکان با خانواده خود زندگی می کرده است. در سال ۱۹۸۳ ، در خلال جنگ جهانی دوم، زمانیکه قدرت به دست آلمان نازی می افتد، اتریش به عنوان بخشی از خاک آلمان محسوب شد. در این زمان فروید که اصلیتی یهودی داشت، به همراه خانواده خود این مکان را ترک کرده و به انگلستان مهاجرت می کند. در سال ۱۹۷۱ خانه فروید به دست دختر کوچکش آنا فروید به موزه تبدیل شد و هر ساله گردشگران زیادی برای آشنا شدن با نوع زندگی و تفکر این روانشناس راهی اتریش و این موزه می شوند.

زندگی نامه فروید

بازدید از موزه فروید در اتریش

در همه روزهای هفته می توانید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر از این موزه دیدن کنید. قیمت بلیط موزه فروید برای افراد مختلف متفاوت است. بیشترین قیمت بلیط مربوط به بزرگسالان است و هر بزرگسال باید ۱۰ یورو بپردازد. خردسالان کمی کمتر یعنی ۹ یورو برای بازدید می پردازند. قیمت بلیط این موزه برای دانشجویانی که سن آنها بین ۱۸ تا ۲۷ سال است حدود ۷٫۵ یورو و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال ۴ یورو است. از آنجا که موزه فروید ممکن است برای بچه ها جذابیتی نداشته باشد در صورت بازدید بزرگترهایشان از این موزه بلیط آنها مجانی می باشد.

موزه فروید

داخل موزه فروید

در داخل موزه فروید وسایل شخصی فروید مانند چمدان، پالتو، صندلی، میزکار، کلاه، صندوق و … به نمایش گذاشته می شود. همین طور عکس های خانوادگی و عکس های کاری فروید نیز در قسمتی از موزه به معرض نمایش گذاشته شده است. دست نوشته ها و نامه های فروید که به زبان لاتین است نیز در این موزه نگهداری می شود. شاید دانستن این موضوع جالب باشد که فروید تنها یک روانکاو نبوده و از جمله برجستگان سیاسی زمان خود نیز محسوب می شده است. او از فعالان حقوق زنان، در جنبش مبارزه برای حقوق زنان بود و همچنین در خلال جنگ جهانی دوم مکاتباتی با آلبرت اینشتین در مورد موضوع جنگ داشته است که بعدها این مکاتبات با عنوان “چرا جنگ” در قالب کتاب منتشر شد.

داخل موزه فروید

فروید در زمان زندگی، تقدیرنامه های زیادی دریافت کرده بود که تعدادی از آنها در موزه فروید نگهداری می شود. در پایین این موزه، کتاب های فروید که به چند زبان ترجمه است برای علاقمندان به فروش می رسد. در کنار موزه فروید یک کتابخانه با ۳۵۰۰۰ کتاب در زمینه روانپزشکی در آن وجود دارد.

آدرس محل موزه فروید : منطقه ۹ وین، خیابان برگاس ( berggasse ) شماره ۱۹

داخل موزه فروید

موزه فروید

اگر قصد سفر به اتریش و بازدید از موزه فروید را دارید می توانید بلیط هواپیما تهران به وین اتریش خود را از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین سفرمی خریداری کنید. همچنین می توانید برای اقامت در هتل نیز از طریق همین سامانه که جامع ترین سامانه رزرو آنلاین هتل خارجی با بیش از ۶۰۰ هزار هتل می باشد، اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 390 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.