فیروز سیر جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

به سائو پائولو سفر کنید !

سائو پائولو با وجود جمعیتی در حدود ۲۰ میلیون نفر یکی از کلان شهرهای جهان است که در کشور برزیل قرار دارد. این شهر همانند سایر قسمت‌های کشور برزیل دارای آداب و رسوم بومی است و ممکن است در بدو ورود شما را غافل‌گیر و هیجان زده کند.

اگر به دیدن مکان‌های جدید عشق می‌ورزید و علاقه‌مند هستید که سری به آمریکای جنوبی بزنید، شهر سائو پائولو بهترین گزینه پیش روی شما است. با سفر به این شهر هیجان انگیز می‌توانید سفری جذاب را تجربه کنید که با سایر سفرهای تفریحی کاملاً متفاوت است.

هنگام سفر به این شهر به این نکته توجه داشته باشید که مردم این شهر به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند . سائو پائولو هم‌زمان دو آب و هوای گرمسیری و معتدل را با هم دارد.

جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو

جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو مهم‌ترین گزینه‌ای است که هر توریستی در بدو ورود به این شهر به آن توجه دارد. با سفرمی همراه باشید و با جاذبه‌های این شهر بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو

موزه هنر (Museu de Arte)

موزه هنر یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو برای افرادی است که به تاریخ علاقه ویژه‌ای دارند. این موزه که به نام MASP نیز مشهور می‌باشد در سال ۱۹۶۸ افتتاح شده است. موزه هنر به عنوان جامع‌ترین مجموعه هنری در غرب و آمریکای لاتین شناخته می‌شود. در این موزه می‌توانید آثار برجسته هنرمندان امپرسیونیست و مدرن همانند رنویر، ون گوگ، ماتیس، مانیت، داگرا و پیکاسو را ببینید. همچنین در کنار آثار هنرمندان دیگر ۷۳ مجسمه برنز که از آثار دگا هستند به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه توسط یک معماری برزیلی ایتالیایی به نام Lina Bo Bardi با استفاده از سبک‌های کلاسیک و مدرن طراحی شده است.

موزه هنر سائو پائولو

موزه هنر سائو پائولو

تئاتر شهر (Teatro Municipal)

تئاتر شهر سائو پائولو دقیقاً مطابق با اپرای پاریس طراحی شده است. در طراحی این بنا از سبک مدرن و رنسانس ایتالیایی استفاده شده و در سال ۱۹۱۱ ساخت آن به پایان رسیده است. این مکان که به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو مطرح است در سال ۱۹۲۲ میزبان هنرمندان مشهور و به نام برزیلی بوده است. تا کنون هنرمندان، خوانندگان و … زیادی در این مجموعه به هنرنمایی پرداخته‌اند. تئاتر شهر سائو پائولو در سال ۱۹۹۱ به طور کامل بازسازی شده و دوباره شکوه و جذابیت اولیه‌اش را به دست آورده است. ارکستر سمفونیک سائو پائولو، تئاتر و موسیقی‌های زنده این شهر در این مکان اجرا می‌شوند تا احساس خوبی را به مخاطبان القا کنند.

تئاتر شهر سائو پائولو

تئاتر شهر سائو پائولو

 

پارک Ibirapuera

پارک Ibirapuera نیز به عنوان یک منبع طبیعی خاص و منحصر به فرد یکی از جاذبه‌های گردشگری سائو پائولو است که با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شده است. این پارک توسط Roberto Burle Marx ساخته شده و در آن فضاهای سبز وسیع، موزه‌ها، مسیرهای پیاده روی متعدد، دریاچه‌های مختلف و سن‌های مخصوص اجرا به چشم می‌خورد. بنای یاد بود Bandeiras یک اثر هیجان انگیز از مجسمه ساز مشهور برزیلی به نام Victor Brecheret می باشد که در این پارک به نمایش گذاشته شده است. از موزه‌هایی که در این مکان قرار گرفته‌اند می‌توان به موزه هواشناسی، موزه هنرهای مردمی اشاره کرد. در این پارک می‌توان مدل‌های هواپیما و تجهیزات پرواز را نیز مشاهده کرد.

Ibirapuera پارک

Ibirapuera پارک

موزه هنر معاصر (Museu de Arte Contemporânea)

اگر جاذبه‌های تاریخی را به عنوان آثاری جذاب و هیجان انگیز می­دانید، بازدید از موزه هنر معاصر که در پارک Ibirapuera واقع شده است برای شما خالی از لطف نخواهد بود. این موزه توسط Oscar Niemeyer طراحی شده و ساخت آن تا سال ۱۹۵۷ ادامه داشته است. این موزه هم اکنون محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی یا موقتی سائو پائولو است. در این موزه هیجان انگیز ۸۰۰۰ اثر از هنرمندان برزیلی و هنرمندان مناطق مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است. در موزه هنر معاصر آثار هنرمندان غربی قرن بیستم میلادی همانند مارک چگال، وسیلی کانیندسکی و جوآن میرو قابل مشاهده هستند؛ بنابراین هنگام گشت و گذار در پارک می‌توانید از این موزه نیز بازدید به عمل بیاورید و سفر تفریحی‌تان را پر بارتر کنید.

موزه هنر معاصر سائو پائولو

موزه هنر معاصر

 

باغ وحش سائو پائولو (São Paulo Zoo)

باغ وحش سائو پائولو یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها می‌باشد. این باغ وحش مساحتی در حدود ۹۰۰۰۰۰ متر مربع دارد و درون آن بیش از ۳۲۰۰ گونه جانوری نگه داری می‌شوند. با وجود بافت جنگلی و طبیعی این باغ وحش توریست‌های زیادی از این مکان بازید می‌کنند. در این باغ وحش بیشتر حیوانات بومی برزیل نگه داری می‌شوند؛ بنابراین اگر به همراه خانواده به این شهر هیجان انگیز سفر کرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم بازدید از باغ وحش سائو پائولو را به هیچ عنوان از دست ندهید.

باغ وحش سائو پائولو

باغ وحش سائو پائولو

 

کلیسای جامع Sé

این کلیسا با استفاده از سبک نئوگوتیک طراحی شده و ساخت آن از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۶۷ به طول انجامیده است. علت وقفه طولانی ساخت این بنا به دلیل تقابل ساخت آن با جنگ‌های جهانی بوده است، به همین دلیل عناصر تزئینی از ایتالیا دیرتر به دست معماران رسیده ­اند. این موزه با وجود شیشه‌های رنگی، تندیس‌های مرمرین و طراحی‌های سنتی برزیلی جلوه خیره کننده‌ای را به مخاطبان ارائه می‌کند.

کلیسای جامع Sé

کلیسای جامع Sé

خلاصه

سائو پائولو با وجود خیابان‌های شلوغ و جمعیت زیادی که دارد از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است؛ بنابراین افرادی که به مناطق بکر و طبیعی علاقه‌مند هستند با سفر به این منطقه می‌توانند از جاذبه‌های متفاوت و هیجان انگیزی دیدن کنند که در هیچ منطقه‌ای از جهان یافت نمی‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 331 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.