فیروز سیر جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد روسیه ؛ میزبان بازی جام جهانی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد

کالینینگراد شهری در ۳۰۰ کیلومتری کشور روسیه است که در طراحی ساختمان‌ها و بناهای تاریخی آن، به وضوح می‌توان نشانه‌های معماری‌های کشور آلمان را مشاهده کرد. جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند .این شهر رؤیایی در حاشیه دریای بالتیک قرار دارد. کالینینگراد تا قرن چهاردهم میلادی تحت نظر کشور آلمان اداره می­شده است و پس از آن حکمرانی این شهر هیجان انگیز به کشور روسیه یا شوری سابق واگذار شده است.

 

در کالینینگراد ترکیبی از معماری‌های شرقی و غربی به وضوح قابل مشاهده است. به همین دلیل گردشگران هنگام بازدید از این شهر رؤیایی آثاری با معماری‌های خاص و متفاوت را مشاهده می‌کنند. همانند دیگر شهرهای کشور روسیه کالینینگراد نیز میزبان چهار بازی از جام جهانی ۲۰۱۸ است.

برترین جاذبه‌های کالینینگراد

اگر به همراه تورهای جام جهانی روسیه عازم این کشور هستید، با سفرمی همراه باشید و با برترین جاذبه‌های کالینینگراد بیشتر آشنا شوید. تا بتوانید علاوه بر تشویق تیم‌های مورد علاقه‌تان، یک سفر تفریحی هیجان انگیز را پشت سر بگذارید.

برترین جاذبه‌های کالینینگراد

کلیسای جامع کونیگسبرگ (Königsberg Cathedral)

کلیسای جامع کونیگسبرگ یکی از جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد است که معماری منحصر به فردی دارد. در طراحی بنای این کلیسا از آجرهایی قرمز رنگ و سبک معماری گوتیک استفاده شده است. این کلیسا در طول جنگ جهانی دوم صدمات بسیاری دیده بود و در سال ۱۹۹۰ بازسازی آن به طور کامل انجام شد.

کلیسای جامع کونیگسبرگ

کلیسای جامع کونیگسبرگ

موزه اقیانوس جهان (Museum of the World Ocean)

موزه اقیانوس جهان را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد در نظر گرفت. با وجود این که کالینینگراد یک شهر بندری در کشور روسیه است و در کنار دریای بالتیک قراردارد، این موزه جهت ثبت اکتشافات دریایی در این مکان بنا شده است. اگر به کشف رازهایی که در دنیای زیر آب وجود دارد علاقه‌مند هستید حتماً از این موزه منحصر به فرد بازدید کنید. در این موزه می‌توانید کشتی‌های متفاوتی را که جهت اهداف مختلفی استفاده می‌شوند از نزدیک مشاهده کنید و خودتان را در نقش یک ملوان روسی تصور نمایید.

موزه اقیانوس جهان

موزه کهربا (Amber Museum)

موزه کهربا که در قلب شهر قرار دارد از برترین جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد است. کالینینگراد به دلیل وجود معدن کهربای متعدد به پایتخت کهربا در جهان مشهور است. بیشتر از ۹۰ درصد کهرباهای جهان در این منطقه از کشور روسیه متمرکز شده‌اند. در این موزه بیشتر از ۱۴۰۰۰ کهربا وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان کهرباهایی با طراحی‌های خاص را نیز مشاهده کرد. اگر به سنگ‌های قیمتی علاقه خاصی دارید و رؤیای دیدن آن‌ها را از نزدیک در سر می­پرورانید، با مراجعه به این موزه می‌توانید این رؤیا را به واقعیت مبدل کنید.

موزه کهربا

موزه کهربا

جنگل رقصان (Dancing Forest)

شاید شنیدن نام جنگل رقصان در بین جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد قدری تعجب‌آور باشد؛ زیرا تصور این که درخت‌هایی بار ریشه‌های چند هزار ساله در حرکت باشند در ذهن هیچ فردی نمی‌گنجد. درخت‌های این جنگل متحرک نیستند، بلکه رشد آن‌ها به گونه‌ای صورت پذیرفته است که هر درخت از پیچ و خم‌های بخصوصی برخوردار است. اهالی منطقه این جنگل را به عنوان جنگل مست می‌شناسند. اگر جاذبه‌های طبیعی حیرت آور برای شما هیجانی است، بازدید از این جنگل منحصر به فرد را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جنگل رقصان

بازار مرکزی کالینینگراد (Central Market)

 بسیاری از گردشگران علاقه ویژه‌ای به بازید از فروشگاه‌های متنوع یک شهر و خرید مواد غذایی و … از آن‌ها دارند. این بازار با وجود طراحی قدیمی و سنتی که دارد شما را به گذشته کشور روسیه می‌برد. به گونه‌ای که تصور می‌کنید هم اکنون در شوری سابق قدم می‌زنید و فروشگاه‌های آن را بازید می‌نمایید. فروشگاه‌های این بازار نسبت به سایر قسمت‌های این شهر دارای قیمت‌های مناسب‌تری هستند؛ بنابراین بهتر است مواد غذایی، لباس و… را از این محل خریداری نمایید.

بازار مرکزی کالینینگراد

باغ وحش کالینینگراد (Kaliningrad Zoo)

باغ وحش این منطقه نیز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد برای افراد علاقه‌مند به حیات وحش و کودکان از جذابیت زیادی برخوردار است. این باغ وحش که در سال ۱۹۸۶ افتتاح شده است از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های روسیه است. درون این باغ وحش می‌توانید علاوه بر گونه‌های جانوری خاص، گونه‌های گیاهی نایاب را نیز مشاهده کنید.

باغ وحش کالینینگراد

باغ وحش کالینینگراد

خلاصه

جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد از مهم‌ترین گزینه‌های مورد توجه گردشگران این شهر است. کلیه افرادی که با تورهای جام جهانی روسیه به این منطقه فیروز سیر‌کنند می‌توانند با بازید از مناطق هیجان انگیز این شهر تاریخی، یک سفر منحصر به فرد برای خودشان رقم بزنند. به گونه‌ای که خاطرات این شهر رؤیایی هیچ‌گاه از ذهنشان پاک نشود.

برای خرید بلیط هواپیما کالینینگراد و رزرو هتل کالینینگراد میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.