فیروز سیر جاذبه های سالوادور در برزیل - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

جاذبه های سالوادور

شهر سالوادور به عنوان اولین پایتخت کشور برزیل شناخته می شود و پایتخت ایالت باهیا ست. در این شهر نژادها و عقاید مختلف دیده می شوند و شادی و لبخند بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره است.

باهیا مرکز ریتم، موسیقی و شب های رنگارنگ است. بنابراین اگر دوست دارید تعطیلات خود را در سوالوادور بگذرانید با ما همراه باشید تا با جاذبه های سالوادور آشنا شوید.

پس همانطور که بومیان این منطقه می گویند: لبخند بزنید چون شما در باهیا هستید.

 شهر سالوادور

Pelourinho

Pelourinho  جاذبه ی گردشگری منحصر به فردی ست که حتما ارزش وقت گذاشتن را دارد. Pelourinho  قلب شهر سالوادور، مانند کارت پستالی از زیباترین مناظر دیدنی شهر است.

در این منطقه ساختمان های قدیمی رنگارنگ و مرمت شده ، مراکز خرید، رستوران ها و بارها به همراه موسیقی زنده خود نمایی می کنند.

Pelourinho

این منطقه در سال ۱۵۹۵ توسط  مهاجران پرتغالی ساخته شد و نام خود را از میدانی که مجرمین و برده ها در آن مجازات می شدند گرفته است.

Pelourinho در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و تا کنون منبع الهام بسیاری از موسیقی دانان مثل  Caetano Veloso  بوده است و افراد مشهوری مثل مایکل جکسون و پل سایمون قسمتی از موزیک ویدیوهایشان را در Pelourinho  ساخته اند.

Pelourinho

سرزدن به تمرینات نمایشی Olodum

گروه Olodum یک گروه موسیقی سنتی برزیلی- آفریقایی ست که در دهه ی ۷۰ میلادی شکل گرفته است و هر ساله کارناوال های موسیقی بی نظیری در این شهر برگزار می کند.

بنابراین اگر از عاشقان موسیقی برزیلی- آفریقایی هستید در سفر به سالوادور حتما به محل تمرین گروه Olodum بروید و از این موسیقی منحصر به فرد لذت ببرید.

سرزدن به تمرینات نمایشی Olodum

سرزدن به تمرینات نمایشی Olodum

کلیسای Igreja do Senhor do Bonfim

این کلیسا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کلیساهای کاتولیک ایالت باهیا و شهر سالوادور است و شباهت بسیاری به فستیوال های رنگارنگ دارد. در این کلیسا اتاقی وجود دارد که مردم هدایای خود را برای شکر گزاری و معجزات، در آن قرار می دهند.

در اواخر ماه ژانویه مراسم بزرگی در این کلیسا برگزار می شود. مردم این شهر به Igreja do Senhor do Bonfim میروند و پله های ورودی را تمیز و کلیسا را مزین به انواع غذاها و نوشیدنی ها می کنند. همچنین در این مراسم هنرهای نمایشی برزیلی که ترکیبی از رقص و حرکات آکروباتیک است، به اجرا در می آید.

کلیسای Igreja do Senhor do Bonfim

کلیسای Igreja do Senhor do Bonfim

 

São Francisco

سالوادور به خاطر کلیساهای مجللش، بسیار شناخته شده است. یکی از زیباترین و مجلل ترین کلیساهای شهر سالوادور، São Francisco است. تزیینات داخلی این کلیسا از طلا و چوب و سقف آن مزین به نقاشی حضرت مریم است. همچنین ساخت محراب طلایی بسیار با ارزش São Francisco دوسال زمان برده است.

کلیسای São Francisco در اوایل قرن هفدهم توسط هلندی ها تخریب شد و بنای فعلی بین سال های ۱۷۰۸ تا ۱۷۲۳ توسط ماهرترین هنرمندان مرمت شد.

امروزه این کلیسا یکی از جاذبه های سالوادور است و گردشگران بسیاری از São Francisco مجلل دیدن می کنند.

São Francisco

São Francisco

Elevador Lacerda

خیابان های بالا و پایین شهر به وسیله ی کوچه های پر پیچ و خم و تعدادی آسانسور به هم متصل شده است. در شهر سالوادور آسانسورهایی وجود دارد که نمای کامل و زیبایی از سطح شهر می دهد.

معروف ترین آسانسور شهر سالوادور Plano Inclinado de Gonçalves ( آسانسور کابلی ) است، این آسانسور در سال ۱۹۳۰ ساخته شده و و منظره ی بسیار زیبایی از مناطق پایین شهر و بندرگاه ها می دهد.

آسانسور های شهر سالوادور از جاذبه های گردشگری پرطرفدار برزیل هستند. پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به این شهر افتاد به این آسانسورها سر بزنید و عکس های بی بدیلی از شهر سالوادور خلق کنید.

Elevador Lacerda

سواحل سالوادور

سالوادور مانند جزیره ای ست که بین بندر Baía do Todos Santos و اقیانوس اطلس قرار گرفته، بنابراین شما می توانید از سواحل خلیج و اقیانوس توامان استفاده کنید. همه ی این سواحل با شن های نرم و طلایی پوشیده شده اند و مسافران و بومیان برای شنا کردن، قدم زدن ، پیکنیک و تفریحات آبی به آن ها مراجعه می کنند.

سواحل آرام خلیج برای گذراندن یک تعطیلات بی دردسر خانوادگی ، حمام آفتاب و قدم زدن روی شن های نرم ساحل بسیار مناسب است اما سواحل مواج اقیانوس کاملا برای موج سواری و ورزش های آبی طراحی شده است.

سواحل سالوادور

بنابراین در سفر به برزیل به سواحل زیبا و بکر این شهر سر بزنید و از زیبایی خیره کننده ی آن لذت ببرید.

خلاصه

شهر رنگارنگ سالوادور، نه خانه ی گنگ ها و مجرمین حرفه ای ست و نه به اندازه ی تبلیغات توریستی ، ثروت مند و مجلل است، .سالوادور تنها شهری آفریقایی- برزیلی ست که لبخند و شادی در زندگی روزمره ی مردم آن جاری ست.

بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر به برزیل در کنار ریودوژانیرو به جاذبه های سالوادور زیبا شهر رنگ، موسیقی، رقص و فوتبال سربزنید.

بی شک سفر به سالوادور تجربه ای ناب و ملموس از زندگی روزمره ی مردم برزیل در اختیارتان قرار می دهد. پس فرصت را از دست ندهید.

برای خرید بلیط هواپیما سالوادور و رزرو هتل سالوادور میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.