فیروز سیر جاذبه های گردشگری در کیتو اکوادور - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷

آشنایی با جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور

کیتو پایتخت کشور اکوادور یکی از مرتفع ترین شهر های جهان است. این شهر ۹۳۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. شهر کیتو تلفیق جالبی از طبیعت بکر آمریکای جنوبی و زندگی مدرن شهری ست زیرا این شهر در رشته کوه های اکوادور و شمال رود گوایابامبا قرار دارد. همین امر باعث به وجود آمدن زندگی شهری در دامنه ی این کوه شده است.کیتو جایی ست که کوه های پوشیده از گیاهان استوایی، زندگی پر زرق و برق شهری، غذاهای بی نظیر آمریکای جنوبی و شب زنده داری را به صورت توأمان در اختیار شما قرار میدهد. اگر دوست دارید بیش تر از جاذبه های گردشگری کیتو اکوادور بدانید، در این سفر ما را همراهی کنید.

جاذبه های گردشگری کیتو

مجسمه ی Virgin of El Panecillo

این مجسمه ی غول پیکر از خیابان قدیمی کیتو محافظت می کند و یکی از نماد های شهر کیتو و کشور اکوادور محسوب می شود. افسانه ها و باور های بسیاری درباره ی مجسمه ی Virgin of El Panecillo در میان مردم کیتو وجود دارد. بر طبق یکی از آن ها صورت این مجسمه به سمت شمال شهر قرار گرفته، به این معنا که نگاه ویژه ی خدا به مردمان این ناحیه است و زندگی در شمال کیتو رونق پیدا می کند. همچنین پشت این مجسمه رو به جنوب قرار دارد، به این معنا که تقسیم عادلانه ی ثروت میان شمال و جنوب انجام می شود.

مجسمه ی Virgin of El Panecillo

گردشگران بسیاری هر ساله از این مجسمه ی غول پیکر بازدید می کنند. یکی از ویژگی های Virgin of El Panecillo این است که با بالا رفتن از آن می توان شهر کیتو را از ارتفاع دید.

مجسمه ی Virgin of El Panecillo

استادیوم المپیک Atahualpa

پیشنهاد می کنیم در سفر به کیتو حتماً به استادیوم المپیک Atahualpa سر بزنید و لذت تماشای یک بازی محلی را در آن تجربه کنید.

شهر کیتو هواداران پرشوری دارد که از سرتاسر این شهر و حتی کشور اکوادور خود را به این استادیوم می رسانند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. در این ورزشگاه شاهد نود دقیقه تشویق ایستاده و موج مکزیکی خواهید بود؛ بنابراین اگر عاشق فوتبال هستید حتماً در ورزشگاه بزرگ Atahualpa لحظات فرح بخشی را تجربه می کنید، حتی اگر طرفدار هیچ تیمی نباشید!

استادیوم المپیک Atahualpa

استادیوم المپیک Atahualpa

تله کابین Pichincha

در نزدیک آتشفشان خاموش Pichincha می توانید بهترین دید را از شهر کیتو داشته باشید و یکی از جاذبه های گردشگری کیتو می باشد . اگر فکر می کنید برای دیدن این منظره نیاز به یک کوهنوردی چندین و چند ساعته است، سخت در اشتباهید. کافی ست در یک روز آفتابی و تمیز به پارک Vulqano بروید و با تله کابین خود را به Pichincha برسانید.

تله کابین Pichincha

بی شک دیدن شهر زیبا و تاریخی کیتو از ارتفاع و تله کابین، از لذت بخش ترین تجربه های هر مسافری است. همچنین پارک Vulqano دارای امکانات تفریحی بسیاری است که از جمله ی آن ها می توان به رستوران و باشگاه سوارکاری اشاره کرد.

برای استفاده از تله کابین می توانید از ۹ صبح تا ۸ شب به پارک Vulqano مراجعه کنید.

Plaza de Independencia میدان قدیمی شهر کیتو

این میدان قدیمی مرکز بسیاری از فعالیت های سیاسی و اجتماعی شهر کیتو است و به زبان ساده می توان گفت قلب این شهر به حساب می آید. با این حال به علت جانبه های تاریخی این میدان توریست های بسیاری را می توانید در جای جای Plaza de Independencia ببینید.

در این میدان کاخ ریاست جمهوری، مراکز خرید، رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد که آن را شلوغ تر می کند؛ بنابراین اگر می خواهید زندگی واقعی را در کیتو اکوادور ببینید، حتماً به این میدان زیبا و تاریخی سر بزنید.

Plaza de Independencia میدان قدیمی شهر کیتو

به Basilica بروید

Basilica یکی از جاذبه های گردشگری کیتو و قدیمی ترین ساختمان ها است. گردشگران می توانند به این ساختمان زیبا بروند و از معماری اسپانیایی بی نظیر و شیشه های رنگی آن لذت ببرند. در این ساختمان نمونه های کوچکی از حیواناتی که در جزیره ی گالاپاگوس وجود دارد، دیده می شود.

باسیلیکا در کیتو اکوادور

نکته ی عجیب درباره Basilica این است که ساختمان آن همیشه نیمه کاره است. علت این اتفاق به افسانه های قدیمی مردم کیتو باز می گردد که بر طبق آن با تکمیل شدن ساختمان Basilica دنیا به پایان می رسد. خوشبختانه مردم کیتو عجله ای برای ساخت این بنا ندارند!

باسیلیکا در کیتو اکوادور

کلیسای سنت فرانسیس کیتو

این کلیسای بزرگ و تاریخی یکی از بی نظیرترین ساختمان های کشور اکوادور است. هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از معماری کاتولیک این کلیسا به آن مراجعه می کنند. محوطه ی داخلی کلیسای سنت فرانسیس پوشیده از تزیینات طلا، کاشی و نقاشی هایی است که قدمت آن ها گاهی به ۶۰۰ سال پیش باز می گردد. زلزله های بسیاری تا به حال بخشی از کلیسای سنت فرانسیس را خراب کرده است، با این حال این کلیسا بازسازی شده و با همه ی قدرت به کار خود ادامه می دهد.

کلیسای سنت فرانسیس کیتو

کلیسای سنت فرانسیس کیتو

بنابراین در سفر به کیتو اکوادور فراموش نکنید از این کلیسای تاریخی بازدید کنید.

خلاصه

شهر کیتو پایتخت اکوادور یکی از قدیمی ترین و مرتفع ترین شهر های دنیا است که جاذبه های طبیعی و تاریخی را توأمان با هم دارد. به همین علت هرساله گردشگران بسیاری از این شهر استوایی بازدید می کنند.

در این مطلب همه ی آن چه که باید درباره جاذبه های گردشگری کیتو اکوادور می دانستید را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم سفر لذت بخشی به این شهر داشته باشید.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما کیتو و رزرو هتل کیتو به سایت سفرمی مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.