فیروز سیر جزیره بیوک آدا استانبول؛ آرامشی بی کران - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

جزیره بیوک آدا و جاذبه هایی دیدنی

بدون اغراق جزیره بیوک آدا را می توان زیباترین جاذبه ی استانبول دانست! جزیره ای مملوء از سرسبزی و زیبایی که میان آب های دریای مرمره خودنمایی می کند. تماشای بیوک آدا، قدم زدن در اسکله تاریخی و کوچه پس کوچه های آن، تنفس هوای مطبوع و غذاهای لذیذ ترکی لذتی وصف نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. کافیست قدم به این جزیره بگذارید تا تمامی خستگی و رخوت راه، از تن و روحتان خارج شود و چشمانتان به زیبایی و آرامش جزیره عجین شود! همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا گشتی در جزیره بیوک آدا و جاذبه هایش بزنیم!

جزیره بیوک آدا

آب و هوای بیوک آدا

بیوک آدا بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر پرنسس استانبول است و با آب و هوایی مطبوع و دل انگیز شما را شیفته ی خود می کند! آب و هوای این جزیره آنچنان خنک و دلچسب است که بسیاری آن را برای گذراندن تعطیلات تابستانی انتخاب می کنند. در فصل بهار و پاییز نیز آب و هوایی خنک در این جزیره حکمفرماست که متناسب با آن بهتر است لباسهایی گرم به همراه داشته باشید.

 آب و هوای بیوک آدا

جاذبه های بیوک آدا

در تور استانبول به محض اینکه از کشتی های به مقصد بیوک آدا پیاده شوید، با خانه ها و عمارت های باستانی زیبایی که سر درشان تماما گل کاری شده مواجه می شوید. اما جاذبه ها و دیدنی های جزیره بیوک آدا تنها به این خانه ها ختم نمی شود! بیوک آدا با اماکن تاریخی، کلیساهای قدمتی، صومعه ها و دیدنی های جذابی محصور شده که از سالیان دور تا به امروز با مرمت و بازسازی، حفظ و نگهداری شده اند. از جمله جاذبه های دیدنی بیوک آدا می توان به جاذبه هایی همچون کلیسای آیه یوری، مسجد حمیدیه، یتیم خانه پرینکیپو و سواحل خیره کننده و تماشایی جزیره اشاره نمود که همگی شما را به وجد می آورند.

 جاذبه های بیوک آدا

سواحلی بی نظیر

بیوک آدا مظهر زیبایی بی نظیری است که آرامشش مثال زدنی است. بخصوص اگر علاقمند به طبیعت و شنا و یا قدم زدن بر روی شن های گرم باشید! بر روی شن های سواحل بیوک آدا به تماشای چشم اندازی خیره کننده از دریای مرمره بنشینید تا زیبایی این جزیره را عمیقا احساس کنید. در نزدیکی ساحل جزیره بیوک آدا نیز بستنی فروشی و کافی شاپ های بی نظیری وجود دارند که کافیست طعم بستنی های آن را بچشید تا شیفته ی آن شوید. در برخی از روزهای تابستان این ساحل بی نظیر به شدت شلوغ و مملوء از گردشگران است. بهتر است گشت و گذار در سواحل بیوک آدا را به زمانی خلوت موکول کنید..

سواحل بیوک آدا

یتیم خانه پرینکیپو

یتیم خانه پرینکیپو را می توان قدیمی ترین سازه چوبی در اروپا دانست که از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بیوک آدا محسوب می شود. این سازه چوبی در حد فاصل میان جزیره بیوک آدا و یونان است و مساحتی حدود ۲۰ هزار مترمربع دارد. قدمت یتیم خانه پرینکیپو به سال ۱۸۹۸ باز می گردد و در حدود سالهای  ۱۹۰۳ تا ۱۹۶۴ پذیرای یتیمان یونایی بوده است! اما سرانجام آتشی عظیم سال ۱۹۸۰ این سازه چوبی را طعمه خود قرار داد و به بخش های بسیاری از آن آسیب های جدی وارد نمود. این جاذبه ی دیدنی که مرمت و حفظش حدود ۵۰ میلیون یورو هزینه دارد، در لیست ۷ ساختمان در آستانه فروپاشی اروپا قرار گرفته است!

یتیم خانه پرینکیپو

یتیم خانه پرینکیپو

کلیسای آیا یورگی

کلیسای آیا یورگی بنایی است که در سفر به جزیره بیوک آدا دیدنش به هر گردشگری توصیه می شود. از آنجایی که این کلیسا در بالای تپه ای مرتفع به نام یوجه در ارتفاع ۲۰۰ متری واقع شده، راه رسیدن به آن برای شما دشوار خواهد بود. برای آسان طی نمودن این مسیر بهتر است از قاطرها استفاده کنید. ممکن است این روش به نظر خطرناک بیاید اما مطمئن باشید این قاطرها شما را به آرامی به بالای تپه می رسانند تا از تماشای مناظر دیدنی و سبز پیش رو بی نصیب نمانید. به محض نزدیک شدن به ورودی کلیسا با جعبه ای شیشه ای مواجه می شوید که حاوی نذرهای مردمان بومی جزیره است! برخی این کلیسا را بسیار مقدس می دانند و حتی باور دارند که چندین معلول در آن شفا پیدا کرده اند! سمت راست کلیسای آیا یورگی محل سکونت کشیش ها و خادمان کلیساست و سمت چپ غذاخوری ایده آلی است که غذاهای لذیذ آن شگفت زده تان می کند. داخل کلیسا با آینه کاری، گچ بری، نقاشی های دیواری، تندیس و لوستر های درخشان پوشیده شده و جلوه ای خاص و عرفانی به فضا بخشیده است.

کلیسای آیا یورگی

کلیسای آیا یورگی

دیگر جاذبه های دیدنی جزیره بیوک آدا

جاذبه های گردشگری این جزیره بی نظیر تنها به کلیسا و ساحل و یتیم خانه محدود نمی شود! در هرجایی از جزیره که قدم بگذارید با خانه های ویلایی و باغچه های پر از گل و گیاه جذاب روبرو می شوید که بی شک برای شما دوست داشتنی خواهد بود! بیوک آدا پلاژهای ساحلی زیبایی دارد که آفتاب گرفتن در آنها و صرف نوشیدنی خنک روز شما را می سازد! همانند مردمان بومی که در طول روز در حال دوچرخه سواری هستند می توانید دوچرخه ای کرایه کرده و رکاب زنان زیبایی های جزیره را به تماشا بنشینید. جنگل پوشیده از کاج جزیره بیوک آدا نیز با طبیعتی بی نظیر و سبز پوشیده شده و اوقاتی لذت بخش را برایتان به ارمغان می آورد.

جاذبه های بیوک آدا

خورد و خوراک در جزیره

پس از رسیدن به جزیره بیوک آدا و دور شدن از ساحل، رفته رفته رستوران ها و کافه هایی هویدا می شوند که تجربه ی صرف غذای محلی ترکی را برای شما لذت بخش می کنند. این رستوران ها علاوه بر غذاهای لذیذ و خوشمزه ای که دارند از منظره و چشم اندازی تماشایی رو به ساحل نیز برخوردار می باشند. از آنجایی که بیوک آدا جزیره ایست میان دریای مرمره، غذاهای دریایی، ماهی، صدف و دیگر جانوران دریایی اصلی ترین غذای سرو شده در این منطقه محسوب می شوند که محال است طعم تازه و لذیذ آن ها را از خاطر ببرید.

خورد و خوراک در جزیره

خورد و خوراک در جزیره

حمل و نقل در بیوک آدا

بیوک آدا جزیره ای ایده آل برای شهرنشینانی است که می خواهند چند روزی فارغ از ترافیک و زندگی ماشینی شهر خود باشند! جزیره بیوک آدا خالی از ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی می باشد و به جز ماشین هایی که مربوط به خدمات عمومی شهری و امدادرسانی هستند، هیچ خودروی دیگری در آن نخواهید دید! با فراغ خاطر می توانید در سرتاسر جزیره قدم بزنید و یا با کالسکه رفت و آمد کنید.

 حمل و نقل در بیوک آدا

اقامت در هتل های جزیره بیوک آدا

بیوک آدا از برترین مقاصد گردشگری است که برای اقامت توریستها در آن چندین هتل ساخته شده است! اقامتگاه های بومگردی و حتی هاستل های دیگری هم وجود دارند که متناسب با میزان بودجه و امکانات درخواستی می توانید در آنها اقامت گزینید. هتل اسپلندید پالاس و هتل پرنسس بیوک آدا و چندین هتل دیگر با امکانات و خدماتی مطلوب، دغدغه ی شما را از بابت اقامت برطرف کرده است.

 هتل های بیوک آدا

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با دیدنی های تاریخی، مساجد، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، شهرها و کشورهای مختلف و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده و آگاهی کامل سفری آسوده و خاطره انگیز تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.