فیروز سیر جزیره لسبوس؛ سومین جزیره بزرگ یونان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷

آشنایی با جزیره ی لسبوس

جزیره ی لسبوس که به عنوان سومین جزیره ی بزرگ کشور یونان شناخته می شود، در شمال شرقی دریای اژه واقع شده است و دارای مساحتی در حدود ۱۶۳۲ کیلومتر مربع می باشد. این جزیره از خط ساحلی خارق العاده ای برخوردار است و منظره ای بکر و دست نخورده را، در معرض دید گردشگران قرار می دهد. گفته می شود که طول ساحل جزیره ی لسبوس، حدودا ۳۲۰ کیلومتر است و پیاده روی در آن، از لذت بخش ترین فعالیت ها می باشد. امروزه این جزیره ی سرسبز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و به خاطر داشتن جاذبه های طبیعی بی شمار، منطقه ای گردشگر پذیر در کشور یونان به شمار می آید.

آشنایی با جزیره لسبوس

تاریخچه ی جزیره ی لسبوس

جزیره ی لسبوس که بعضا با نام بخش مرکزی خود مایتیلنه (Mytilene) نیز شناخته می شود، در سده ی یازدهم پیش از میلاد و توسط خانواده ای به نام پنتیلدائه تاسیس شده است. لیکن طبق روایات ذکر شده در ایلیاد هومر، این جزیره ی زیبا قسمتی از پادشاهی پریاموس که در نواحی مرزی ترکیه حاکم بوده اند، بوده است و به مرور زمان استقلال خود را از دست داده است. امروزه این جزیره ی یونانی را، هم به صورت مستقل و هم به صورت وابسته در دریای اژه می شناسند که به عنوان تنها شهر موجود در منطقه خودنمایی می کند.

Molyvos

لازم است بدانید که جزیره ی لسبوس دارای بخشی توریستی به نام Molyvos می باشد که در فصل های شلوغ گردشگری بسیار پر رفت و آمد است و توسط گردشگران مختلفی از سراسر دنیا، مورد بازدید قرار می گیرد. لیکن سایر بخش های جزیره ی لسبوس ساکت و آرام است و کاملا به دور از هیاهو و ازدحام به سر می برد. همین مساله باعث شده است تا افراد بسیاری برای جدا شدن از دغدغه های روزمره و فرار از زندگی ماشینی عصر حاضر، به این جزیره ی رویایی پناه آورند و چند روزی را در سکوت و آرامش بگذرانند.

Molivos

جاذبه های گردشگری جزیره ی لسبوس

از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره ی لسبوس می توان، طبیعت بکر و سواحل منحصر به فرد آن را نام برد که در کم تر جایی دیده می شود. هر گوشه ای از این جزیره، از زیبایی خیره کننده ای بهره می برد و شما را به تماشای منظره ای فراموش نشدنی دعوت می نماید. آب های پاک زلال، سواحل شنی یکدست و تمیز، کوه های پوشیده با گیاه سنوبر، وجود سنگ های زیبای آتشفشانی در زمین های پهناور و رودخانه ای زلال و آرام در داخل این جزیره، همه و همه از جاذبه های طبیعی جزیره ی لسبوس به شمار می آیند و نمود واقعی زیباترین عکس ها و تصویرها را برایتان زنده می کنند. لازم به ذکر است که حیات وحش این منطقه نیز خاص و منحصر به فرد است و وجود پرندگانی خاص و کمیاب و همچنین لاک پشت های بسیار در دل این جزیره نیز، در میان جاذبه های گردشگری جزیره ی لسبوس جای گرفته اند و توجه افراد بسیاری را به خود جلب می نمایند.

لسبوس

جزیره ی لسبوس دارای موزه های متعددی نیز می باشد که بازدید از آن ها به تمامی گردشگران توصیه می شود و تجربه ای فراموش نشدنی را برای آنان به ارمغان می آورد. موزه ی هنر و موزه ی باستان شناسی از جمله موزه های مشهور جزیره ی لسبوس می باشند. بسیاری از هنرمندان و هنردوستان با مراجعه به موزه ی هنر مدرن موجود در این جزیره، به بازدید از آثار هنرمندان مشهوری همچون پیکاسو، میرو و ماتیس می پردازند و اوقات لذت بخشی را تجربه می کنند. همچنین گردشگران با مراجعه به موزه ی باستان شناسی می توانند، به تماشای آثار بر جای مانده از دوران رم و بیزانس و هنچنین یونان باستان در این منطقه بپردازند و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم زنند.

جاذبه های لسبوس

گشت و گذار در جزیره ی لسبوس

برخی افراد تصور می کنند که با یک بار سفر به به جزیره ی لسبوس و اقامتی کوتاه در این جزیره می توانند، از تمامی بخش های آن دیدن نموده و با تمامی جاذبه های گردشگری آن آشنا شوند. لیکن این تصور کاملا نادرست است و بازدید از تمامی مناظر موجود در این جزیره، رفتن به موزه ها و تماشای آثار موجود در آن ها، سر زدن به روستاها و قدم زدن در سواحل زیبای این جزیره، در سفری کوتاه به جزیره ی لسبوس غیر ممکن می باشد. همواره توصیه می کنیم که گردشگران، لیستی از اولویت های خود در سفر به این جزیره را تهیه نمایند تا مطابق با اولویت های خود، به گشت و گذار در جزیره مشغول شوند و از زمان خود استفاده ی بهینه نمایند.

لسبوس

با سایت گردشگری سفرمی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری شهرها و کشورهای مختلف جهان آشنا شده و با تهیه ی لیستی از اماکن دیدنی مورد نظر خود، سفری آگاهانه و هدفمند را آغاز نمایید. همچنین با خرد بلیط هواپیما و رزرو هتل مورد نظر خود توسط این سایت می توانید، در وقت، هزینه و انرژی خود صرفه جویی نموده و سفری ارزان و با کیفیت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.