فیروز سیر حمل و نقل عمومی در کالینینگراد روسیه چگونه است ؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

حمل و نقل عمومی در کالینینگراد روسیه

حمل و نقل عمومی در کالینینگراد کشور روسیه برای علاقه‌مندان به مسابقات جام جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا شهر بندری کالینینگراد که مرکز استانی با همین نام است، میزبان برگزاری بازی‌هایی از جام جهانی ۲۰۱۸ می‌باشد.

حمل و نقل عمومی در کالینینگراد روسیه

کالینینگراد در کرانه دریای بالتیک قرار دارد و از خاک روسیه جدا می‌باشد. این شهر مساحتی در حدود ۲۱۶ کیلومترمربع و جمعیتی در حدود ۴۲۲ هزار نفر دارد. این شهر هیجان‌انگیز آب و هوایی سرد و معتدل دارد و مقصد نهایی تورهایی از جام جهانی روسیه است.

اهمیت حمل و نقل عمومی در کالینینگراد

 با وجود این که بیشتر علاقه­مندان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در این کشور حضور پیدا می‌کنند، بنابراین بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی در کالینینگراد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تماشاگران باید درست رأس زمان مشخصی از هتل به استادیوم برسند، تا بتوانند بازی را از نزدیک تماشا کنند و تیم مورد علاقه‌شان را تشویق نمایند. سفرمی به عنوان معتبرترین وب سایت ارائه دهنده خدمات گردشگری، چگونگی حمل و نقل عمومی در این شهر را مورد بررسی قرار داده است.

اهمیت حمل و نقل در کالینینگراد

اتوبوس‌ها در کالینینگراد

یکی از گزینه‌های مورد توجه در حمل و نقل عمومی در کالینینگراد اتوبوس‌های این شهر هستند. اتوبوس‌های جدیدی که جهت حمل و نقل عمومی در این شهر در نظر گرفته شده‌اند دارای سیستم تهویه هوای مطبوع می­باشند، هر چند اتوبوس‌های قدیمی هم در کنار اتوبوس‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتوبوس‌ها در کالینینگراد

 اتوبوس‌ها به فاصله زمانی ۱۰ دقیقه بین ایستگاه‌ها حرکت می‌کنند، اما ممکن است برخی از مواقع، مدت زمان بیشتری جهت رسیدن اتوبوس منتظر بمانید. در کنار اتوبوس‌های کالینینگراد، مینی بوس ها، ترامو و اتوبوس‌های برقی نیز جهت جابجایی راحت‌تر مردم در نظر گرفته شده‌اند. کرایه اتوبوس‌ها در این شهر ۱۸ روبل است. با وجود این که اتوبوس‌ها از کنار بناهای تاریخی و مکان‌های دیدنی این شهر عبور می‌کنند، از آن‌ها می‌توان به عنوان وسیله‌ای جهت گشت و گذار و تفریح استفاده کرد.

اتوبوس‌ها در کالینینگراد

تاکسی در کالینینگراد

اگر علاقه‌ای به انتظار در ایستگاه اتوبوس نداشته باشید، دومین گزینه حمل و نقل عمومی در کالینینگراد تاکسی‌ها هستند. با وجود این که تاکسی‌های داخلی شهری تنها به زبان روسی مسلط هستند. بنابراین بهتر است از اپلیکیشن­های درخواست تاکسی مانند Yandex.taxi استفاده کنید. همچنین تاکسی‌های تلفنی نیز گزینه مناسبی جهت سفر درون شهری هستند. در اپلیکیشن های هوشمند کرایه تاکسی کافی است شما ابتدا و انتهای مسیر را هنگام درخواست تاکسی مشخص نمایید تا راننده بتواند به سادگی شما را به مقصد برساند. کرایه تاکسی در کالینینگراد جهت مسیرهای کوتاه حدود ۱۰۰ روبل و در مسیرهای طولانی‌تر حدود ۱۵۰ روبل است.

اگر به زبان روسی تسلط دارید یا فردی روسیه­ای همراه شما است، بهتر است قبل از درخواست خودرو­های محلی از وجود کد تاکسیرانی ۳۳۳۳۳۳ اطمینان حاصل کنید. قبل از حرکت نیز بر روی هزینه توافق نمایید؛ زیرا ممکن است تاکسی هزینه غیرمعقولی جهت مسیر مورد نظر از شما دریافت کند.

 

قطار در کالینینگراد

قطار نیز یک از گزینه‌های حمل و نقل عمومی در کالینینگراد است که گردشگران می‌تواند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف این شهر سفر کنند. قطار بین المللی یوژنه یا ایستگاه جنوبی، با وجود ایستگاهی که درون شهر کالینینگراد دارد، بیشتر برای مسافرت‌های بین شهری مناسب است.

قطار در کالینینگراد

 همچنین گردشگران می‌توانند از قطارهای محلی کالینینگراد نیز جهت جابجایی در این شهر هیجان‌انگیز استفاده کنند. کرایه قطار در این شهر از ۲۰ روبل شروع می‌شود و بنا بر ایستگاه­های طی شده کرایه افزایش پیدا می‌کند. برای مشاهده برنامه‌های قطارهای این شهر می‌توانید از برنامه yandex.elektrichk که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است کمک بگیرید.

با توجه به این که بیشتر تماشاگران بازی‌های جام جهانی روسیه علاقه‌مند هستند که در هزینه‌های سفرشان به کشور روسیه تا حد امکان صرفه جویی کنند، بنابراین بهترین گزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کالینینگراد همانند قطار و اتوبوس خواهد بود.

قطار در کالینینگراد

خلاصه

حمل و نقل عمومی در کالینینگراد روسیه با توجه به این که شهر کالینینگراد میزبان ۴ بازی از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ است از اهمیت زیادی برخوردار می­باشد؛ زیرا افرادی که در تورهای جام جهانی روسیه شرکت می‌کنند علاقه‌مند هستند که تا حد امکان هزینه‌های جانبی سفرشان را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس کاهش دهند.

برای خرید بلیط هواپیما کالینینگراد و رزرو هتل کالینینگراد میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.