فیروز سیر دریاچه شگفت انگیز بایکال در روسیه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

۲٫۶
/
۵
(
۸

امتیاز

)

دریاچه بایکال روسیه

یکی از شگفتی های جهان دریاچه بایکال می باشد که در کشور روسیه قرار دارد. دریاچه بایکال هفتمین دریاچه بزرگ در سطح دنیا می باشد که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. از آن جا که ۲۰ درصد آب های شیرین سطحی روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد به عنوان منبع آب شیرین جهان به حساب می آید. در این مقاله سعی شده است تا اطلاعاتی جامع در رابطه با این دریاچه شگفت انگیز ارائه شود اگر شما نیز قصد دارید از شگفتی های دنیا دیدن کنید سفر به این دریاچه به شما پیشنهاد می شود.

دریاچه بایکال روسیه

تاریخچه پیدایش دریاچه بایکال

تاریخچه پیدایش این دریاچه شگفت انگیز که چشم هر بیننده ای را خیره می سازد به حدود ۲۵ میلیون سال پیش بر می گردد. در دوران مزوزوئیک تشکیل شده است و توسط رشته کوه هایی که در اطراف آن قرار دارند احاطه شده است. همچنین کوه های اطراف آن زیستگاه حیوانات وحشی است و از آنجا که دهکده های اطراف آن، مناطقی آرام هستند برای زندگی محیطی عالی به حساب می آیند. دریاچه بایکال به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی جهان شناخته شده است که همانند مرواریدی در دل طبیعت می درخشد. عمق آن به ۱۶۴۲ متر می رسد که دارای ۲۳۰۰۰ کیلومتر مکعب آب یرین می باشد. طول آن ۶۳۶ کیلومتر و عرض آن ۷۹ کیلومتر است. گونه های منحصر به فرد حیوانات و گیاهان در آنجا یافت می شوند. حدود بیش از ۳۰۰ نهر و رودخانه از طریق خط ساحلی ۲۱۰۰ کیلومتری آن به این دریاچه میریزند. جالب است بدانید که این شگفتی طبیعی جهان از طریق شکستگی و حرکت پوسته زمین بوجود آمده است و تعداد زیادی از موجودات آبزی در  این دریاچه یافت می شوند.

تاریخچه دریاچه بایکال

ویژگی های منحصر به فرد دریاچه بایکال

بایکال دارای آب و هوای منحصر به فرد است و همچنین این دریاچه دارای ویژگی های آب و هوای خاص ساحلی می باشد. آب و هوای این منطقه متغیر است و دارای نقوش برجسته، شیب دامنه و جهت گیری ساحلی می باشد. آب و هوای آن در فصل بهار بسیار مطبوع و دلپذیر است و از این جهت برای بازدیدکنندگان در قسمت جنوبی این دریاچه اقامتگاه های تفریحی زیادی ایجاد شده است.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

میزان بارندگی در دریاچه بایکال

مقدار بارندگی در بخش های مختلف آن متفاوت است و بیشترین مقدار بارندگی در انتهای بخش جنوبی این دریاچه می باشد. بطور متوسط سالانه مقدار بارندگی در این منطقه حدود ۴۹۵ میلی لیتر تخمین زده شده است. این دریاچه به عنوان عمیق ترین دریاچه آب شیرین شناخته شده است و همچنین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سالانه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند.

بارندگی در دریاچه بایکال

چگونه به دریاچه بایکال برویم؟

از روش های مختلف زیادی می توان به دیدن این جاذبه طبیعی گردشگری رفت. اکثر گردشگران از طریق شهر ایرکوتسک به دیدن آن می روند. می توان از راه قسمت شرقی دریاچه شهر اولان اوده نیز به آن جا سفر کرد و از دیدن مناظر ساحلی شگفت انگیز آن بهره مند شد. گردشگران همچنین می توانند در فصل تابستان از خدمات قایق های باله دار آن در قسمت جنوبی استفاده کنند.

چگونه به دریاچه بایکال برویم

در این مقاله سایت سفرمی که یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین سایت های گردشگری می باشد اطلاعاتی جامع در رابطه با یکی از جاذبه های گردشگری در کشور روسیه در اختیار گردشگران قرار داده است. امیدواریم اطلاعاتی که در رابطه با دریاچه بایکال یکی از شگفتی های طبیعی جهان راهنمایی های لازم جهت مسافرت به آن دریاچه را در اختیار شما قرار داده باشد.

خلاصه

یکی از جاذبه های طبیعی جهان که در کشور روسیه قرار دارد دریاچه بایکال است. این دریاچه بخاطر چشم انداز شگفت انگیز خود سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. از طریق راه های مختلف می توانید به این دریاچه سفر کنید.

برای سفر به روسیه میتوانید به سایت سفرمی مراجعه کنید و بلیط هواپیما خود را به دلخواه با پشتیبانی ۲۴ ساعته خریداری نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.