فیروز سیر راهنمای سفر به باکو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

راهنمای سفر به باکو

سفر به باکو ، این شهر پایتخت کشور آذربایجان با جمعیتی زیاد است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد و با داشتن فرهنگی غنی به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری معرفی می شود. باکو که از نظر بافت دارای زیر ساخت های مناسب به عنوان یک مقصد گردشگری مدرنیته و همین طور داشتن بافت های قدیمی مشهور است، همه ساله پذیرای گردشگران زیادی به ویژه از ایران می باشد. مراکز خرید و مراکز تجاری متنوع  باکو در کنار آب و هوای مناسب این شهر می تواند سفری هیجان انگیز و لذت بخش را برای مسافران رقم زند.

سفر به باکو

موقعیت جغرافیایی

از نظر موقعیت جغرافیایی شهر باکو که به خواهر زاده ی تبریز در آذربایجان مشهور است به عنوان یکی از همسایه های شمالی ایران در شبه جزیره آب شوران واقع شده است. شهر باکو به دلیل داشتن منابع نفت خیز از بزرگ ترین و پر اهمیت ترین مناطق جهان بشمار می رود که با وجود مراکز تفریحی یک فرصت هیجان انگیز را برای سفر به ارمغان می آورد.

زبان و دین مردم باکو

زبان رسمی مردم باکو ترکی آذربایجانی می باشد و با توجه به این که باکو در گذشته بخشی از کشور ایران بوده است ایرانیان با سفر به این منطقه توریستی احساس راحتی می کنند چون بخشی از فرهنگ ایرانیان در این شهر برقرار است. دین مردم باکو از اسلام تا ادیان دیگر در همه مذاهب طرفداران خاص خود را دارد.

وضعیت آب و هوایی باکو

آب و هوای باکو

شهر باکو از نظر موقعیت آب و هوایی دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است و مناسب ترین زمان برای بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر فصل بهار می باشد.

فرهنگ مردم باکو

با وجود اینکه تنوع نژادی مختلف مردم باکو فرهنگ های متفاوتی ایجاد کرده است اما می توان فرهنگی مشابه فرهنگ ایرانیان را در بین آنها دید.

متوسط هزینه سفر به باکو

به طور کلی هزینه سفر به باکو خیلی زیاد نیست و هزینه اقامت در باکو با توجه به میزان بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید متفاوت می باشد. وجود هتل های سه، چهار و پنج ستاره در باکو که در موقعیت های مکانی مختلفی از شهر واقع شده است و با توجه به نوع امکاناتی که دارند، با قیمت های متفاوتی برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می گیرد. هزینه خورد و خوراک در شهر باکو با توجه به انتخاب نوع رستوران و غذا متفاوت می باشد. برای گردشگرانی که به دنبال غذای ارزان قیمت و مناسب هستند،  منوهای مک دونالد با مبلغ ۷ منات انتخاب مناسبی می باشد. همچنین رستوران های street food از رستوران های ارزان قیمت شهر باکو میباشد و از تنوع غذایی خوبی برخوردار است.

سفر به باکو

سیستم حمل و تقل در باکو

سیستم حمل و نقل در شهر باکو شامل دوچرخه، اتوبوس، تاکسی و مترو است. باکو در ساعاتی از روز دارای ترافیک سنگینی است و بهتر است برای رسیدن به مقصد از دوچرخه استفاده کنید. مشاهده خیابان های زیبا و بناهای تاریخی استفاده از دوچرخه را برای پیمودن راه لذت بخش می کند. زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر باکو شامل: کاخ شیروانشاهان، برج های شعله، قلعه دختر، شهر قدیم باکو، بلوار باکو، و موزه شهر آذربایجان می باشد.

 

خلاصه : باکو پایتخت آذربایجان در همسایگی ایران به عنوان مقصدی جذاب با هزینه ای مناسب برای یک سفر خاطره انگیز به عنوان یکی از شهرهای توریستی جالب شناخته می شود. وجود فرهنگ غنی در باکو که بسیار شبیه به فرهنگ ایرانیان می باشد یکی از عواملی است که همه ساله ایرانیان زیادی را به سوی خود جذب می کند. اماکن دیدنی و گردشگری در این شهر سفری خاطره انگیز را برای مسافران به ارمغان می آورند.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به آذربایجان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.