فیروز سیر راهنمای سفر به گرجستان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷

راهنمای سفر به گرجستان

کشور گرجستان از کشورهای زیبای واقع در قفقاز اوراسیا محسوب می شود که به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری با تنوع بالا همه ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا برای سپری کردن تعطیلات به سوی خود جذب می نماید .

وجود شهرهای زیبا و تاریخی، صومعه ها و کلیساهای متعدد، غذاهای متنوع و لذیذ و مهمان نوازی مردم گرجی زبان این کشور بی نظیر از دلایل پر بازدید بودن آن می باشد. تفلیس پایتخت گرجستان دارای جاذبه های دیدنی برای مسافران است که با وجود مراکز خرید مدرن و محلی شهرت یافته است.

راهنمای سفر به گرجستان

موقعیت جغرافیایی گرجستان

از نظر موقعیت جغرافیایی گرجستان در واقع هم در اروپا و هم در آسیا قرار دارد که در مرز بین اروپا و آسیا یعنی اوراسیا جای گرفته است. کشور گرجستان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب و هوای متنوعی می باشد. گرجستان در واقع دارای آب و هوای چهار فصل بوده  و بیشتر به صورت نیمه گرمسیر مشاهده می شود به همین دلیل رونق کشاورزی در آن بالاست. این کشور دارای زمستان هایی معتدل  و تابستان های گرم است.

موقعیت جغرافیایی گرجستان

جمعیت و فرهنگ کشور گرجستان

جمعیت کشورگرجستان ۷٫۱۴۲٫۰۰۰ نفر می باشد و از نظر فرهنگی می توان گفت مردم گرجستان با فرهنگ کهن شرقی زندگی می کنند که در حال حاضر با حفظ فرهنگ شرقی در حال مدرنیته شدن به فرهنگ اروپایی می باشند. گرجستان به عنوان یک کشور قدیمی غنی ترین فرهنگ ها را دارا می باشد.

جمعیت و فرهنگ کشور گرجستان

دین و زبان مردم گرجستان

مردم کشور گرجستان مذاهب مختلفی دارند اما تعداد زیادی از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می دهند و مردمان بومی بیشتر مسیحی ارتدکس هستند. زبان رسمی گرجستان زبان گرجی می باشد.

دین و زبان مردم گرجستان

بهترین زمان برای سفر به گرجستان

بهترین فصل برای سفر به گرجستان و رزرو تور تفلیس فصل بهار است که در ماه های آخر این فصل احتمال وجود بارندگی زیاد است و به همراه داشتن چتر و بارانی وسایل ضروری برای مسافران محسوب می شود. در فصل تابستان رطوبت هوا در گرجستان زیاد می شود و کسانی که آب و هوای گرمسیری را دوست ندارند بهتر است در فصل های دیگر از سال برای سفر اقدام کنند. در فصل پاییز وجود جنگل های زیبای هزار رنگ گرجستان را تبدیل به منطقه ای دیدنی و شگفت انگیز می کند و احتمال بارندگی در این فصل زیاد است. در فصل زمستان با وجود بارش برف، شب ها دمای گرجستان به زیر صفر می رسد و برای افرادی که به دنبال تفریحات زمستانی از جمله اسکی هستند انتخابی مناسب برای فیروز سیر باشد.

بهترین زمان سفر به گرجستان

اسکی در گرجستان

وجود غذاهای متنوع و لذیذ در گرجستان و رستوران های متعدد بزرگ و کوچک و غذاخوری های خیابانی برای مسافران این امکان را فراهم می کند که بتوانند غذای مورد نظر خود را با قیمت های مقرون به صرفه امتحان کنند. قیمت انواع نوشیدنی در این کشور ارزان است و مسافران در طول فیروز سیر توانند انواع نوشیدنی های خوش طعم را تجربه کنند. هزینه سفر به گرجستان بسته به انتخاب نوع هتل متفاوت می باشد و حداقل هزینه برای اقامت در هتل های معمولی از ۱۰۰ لاری شروع می شود. برای صرفه جویی در هزینه ها مسافران می توانند در هاستل های خوب با صبحانه رایگان که شبی ۷۰ لاری هزینه دارد اقامت داشته باشند.

غذاهای گرجستان

مراکز خرید مناسب با داشتن محصولات متنوع محلی و سنتی دست ساز همین طور برندهای مختلف جذابیت خاصی برای سفر به این کشور ایجاد کرده اند.

خرید در گرجستان

خلاصه

سفر به گرجستان تجربه یک سفر خاطره انگیز به یک کشور آسیایی اروپایی قدیمی غنی از فرهنگ می باشد. با سفر به گرجستان می توان علاوه بر لذت بردن از یک سفر تفریحی سیاحتی با بهره مندی از آب و هوای مناسب حال و هوای تازه و روحبخشی را تجربه کرد.

برای خرید بلیط هواپیما تفلیس  و رزرو هتل تفلیس، پایتخت کشور گرجستان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.