فیروز سیر راه های پیشگیری از کرونا در سفر - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹

سفر فعالیتی لذت بخش و روح افزاست که ما را برای مدت کوتاهی از روزمرگی های زندگی دور می‌کند. اغلب ما، زمانی به ارزش سفر در زندگی پی بردیم، که در دوران سخت کرونا مجبور بودیم از هر نوع سفری، چه کاری و چه تفریحی خودداری کنیم، اگرچه کرونا هنوز تمام نشده، اما سفر برای افراد زیادی در جامعه غیر قابل اجتناب است.در این مطلب ما به شما می گوئیم که چگونه سفری ایمن و بدون نگرانی را در محدودیت های سفرهای داخلی و خارجی در  در کرونا داشته باشید. با راه های پیشگیری از کرونا در سفر ، آشنا شوید. پس از هر چیز، درباره ویروس کرونا، باید بدانیم.

بیماری کرونا در سفر

امکان ندارد در این دوران به سفر برویم و خیالمان از بابت ویروس کرونا در سفر آسوده باشد. ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در واقع یک نوع ویروس دست ساز است که بیماری حاد تنفسی را ایجاد می کند. این ویروس که پس از ورود به دستگاه تنفسی، به داخل سلول‌های ریه نفوذ می‌کند و با تکثیر در آنجا، موجب تخریب سلول‌های ریه می‌شود.

علائمی همچون تب و لرز، سرفه، اسهال، استفراغ، تنگی نفس، گلودرد و سردرد، همانند یک زنگ هشدار، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به شما گوشزد می‌کنند که در صورت مشاهده هریک از این علائم حتما در اسرع وقت، به مراکز درمانی مراجعه کنید. بیش از حد ترس به دل خود راه ندهید و با نگرانی‌های وسواس گونه زندگی را به کام خود و خانواده‌تان تلخ نکنید. اگرچه ویروس کرونا به شدت واگیردار است اما همیشه به مرگ ختم نمی‌شود.

بیماری کرونا در سفر

ویروس کرونا برای کدام گروههای سنی خطرناک تر است؟

  • افراد پیر و سالخورده.
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای خاصی مانند فشار خون و دیابت دارند.
  • بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی و ریوی مانند آسم.
  • بیماران دارای نقص در سیستم ایمنی
  • بیماران خاص.

اما توجه داشته باشید که مرگ‌ومیرها در چند ماه گذشته نشان داده است که حتی گروه‌های کم‌خطر هم به‌طور کامل در امان نیستند و بهتر است تمام گروه‌ها پروتکل‌ها بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

ویروس کرونا برای کدام گروههای سنی خطرناک تر است؟

چه غذاهایی پیش از سفر برای پیشگیری از کرونا استفاده کنیم؟

غذاهایی که باعث افزایش ایمنی بدن می شوند باید حداقل یک هفته قبل از سفر، استفاده شوند تا سطح ایمنی بدن بالا برود و مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا، افزایش یابد.

  • مواد غذایی حاوی ویتامین  C
  • مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه  B
  • ویتامین D 3
  • مواد غذایی حاوی ویتامین  E
  • نوشیدنی های گیاهی توصیه شده در طب سنتی

چه غذاهایی پیش از سفر برای پیشگیری از کرونا استفاده کنیم؟

آیا در زمان کرونا می توانیم به سفر برویم؟

با توجه به شرایط بسیار خطرناک شیوع کرونا، اگر واقعا کار و مشغله شما با مسافرت به شهرهای مختلف گره خورده و هیچ چاره‌ای جز انجام مسافرت ندارید، با رعایت کامل نکات بهداشتی می‌توانید به سفر بروید و به کارهای خودتان رسیدگی کنید. اما اگر صرفا جهت پر شدن اوقات فراغت خودتان قصد سفر دارید، بهتر است کمی دست نگه دارید و در خانه بمانید تا شرایط به حالت عادی خود بازگردد.

آیا در زمان کرونا می توانیم به سفر برویم؟

اگر علائم کرونا داشتیم چه کار کنیم ؟

در صورتی که علائم بیماری کرونا را در خودتان احساس کردید، توصیه می کنیم از هر گونه سفرکردن جدا خوداری کنید و حتما در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنید. می‌توانید مراکز درمانی هرشهر که به پذیرش بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده‌اند را با یک جستجوی ساده اینترنتی پیدا کنید.

اگر علائم کرونا داشتیم چه کار کنیم

پروتکل های بهداشتی در سفرهای خارجی چگونه است؟

هر کشور، پروتکل های مخصوص به خود را دارد. اما همه کشورها، پیش از ورود مسافرین باید برگه سلامتی که مسافرین به تازگی تست کرونا داده اند را چک کنند. اگر مسافری علائم کرونا را داشته باشد، تا ۱۴ روز در مراکز مشخص شده، قرنطینه می شوند.

پیشگیری از کرونا در سفر

توصیه ما به شما این است که حتی‌الامکان برنامه‌های سفر خودتان را به تعویق بیندازید. اما اگر به هردلیلی قصد مسافرت داشتید و برای سفر آماده می‌شوید، خوب است که توصیه‌های زیر را برای جلوگیری از بروز کرونا و پیشگیری از این بیماری به کار ببندید.

پیشگیری از کرونا در سفر

اولین اقدام مهم در سفر

با توجه به این نکته مهم که هر چه قدر در مکان‌های عمومی کمتر حضور داشته باشید احتمال سرایت ویروس به شما کمتر می‌باشد، از این جهت پیشنهاد می کنیم تا در محیط امن خانه از سایت‌های آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما کنید.

دومین اقدام مهم در سفر

بهتر است به هنگام سفر برای پیشگیری از ویروس کرونا موارد زیر را در چمدان خود بگنجانید: ماسک- داروهای تب بر- اسپری الکل- ژل شست و شو- دستمال کاغذی- تب سنج و  داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید.

دومین اقدام مهم در سفر

سفر زمینی(اتوبوس،قطار)

سفر با اتوبوس و قطار در شرایطی می‌تواند خطرناک باشد که شما در فاصله‌ای‌ کمتر از ۲ متر از دیگران نشسته یا ایستاده‌اید. در این شرایط، احتمال آلوده‌شدن به کرونا زیاد است. بنابراین پیشگیری از کرونا در سفر با اتوبوس یا قطار، بدون درنظرگرفتن فاصله استاندارد و رعایت تمام نکات بهداشتی غیرممکن است.

سفر هوایی

اصولا به ‌دلیل نوع چرخش هوا در پروازها، ویروس و میکرب به ‌راحتی پخش نمی‌شوند و به ‌نوعی در هواپیماها فیلتر می‌شوند. با وجود این، حفظ فاصله در پروازهای شلوغ دشوار است و مسافران در فاصله کمتر از ۲متری هم می‌نشینند. این امر می‌تواند خطر شیوع کرونا را افزایش دهد .علاوه بر این، نحوه رسیدن به فرودگاه، روش‌های حمل‌ونقل بار و پیمودن مسیر ورودی تا لحظه سوارشدن به هواپیما را هم باید در نظر بگیرید؛ چون همگی عامل مستعدی برای آلوده‌شدن فرد به کرونا است.

سفر هوایی

اصول بهداشتی در رستوران های بین راهی

هم در شرایط کرونا و هم در مواقع عادی، بهترین و سالم‌ترین غذاها همواره غذاهای خانگی هستند؛ چرا که در محیطی بهداشتی و کنترل شده طبخ می‌شوند، اما در سفرها همواره محدودیت‌های زیادی وجود دارد که افراد را مجبور می‌کند به رستوران‌های بین‌راهی مراجعه کنند. اگر مجبور به استفاده از چنین شرایطی شدید، رعایت چند نکته بهداشتی را به شما توصیه می کنیم: کرونا

شستن دست‌ها با آب و صابون آن هم به طور مرتب در رستوران- رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا ۲ متر- زدن ماسک قبل و بعد از صرف غذا- استفاده از الکل در صورت لمس اشیاء- سفارش غذاهای بسته بندی شده- اطمینان پیدا کردن از رعایت اصول بهداشتی توسط کارکنان رستوران-دوری کردن از اشخاصی با علائم سرماخوردگی یا کرونا-به همراه داشتن دستمال کاغذی و ماسک اضافه و الکل یا ژل ضدعفونی کننده در رستوران.

نکات مهمی در خصوص استفاده از آب آشامیدنی،دریاها، رودخانه ها، استخرها و …

توصیه می کنیم در هنگام سفر آب معدنی را، آب آشامیدنی خود قرار دهید. و از نوشیدن آب‌هایی که منبع مشخصی ندارند پرهیز کنید. لازم است بدانید نوشیدن آب کافی باعث دفع ویروس کرونا از بدن می‌شود، پس نوشیدن آب را فراموش نکنید. اگر به مکانی سفر‌ می‌کنید که دریا و ساحل دارد بهتر است برای اطمینان از شنا کردن در آب صرف نظر کنید. همچنین در آب‌های آزاد برای شستن مواد غذایی مانند میوه و سبزی خودداری کنید.

چگونه بدون نگرانی از ویروس کرونا سفر کنیم؟

جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا در سفر ، فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن این است که شما در انجام این کار هوشمندانه عمل کنید و حواستان کاملا نسبت به افرادی که در محیط هستند، جمع باشد. شستن دست‌ها به دفعات زیاد و هر بار ۲۰ ثانیه در طول شبانه روز، استفاده از ماسک مناسب در تمامی مکان‌های عمومی و عدم لمس چشم‌ها، دهان و بینی و همچنین به همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده و پد الکلی مهمترین اصولی هستند که برای مقابله با ویروس کرونا چه هنگام خرید بلیط هواپیما و انجام مسافرت و چه در هر موقعیت دیگری باید رعایت کرد.

در پایان این نکته مهم را متذکر می شویم که سفر یکی از عوامل اصلی در بالارفتن سرعت شیوع ویروس کرونا است. با وجود این شرایط خطرناک، باید از سفر کردن جدا خودداری کنیم؛ به طور کلی این مطلب برای آگاهی کسانی بود که به‌دنبال روش‌های پیشگیری از کرونا در سفر ضروری یا کاری هستند. با رعایت تمام نکات بیان شده، تا حدود زیادی می‌توانید سلامتی خود و اطرافیانتان را تضمین کنید.

چگونه بدون نگرانی از ویروس کرونا سفر کنیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.