فیروز سیر رم مرکز گردشگری جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری رم

رم ، شهری که همیشه بهار از آن انتظار می رود. شهری است که به میراث کهن و با شکوهش می بالد یک شهر که در گذشته امپراطوری اش را  در سراسر اروپا، افریقا وآسیا گسترش داده است. روم شهری است که در تاریخ مسیحیت غوطه ور شده است.

اولین بازدیدکنندگان ممکن است به راحتی توسط این شهرمجلل که پیش رویشان قرارگرفته منکوب شود.

بعد از آن،هر کسی می تواند تاریخ و هنر را تقریبا در گوشه گوشه خیابان های رم ببینند.

کولوسئوم

رم در مرکزش به چند ناحیه تقسیم شده است، ناحیه کلس (Collosseo) ، شامل جاذبه­ ی باستانی، آمفی تئاتر کُلُسَئوم (Colosseum)، تپه ی کَپتولاین ، (Captolineمیدان رومی. در حوالی مرکز شهر بافت قدیمی شهر رم قرار دارد، که معبد خدایان در آنجا خود را به نمایش می گذارد و کلیسای جامع، میدان عمومی و معماری دوران رنسانس همه را به حیرت وا می دارد. متآسفانه، بازدید از همه ­ی جاذبه های عالی توریستی رم چند روز یا حتی چند ماه ممکن نیست، مسافران عاقل حتی برای دیدن همه چیز در یک  سفر تلاش نمی کنند، آنها با انداختن یک سکه به داخل چشمه تروی، خودشان را این گونه متقاعد می کنند که دوباره درآینده به رم باز خواهند گشت.در افسانه ها آمده است که کسانی که به داخل چشمه سکه می اندازند در آینده به روم باز خواهند گشت.

حمام های کاراکالا (baths of caracalla)

حمام های کاراکالا دومین حمام بزرگ عمومی در شهر روم اند که توسط امپراتور کاراکالا در قرن سوم برای هدف تبلیغات سیاسی ساخته شده است. امپراتور واقعا می خواست مردم او را دوست داشته باشند. این حمام ها در طی ۳۰۰سال بسیاری کاربردی و اساسی بودند. اهمال، غفلت و غارت و زلزله، این مجموعه را به ویرانه­ای تبدیل کرد. اما اندازه وسایز خالص آن­ها وقوه ابتکار و ذکاوت سازندگان آن­ها همچنان ادامه دارد و بازدیدکنندگان تحت تأثیر قرار می­دهد.

حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا

خانه ییلاقی فارنسینا (Farnesina)

بازدیدکنندگانی که می­خواهند به چگونگی زندگی اشرافی در طول رنسانس پی ببرند، ممکن است که بخواهند از ویلای فارنسینا بازدید کنند. ویلایی که در ناحیه ترستور(Trastever)قرار دارد. این ویلا برای نقاشی آبرنگی از افسانه­ی کوپید(Cupid) ( خدای عشق که بصورت کودکی برهنه مجسم شده است) ( افسانه یونانی) و سایچ (Psyche) افسانه یونانی در مورد شاهزاده زیبایی که به دام عشق گرفتار شد) که توسط رافائل (Raphael) کشیده شده، معروف است.همچنین هنرمندان دیگر هم در اینجا توسط یک بانکدار که خزانه دار پاپ بود به کار گماشته شدند، این ویلا از سال ۱۵۰۶ میلادی ساخته شد.

خانه ییلاقی فارنسینا

خانه ییلاقی فارنسینا

جاده­ ی اپیان (Appian)

راه اپیان معروف ترین و قدیمی­ترین جاده در رم است، که رم را به بریندیسی (Brindisi) که  در جنوب شرق ایتالیاست متصل می­کند. این جاده بعد از کائسوس کلاسیوس اپیوس (Appus Cladius Caecus) که یک بازرس رومی بود به این نام معروف شد. این جاده در اصل یک جاده نظامی بود.

بسیاری از آثار تاریخی در فاصله ۸ تا ۵۶۰ کیلومتری جاده سنگی امروزی است. این بزرگراه قدیمی ترافیک وسیله نقلیه سنگینی در ابتدای جاده دارد، اما بعد از حدود دو مایل این جاده برای عابرین پیاده کاملا امن است.

راه اپیان

راه اپیان

موزه ملی رومی

اگر میخواهید در تاریخ و میراث و فرهنگ روم تا جایی که امکان دارد غرق شوید، پس موزه­ ی ملی رومی را از دست ندهید. تمام مجموعه این موزه رومی در یک جا جای نگرفته است و آثار نمایشی در چندین مکان در سرتاسرشهر مستقر شده ­اند.

موزه ملی رومی

موزه ملی رومی

مقبره ویکتور امانوئل دوم (Victor Emmanuel ll)

این مقبره به افتخار ویکتور امانوئل ، اولین پادشاه ایتالیای متحد ساخته شد. این بنای بسیار تاریخی به شکل سنگ مرمر محکم سفید است اما در واقع در داخلش چند اتاق وجود دارد. این مقبره توسط گیوسپ ساکونی( Giuseppe Sacconi) در سال ۱۸۸۵ ساخته شده و در سال ۱۹۲۵ تکمیل شد. مقبره ویکتور امانوئل دقیقا  به عنوان زیباترین بنای رومی شناخته شده نیست اما با این حال برای بازدید بسیار ارزشمند است.

مقبره ویکتور امانوئل دوم

مقبره ویکتور امانوئل دوم

میدان پوپولو (Plaza del Pópulo Square)

میدان پوپولو یک میدان بزرگ بیضی شکل در رم شمالی است که از حدود دوره امپراطوری روم به جای مانده است. در یک دوره اینجا شروع مهمترین جاده شمالی رم بود. سه کلیسا مجاور این میدان است اما چشماندازش یک ستون هرمی شکل سنگی از دوران مصر باستان است. بر ضلع شمالی میدان، میدان پوپولو مشرف شده که به ویا فلیمینا (Via Flaminia) منتهی می­شود که جادهئ­ایست که رم را به ساحل آدریاتیک (Adriatic) متصل می­کند.

میدان پوپولو

تپه پلاتین (Palatine)

یکی از هفت تپه­ رم است که به اساطیر رومی مربوط است  که به گفته بعضی­ها در اینجا یک گرگ وجود داشته که یک دوقلوی پسر به نام­های رومولوس Romulus و رموس Remus در آنجا پیدا کرده و از آن­ها مراقبت می­کرد تا زمانی که یک چوپان آن­ها را نجات داده است. حتی اگر این افسانه درست نباشد، تپه پلاتین جایی است که رم با آن شناخته می­شود.

تپه پلاتین

تپه پلاتین

برای خرید بلیط هواپیما روم و رزرو هتل روم میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.