فیروز سیر روستای آلپن ایگلو، با خانه های اسکیمویی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

روستای آلپن ایگلو  اتریش

همه ما در دوران کودکی، فیلم ها و کارتون هایی را دیده ایم که در آن، خانه های یخی نیم دایره ای وجود داشت و درون این خانه ها، کاراکتر اصلی فیلم زندگی می کرد. اگر شما هم رویای خوابیدن در این خانه ها را دارید، به روستای آلپن ایگلو اتریش سفر کنید تا به رویای کودکیتان تحقق ببخشید. در این روستا با زندگی اسکیمویی پیوند می خورید. از تماشای هاسکی ها گرفته تا اسکی روی یخ و خوابیدن در ایگلوها، همگی در این مکان لذت بخش است.

روستای آلپن ایگلو اتریش

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با این روستای یخی آشنا شوید.

گشت و گذار در روستای آلپن ایگلو | Alpeniglu

روستای آلپن ایگلو تمام تجهیزات لازم برای توریست ها را فراهم کرده است. تنها چیزی که در این روستا یافت نمی شود، هوای گرم است. لباس های مناسب به تن کنید و همراه با راهنمای تور، به روستای آلپن ایگلو سفر کنید. افرادی که به ورزش های زمستانی علاقه دارند، به راحتی با شرایط سخت این روستا کنار می آیند اما مسیر روستا و سردی هوا، دشواری های خاص خود را دارد.

گشت و گذار در روستای آلپن ایگلو | Alpeniglu

گشت و گذار در روستای آلپن ایگلو | Alpeniglu

خوابیدن در ایگلو

۱۸ ایگلو در این روستا وجود دارد که بر روی تپه اسکی بریکسم ایم ثال اتریش ساخته شده است. نگران سرمای داخل ایگلو نباشید. کیسه های خواب گرم و نرمی به هر فرد داده می شود و در طول شب، هیچ کسی احساس سرما نمی کند. فقط ممکن است بینی شما که از کیسه خواب بیرون زده است یخ بزند. داخل ایگلوها با نورهای صورتی و آبی کم رنگ تزیین شده است و در هر ایگلو، میزی برای صرف غذا با چندین کاسه و بشقاب قرار دارد.

خوابیدن در ایگلو

حمل و نقل در روستای ایگلو

به نظر می رسد پای پیاده انتخاب بهتری باشد چرا که هزینه حمل و نقل در این روستا کمی زیاد است. در روستای الپن ایگلو، تعداد زیادی تراموا به عنوان سیستم حمل و نقل در نظر گرفته شده است. اگر قصد پیاده روی تا رسیدن به پیست های اسکی را دارید، از روستاییان جهت دقیق را پرس و جو کنید. در راه هیچ تابلوی راهنمایی قرار ندارد. مسیر پیاده روی حدودا یک ساعت و نیم است اما اگر از تراموا استفاده کنید، بیست دقیقه ای به پیست اسکی می رسید.

حمل و نقل در روستای ایگلو

رستورانی با وعده غذایی فوندو

فوندو (fondue) یک نوع غذای آبکی است که شامل نوع خاصی از پنیر است. این غذا در رستوران آلپن ایگلو سرو می شود. با وجود سختی هایی که سرما دارد، جمعیت زیادی از توریست ها، این وعده شامگاهی را نوش جان می کنند و در این رستوران گرد هم می آیند.

fondue

رستورانی با وعده غذایی فوندو

مجسمه های یخی در روستای الپن ایگلو

جشنواره مجسمه های یخی زیادی در سراسر جهان وجود دارد اما هنرمندان مجسمه ساز، علاقه زیادی به مسجمه های یخی روستای ایگلوو دارند. مجسمه هایی که هنرمندانه با تراشه های ظریفی روی یخ ساخته شده اند و نمادی از شوالیه ها، دایناسورها، مجسمه های بودایی و خانه های سلطنتی … دارند. افراد زیادی از سراسر جهان برای تماشای مجسمه های یخی روستای ایگلو به این روستا می آیند.

مجسمه های یخی در روستای الپن ایگلو

مجسمه های یخی در روستای الپن ایگلو

تورهای روستای ایگلو

معمولا تورهای بیست دقیقه ای ایگلو به طور مداوم در طول روز برگزار می شود. راهنمای تور شما را با دمای -۲ درجه ای داخل ایگلوها و -۱۴ درجه ای بیرون آن آشنا می کند و در نهایت با معرفی مکان های دیدنی روستای الپن ایگلو، تور بیست دقیقه ای شما به پایان می رسد.

تورهای روستای ایگلو

کلیسای روستای الپن ایگلو

با وجود سرما باز هم اهالی روستای ایگلو، به کلیسای محلی خود می روند و در آخر هر هفته دعا می خوانند. مراسم های ازدواج و غسل تعمید در این کلیسا انجام می شود که شما می توانید با اجازه مسئولان کلیسا، در این مراسم شرکت کنید.

کلیسای روستای الپن ایگلو

همه چیز در این روستا از یخ ساخته شده

اتاق خواب های امپراتوری ایگلو، سالن های غذاخوری بزرگ، کتابخانه های شیک، کلیسای یخ زده و انبار نوشیدنی ها، همه و همه از یخ ساخته شده اند. جشنواره های یخی اغلب در تعطیلات کریسمس در این روستا برگزار می شود. رستوران مجلل الپن ایگلو با ظرفیت ۴۵ نفری هم از یخ ساخته شده و همین موارد باعث شده است تا روستای یخی ایگلو با وجود این که مسیر صعب العبوری دارد، بازدیدکنندگان زیادی هم داشته باشد.

همه چیز در این روستا از یخ ساخته شده

اسکی سواری در محوطه روستای ایگلو

منطقه اسکی بریکسن در ایگلو، در فصل های زمستانی، اسکی سواران را به این منطقه می کِشاند. بیشتر کسانی که بریکسن را برای اسکی سواری انتخاب می کنند، اسکی سواران حرفه ای هستند اما در اینجا برای افراد مبتدی نیز بخش هایی تدارک دیده شده که فرصت تجربه یک هیجان فراموش نشدنی را می دهد.

مشکلاتی که در سفر به روستای ایگلو اتریش پیش می آید

احتمالا مهمترین مشکلی که برای توریست های این روستا به وجود می آید، عدم وجود دستشویی در ایگلووها است. کسانی که شب را در ایگلوها می خوابند، برای رفع این مشکل باید به بیرون از ایگلوها بروند و به اصطلاح خودمان از دستشویی های صحرایی استفاده کنند. دمای منفی چهارده درجه روستا، برای انجام این کار عذاب دهنده است. مشکل دیگری که در این سفر شما را می آزارد، سرمای شدید این روستا است که فقط با تجهیزات کامل می توان آن را پشت سر گذاشت.

شاید از دور و در قاب تصاویر، تماشای ایگلوها و رویای خوابیدن در آن لذت بخش باشد اما سختی های راه و ماندن در آن جا، مقاومت زیادی طلب می کند. اگر علاقه به سرما داشته باشید، در این روستا خاطره ای در ذهنتان ثبت می کنید که همیشه از آن با خوشی یاد می کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 373 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.