فیروز سیر سفر به ماسال با طبیعتی بکر و حیرت انگیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۱
/
۵
(
۸

امتیاز

)

ماسال شهر آبشار ایران با طبیعت بکر و حیرت انگیز

نام ماسال را با ماسوله اشتباه نگیرید. درست است که هر دو طبیعت حیرت انگیزی دارند اما ماسال کمتر مورد توجه طبیعت دوستان عزیز قرار گرفته است. شهرهای شمالی ایران، همیشه پذیرای گردشگران داخلی هستند اما در میان تمام طبیعت های منطقه شمالی ایران، کمتر کسی به ماسال می رود. ماسال یکی از بکرترین طبیعت ها را در منطقه شمالی دارد و حتی در روزهای تعطیل و ایام عید، گردشگران کمی به این شهر زیبا فیروز سیر کنند.

ماسال شهر آبشار ایران با طبیعت بکر و حیرت انگیز

طبیعت ماسال به حدی رویایی است که از خلوت بودن آن متعجب خواهید شد. تعجب نکنید اما بسیاری از ایرانی ها از وجود این طبیعت بکر و این جاده رویایی بی خبرند. البته این بدین معنا نیست که در جاده ماسال امکانات تفریحی وجود ندارد. اتفاقا در کنار جاده، کبابی های متعددی وجود دارند که با گوشت های تازه از شما پذیرایی می کنند. لذت خوردن گوشت های تازه را در میان مه و هوای دل انگیز ماسال، از دست ندهید.

کلبه های چوبی ماسال

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با طبیعت ماسال، بیشتر آشنا شوید.

ماسال کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

ماسال به شهر آبشارها شهرت دارد و خانه های چوبی آن بر روی پستی بلندی های این منطقه سرسبز، ساخته شده اند. خوشبختانه در این شهر هنوز دلال ها ورود نکرده اند و ساختمان های ویلایی مجلل نساخته اند. همه چیز در این شهر بکر و دست نخورده است. ماسال در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب رشت و ۲۰ کیلومتری بخش غربی فومن و صومعه سرا واقع شده است.

کلبه های چوبی ماسال

این شهر بخشی از طبیعت سرسبز اطراف کوه های تالش است که در کنار رود خالکایی واقع شده است. جمعیت شهر ماسال حدود ۱۵۰۰۰ نفر است و زبان اصلی مردم ماسال، تالشی است. ماسالی ها، همانند دیگر مردم شمالی، به برنج کاری و دامداری مشغولند. مردم مهربان و خونگرم این شهر، سفری به یادماندنی برای هر گردشگر به جای می گذارند.

شهر ماسال

یادبود میرزا کوچک خان جنگلی

محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، ارتفاعات ماسال است. وی که قصد گذر از این منطقه را داشت، در حالیکه به ارتفاعات “آلاله پشته” رسیده بود، از شدت سرما و یخبندان، درگذشت. یادبودی از میرزا کوچک خان جنگلی در این ارتفاعات نصب شده است. البته در سال ۸۹ قرار بر این شد که زمینی به وسعت شش هکتار، با نام میرزا کوچک خان جنگلی، خریده شود و مکانی در خور شخصیت وی که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد ساخته شود اما همچنان خبری از ساخت این محل نشده است.

یادبود میرزا کوچک خان جنگلی

صخره نوردی در ماسال

صخره نوردان می توانند به دیواره سنگی “اسبه ریسه” بروند و فرصت یک صخره نوردی حرفه ای را کسب کنند. افراد دیگر هم می توانند به این منطقه بروند و از امکاناتی همچون کایاک سواری استفاده کنند.

صخره نوردی در ماسال

بزرگترین غار استان گیلان

این شهر ۱۷ غار دیدنی و جذاب دارد که در میان آن ها غار “آویشو” بزرگترین غار منطقه است. برای رسیدن به این غار باید ۱۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بروید و در این ارتفاع، غار حیرت انگیز آویشو را تماشا کنید. غاری که تاکنون دو کیلومتر از اعماق آن کشف شده است و قندیل های آهکی جذابی دارد. هفت آبشار این غار، از جذاب ترین بخش های آویشو است.

غار آویشو

ماسال شهر آبشارها

دلیل این که به ماسال، شهر آبشارها می گویند، آبشارهای متعدد و زیبای این منطقه است که هر کدام یک دیدنی حیرت انگیزی را نمایش می دهند. آبشار تولی نساء با این که زیاد مرتفع نیست اما خروشان است. حجم زیادی از آب تولی نساء در میان سنگ های ریز و درشت به پایین می ریزد و تصویری بی نظیر در مقابل چشم ها ایجاد می کند. آبشار رامینه در طبیعت ماسال، یکی دیگر از زیباترین آبشارهای این منطقه است. در بین تمامی آبشارهای این منطقه، رامینه بکرترین آبشار این شهر است. آبشاری که در دل جنگل، با فاصله ده دقیقه ای از جاده واقع شده است و همین فاصله کوتاه، آن را از دیده بسیاری از گردشگران پنهان کرده است.

ماسال شهر آبشارها

آبشارهای دیگری همچون ویوز، آبشار خون و چندین آبشار کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی النزه قرار گرفته و آبشار خون ماسال نیز با ارتفاع بیش از ۱۵ متر، در ابتدای دره جنگلی خون واقع شده است.

ماسال شهر آبشارها

بهشت های گمشده بر روی زمین فراوانند و یکی از آن ها قطعا طبیعت زیبای ماسال است. جاده ماسال همیشه مه آلود است و در تابستان رطوبت هوا بسیار زیاد است. این رطوبت گاهی به ۷۰ درصد میرسد. از این رو در فصل های خنک سال به ماسال سفر کنید. بهترین فصل برای سفر به ماسال دو ماه اول سال است که علاوه بر خنکی هوا، طراوت و تازگی جنگل بیشتر جلوه گری می کند. هرچند در فصل پاییز نیز جاده ماسال زیبایی وصف ناپذیری دارد. در این فصل، ترکیبی از ده ها رنگ گرم، درختان را پوشانده است و برگ های درختان بر روی زمین فرش شده اند و منتظر مهمانان پاییزی نشسته اند.

ماسال

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 366 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.