فیروز سیر شهر شانگهای بزرگ ترین شهر چین - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

آشنایی با شهر شانگهای چین

شهر شانگهای که به عنوان بزرگ ترین شهر چین شناخته می شود، نقش بسیار مهمی را در صنعت توریسم و گردشگری این کشور ایفا می نماید و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. شانگهای از شلوغ ترین بنادر دنیا است و در ابتدای رود یانگ تسه (Yangtze) قرار گرفته است. بندری که دارای راه های ارتباطی بسیاری با دیگر نقاط چین است و ترکیبی از مناظر طبیعی خارق العاده، معابد تاریخی و آثار باستانی خیره کننده و همچنین تفریحات متنوع را گرد هم آورده است و اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می زند. با سفرمی همراه باشید تا با محبوب ترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری شهر شانگهای آشنا شده و سفری فراموش نشدنی را تجربه نمایید.

شهر شانگهای

باغ یو (Yu Garden)

باغ یو شانگهای که به عنوان باغ خوشبختی نیز شناخته می شود، در سال ۱۵۵۹ احداث شده و از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده است. مساحت این باغ در حدود ۲۰ هزار متر مربع است و فضاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. معروف ترین بخش این باغ که در قسمت بیرونی قرار گرفته است، تالار بهار نام دارد که زمانی مقر فرمانروایی صاحبان شرکت “شمشیرهای کوچک” بوده است. بخش داخلی باغ کمی جدیدتر است و با دارا بودن عمارت های مختلف با سنگ های تزئینی زیبا، برکه های کوچک، رشته کوه های مینیاتوری و عناصر دیگر، نمونه ای از باغ های سنتی چین می باشد.

باغ یو

باغ یو

معبد جادا بودا (The Jade Buddha Temple)

معبد جادا بودا که به ۳ تالار مجزا و ۲ حیاط تقسیم می شود، مجسمه های ارزشمندی از بوداییان را در خود جای داده است. مجسمه هایی که مربوط به سنین مختلف بودا هستند و همواره توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نمایند. همچنین دست نوشته هایی از بوداییان نیز در این معبد نگه داری می شود که از ارزش تاریخی بسیاری برخوردارند. دو مجسمه ی شاکیامونی (Shakyamuni) با ارتفاع دو متر نیز، از دیگر جاذبه های این معبد زیبا می باشند و تماشای آن ها به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

معبد جادا بودا

معبد جادا بودا

برج مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)

برج مروارید شرقی، یک برج رادیو تلوزیونی است که در پارک پودانگ واقع شده است و دارای ارتفاعی در حدود ۴۶۸ متر می باشد. معماری این برج خارق العاده است و این امکان را برای گردشگران فراهم می نماید تا به کمک ۱۵ نقطه ای که برای تماشای شهر در این برج، در نظر گرفته شده است، به تماشای چشم انداز خیره کننده ی شهر شانگهای بنشینند و تجربه ای بی نظیر را کسب نمایند. گردشگران در صورت تمایل می توانند در رستوران پایین برج به خوردن غذا مشغول شده و یا در هتل فضایی این برج اقامت نمایند و از امکانات و خدمات بی حد و مرز آن برخوردار گردند.

برج مروارید شرقی

موزه ی شانگهای (The Shanghai Museum)

موزه ی شانگهای، از جمله اماکن دیدنی این شهر است که بازدید از آن به تمامی گردشگران توصیه می شود. این موزه در سال ۱۹۵۲ تاسیس شده است و مجموعه ای ارزشمند از آثار کلاسیک کشور چین را گرد هم آورده است. این موزه ی خارق العاده که از ساختمانی منحصر به فرد برخوردار است، از ۴ طبقه تشکیل شده است و آثاری همچون سرامیک چین، برنز، نقاشی های مرکب، انواع مهر، آثار خوشنویسی، کلکسیونی از انواع سنگ یشم، سکه و دیگر آثار مربوط به دوران ماقبل تاریخ تا قرن ۱۹ میلادی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

موزه شانگهای

البته جاذبه های گردشگری شهر شانگهای ، تنها به موارد بالا خلاصه نمی شود و تفرجگاه بوند، دیزنی لند شانگهای چین ، معبد و بتکده لونگ‌هوا، جاده نانجینگ، میدان خلق، تیان زیفانگ و موزه ی هنر چین نیز از اماکن دیدنی این شهر هستند، که همواره با استقبال شدید از جانب گردشگران مواجه می شوند.

برای خرید بلیط هواپیما شانگهای و رزرو هتل شانگهای میتوانید به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.