فیروز سیر شهر کندی مقصدی دیدنی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

راهنمای سفر به شهر کندی

اگر می خواهید به دور از هیاهوی شهری و مشغله به جایی آرام و پر از مناظر طبیعی سفر کنید شهر کندی مکان مناسبی برای فیروز سیر باشد. شهر کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا با جمعیت ۱۲۵۴۰۰ نفر محسوب می شود. کندی آب و هوای گرم و مرطوبی دارد اما به دلیل ارتفاع بالا نسبت به سایر نقاط سریلانکا مخصوصاً مناطق ساحلی دارای آب و هوای خنک تری است.

شهر کندی

جاذبه های گردشگری کندی

جاذبه های گردشگری کندی یا طبیعی هستند یا اینکه از سالیان دور به جا مانده اند. جاذبه طبیعی مثل دریاچه ای که کندی را به دو قسمت تقسیم کرده است یا جاذبه های باستانی مانند معابد و موزه های شهر کندی . معابد از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر کندی محسوب می شوند که یکی از مهمترین معابد شهر کندی که بسیار مورد توجه گردشگران است، معبد دندان مقدس (Tooth Relic) است. این معبد از مهمترین مکان های مقدس برای عبادت برای بودایی های جهان است.

معبد دندان مقدس

شاید کسی وجود نداشته باشد که نام چای سیلان را نشنیده باشد. سریلانکا یکی از مراکز مهم چای در جهان می باشد و شاید بدتان نیاید از موزه چای سیلان دیدن فرمایید. چرا که این موزه در شهر کندی واقع شده است.

به دلیل اینکه مردم کندی از سالیان دور پیرو مذهب بودا بوده اند، معبدهای زیادی نیز در این شهر وجود دارد. بنابراین شاید بتوان گفت مهمترین جاذبه گردشگری شهر کندی مربوط به معابد و مراسم مربوط به آنها می شود. آثار باقی مانده از جنگ نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر کندی به حساب می آید. چراکه این شهر متحمل جنگ های بسیاری شده است. موزه ها نیز دیگر جاذبه های گردشگری شهر کندی هستند.

آداب و رسوم خاص، به طور معمول خود یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا معرفی می شود. کندی نیز از این حیث مستثنی نیست. در کندی نیز آداب و رسوم جالبی وجود دارد. یکی از وقایعی که در شهر کندی اتفاق می افتد فستیوال بزرگ اسالاپراهرا (Esala Perehera) است که سالانه در ماه های ژوئیه و اوت در این شهر برگزار می شود. ویژگی های جالب این فستیوال که در ارتباط با بودا است فیل های تزئین شده، رقص های محلی و طبل زنی در خیابان است.

فستیوال اسلاپراهرا

راه های ارتباطی کندی به سایر شهرها

فرودگاه کندی در نزدیکی منطقه کانداساله (Kundasale) یک خط هوایی مستقیمی را به فرودگاه بین المللی کلمبو ایجاد کرده است. فرودگاه بین المللی کلمبو به عنوان یک کاتالیزور در صنعت گردشگری سریلانکا نقش ایفا می کند.

راه های ارتباطی کندی

از نظز راه های زمینی نیز بزرگراه A1 یک راه مواصلاتی بین کندی و کلمبو است و یک بزرگراه دیگر (A9) کندی را به جافنا (Jaffna) وصل می کند. همچنین بزرگراه های دیگری نیز هستند که کندی را به پادیادالاوا (Padiyathalawa) و پوتالام (Puttalam) وصل می کند. یک خط راه آهن نیز وجود دارد به نام خط ماتاله (Matale) که کندی را در راه ریلی پرادنیا (Peradeniya) و ماتاله قرار می دهد.

اقامت در کندی

علی رغم اینکه در شهر کندی هتل های زیبایی از جمله هتل های ۴ ستاره وجود دارند اما در بخش های شرقی و جنوبی دریاچه کندی مکان های مناسبی برای گردشگران وجود دارند که علاوه بر ارزان بودن آن ها فضایی دوستانه را برای گردشگران فراهم می کند.

اقامت در کندی

مناطق گرمسیری معمولا بیماری های خاصی را همراه خود دارند. بیماری هایی چون دیفتیری، هاری، کزاز و به خصوص بیماری مالاریا. البته سریلانکا نسبت به دیگر کشورهای منطقه خود از وضعیت مناسبی در حوزه سلامت برخوردار است. اما در هر صورت خطر این گونه بیماری ها برای گردشگران سریلانکا و از جمله کندی وجود دارد.

خلاصه

کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا است. برای سفر به کندی در حین ورود به سریلانکا راه های مواصلاتی هوایی زمین و ریلی وجود دارند که سفر را به شهر کندی راحت کرده اند. کندی جاذبه های گردشگری طبیعی و جالبی دارد از جمله جاذبه هایی که مربوط به چای می شوند و همین طور معابد که یک جاذبه باستانی برای کندی به حساب می آید. اگر روزی گذرتان به سریلانکا افتاد حتماً به شهر کندی نیز سفر کنید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به کندی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.