فیروز سیر لیماسول قبرس، ترکیبی از سنت و مدرنیته - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷

آشنایی با لیماسول قبرس

شهر لیماسول قبرس که به عنوان یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور شناخته می شود، از اهمیت بسیار زیادی در صنعت گردشگری، تجارت و روابط بین المللی کشور قبرس برخوردار است و به بزرگ ترین بندر ترانزیت مدیترانه شهرت دارد. لیماسول قبرس  ، سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است و با حفظ بخش های سنتی و تاریخی خود، از زندگی مدرن و پرهیاهوی شهری نیز استقبال نموده است.

لیماسول قبرس

دارا بودن طبیعتی بکر و دست نخورده، سواحل شنی وسیع و بی کران، کافه ها و رستوران های سنتی و مدرن و بسیاری عوامل دیگر باعث شده اند تا این شهر زیبا به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری قبرس تبدیل گردد و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شود. با سفرمی همراه باشید تا با مهم ترین جاذبه های گردشگری لیماسول قبرس آشنا شده و مشهور ترین اماکن دیدنی آن را بشناسید.

شهر قدیمی لیماسول | Limassol Old Town

بی شک شهر قدیمی لیماسول، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لیماسول قبرس می باشد که درست در مرکز شهر لیماسول قرار گرفته است و به صورت قدیمی و تاریخی حفاظت شده است.

شهر قدیمی لیماسول

دژ قدیمی لیماسول از اصلی ترین مولفه های شهر قدیم می باشد که از قرن ۱۴ تا به امروز، به همان شکل باقی مانده است. گشت و گذار در کوچه پس کوچه های این بخش و نشستن در کافه ها و رستوران های خیابانی اش، تجربه ای خارق العاده است و خاطره ای فراموش نشدنی را برای افراد به ارمغان می آورد.

شهر قدیمی لیماسول

شهر قدیمی لیماسول

قلعه کلوسی | Kolossi Castle

قلعه ی کلوسی، نمونه ای خارق العاده از یک قلعه ی نظامی می باشد که توسط شوالیه سنت جان، ساخته شده است. معماری این قلعه منحصر به فرد است و شکوه و عظمتش، تمامی گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد با رد شدن از روی پلی متحرک می توانند، وارد این قلعه شوند و از بالاترین قسمت آن شاهد چشم اندازی زیبا، از نواحی روستایی اطراف گردند.

قلعه کلوسی

داخل قلعه کلوسی

داخل قلعه کلوسی

شهر باستانی کوریون

شهر باستانی کوریون که قدمتی چند هزار ساله دارد و متعلق به دوران نوسنگی است، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری لیماسول قبرس می باشد. آمفی تئاتر موجود در کوریون که در قرن دوم ساخته شده است، از شهرتی جهانی برخوردار بوده است و متاسفانه در قرن چهارم و بر اثر زلزله ای شدید نابود شده است. لیکن بازدید از ویرانه های این بنا نیز تجربه ای خارق العاده است و تماشای کفپوش موزاییکی آن که کاملا حفاظت شده است، خانه ی کوچک گلادیاتورها،آب نماهای زیبا و حمام های رومی موجود در این مجموعه، همه و همه احساسی عجیب و خارق العاده را در گردشگران به وجود می آورد.

شهر باستانی کوریون

شهر باستانی کوریون

شهر باستانی کوریون

صخره ی آفرودیت

صخره ی آفرودیت که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لیماسول قبرس است، دارای داستانی افسانه ای می باشد و طبق باور عموم، الهه ی آفرودیت از میان امواج دریا در این ناحیه بیرون آمده است. تماشای غروب آفتاب در این منطقه لذتی خارق العاده است و عکاسی در بخش های مختلف آن از محبوب ترین فعالیت ها برای گردشگران به شمار می آید.

صخره آفرودیت

موزه ی باستان شناسی

اگر شما نیز از علاقه مندان به تاریخ و آثار باستانی هستید، حتما سری به موزه ی باستان شناسی زده و به بازدید از آثار دوره ی نوسنگی، عتیقه جات به دست آمده از این منطقه، تندیس های باستانی و آثار حفاظت شده در این مجموعه بپردازید. همچنین گشت و گذار در محوطه ی بیرونی این موزه نیز بسیار لذت بخش است و قدم زدن در باغ اطراف آن، لحظات خوشی را برای افراد رقم می زند.

موزه باستان شناسی لیماسول

موزه باستان شناسی لیماسول

با مطالعه ی مقالات تهیه شده در سایت گردشگری سفرمی می توانید، اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی را در خصوص شهرهای مختلف جهان به دست آورید و با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل مورد نظر خود به کمک این سایت، سفری آسان و با کیفیت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.