فیروز سیر مارماریس ترکیه ؛شهری ساحلی و هیجان انگیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

جاذبه‌های گردشگری مارماریس ترکیه

مارماریس ترکیه مقصد نهایی بسیاری از تورهای گردشگری این کشور رؤیایی است. نام مارماریس از سنگ مرمر گرفته شده است و دلیل نام گذاری این شهر به این نام، وجود این سنگ است که به وفوردر این منطقه دیده می شود.

جاذبه‌های گردشگری مارماریس ترکیه

این شهر رؤیایی و هیجان انگیز در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. رشته کوه‌های به هم پیوسته، منظره همیشه سرسبز و زیبا در کنار دریایی آبی و درخشان محبوبیت مارماریس را برای گردشگران ترکیه چند برابر کرده است.

اگر علاقه‌مند هستید به یک شهر ساحلی هیجان انگیز سفر کنید، با سفرمی همراه باشید و با جاذبه‌های مارماریس ترکیه بیشتر آشنا شوید.

مارماریس مارینا (Marmaris Marina)

مارماریس مارینا یکی از جاذبه هیجان انگیز این منطقه است که می‌تواند خاطرات خوشی را برای گردشگران فراهم کند. در این منطقه از مارماریس ترکیه می‌توانید در امتداد ساحل شنی سفید قدم بزنید یا این که سوار قایق‌های بادبانی شوید و دریانوردی را تجربه کنید. توریست‌ها می‌توانند در مارماریس مارینا به موسیقی‌های زنده گوش جان بسپارند و یا این که در مراکز خرید این منطقه گشتی بزنند. چشیدن طعم یک غذای بی‌نظیر نیز در رستوران‌های این منطقه می‌تواند لذت سفر را برای شما چندین برابر کند.

مارماریس مارینا

مارماریس مارنا

فواره‌های رقصان (The Dancing Fountains)

فواره‌های رقصان نیز یک از جذاب‌ترین جاذبه‌های مارماریس ترکیه هستند. رقص آب با وجود موسیقی گوش‌نوازی که منتشر می‌شود و نورپردازی‌های هیجان انگیز این فواره‌ها، جلوه هیجان‌انگیزی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل هر شب توریست‌های زیادی به تماشای رقص آب که نیم ساعت به طول می‌انجامد می‌نشینند. در بین این فواره‌ها نیز مجسمه‌ای مرمری قرار دارد که بی‌شباهت به پری رؤیاها نیست! پس می‌توانید هنگام تماشای فواره‌های رقصان سکه‌ای در آب بیندازید و آرزو کنید.

فواره های رقصان

فواره های رقصان

کوه­های مارماریس (Marmaris Mountains)

کوه­های این منطقه را هم می‌توان یکی از جاذبه‌های مارماریس ترکیه محسوب کرد. کو‌هنوردی در این منطقه با وجود طبیعت منحصر به فردی که وجود دارد بسیار هیجان انگیز است. به همین دلیل بسیاری از تورهای محلی توریست‌ها را برای کوهنوردی در مارماریس همراهی می‌کنند. به محض این که به بالای رشته کوه‌های این منطقه می‌رسید طبیعتی از دریا و جنگل مقابل چشمانتان نقش می‌بندد. به گونه‌ای که دیگر توان حرکت نخواهید داشت و بر فراز کوه به تماشای دریای نیلگون و غروب آفتاب می­نشینید.

کوه های مارماریس

کوه های مارماریس

دالیان (Dalyan)

دالیان منطقه‌ای در کنار رودخانه است که امکان سفر با قایق را برای گردشگران فراهم می‌کند. در مسیر رودخانه می‌توانید از باقی مانده آثار باستانی این منطقه بازدید کنید و نگاهی به کنده‌کاری‌های عجیب و خارق‌العاده موجود بر روی تپه‌های اطراف بیندازید. این کنده‌کاری‌ها به آرامگاه‌های صخره‌ای شهرت دارند. با ادامه دادن مسیر رودخانه می‌توانید به ساحل لاک‌پشت‌ها بروید یا این که در رستوران‌های این منطقه غذای دلخواهتان را نوش جان کنید.

دالیان

ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر برای خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند حمام آفتاب بگیرند یا به انجام تفریحات آبی بپردازند گزینه بسیار مناسبی است. آب کم عمق، روشن و شفاف هر گردشگری را سر شوق می‌آورد تا در این منطقه به شنا بپردازد. این منطقه با  وجود شن‌های سفید و نرم امکان پیاده‌روی در امتداد ساحل را برای گردشگران فراهم می‌کند. کوه‌هایی که در امتداد این مسیر کشیده شده‌اند و طبیعت بی‌نظیر این منطقه شگفت آور است؛ بنابراین در ساحل ایچملر می‌توانید غروب آفتاب را به تماشا بنشینید و از تلاقی خورشید با دریا لذت ببرید.

ساحل ایچملر

ساحل ایچملر

غواصی اسکوبا (Scuba)

دنیای زیر آب جهانی متفاوت و شگفت انگیز است، بنابراین بسیاری از گردشگران مارماریس ترکیه علاقه‌مند هستند که غواصی اسکوبا را در این منطقه تجربه کنند. با غواصی در آب‌های زلال و درخشان مارماریس می‌توانید از جاذبه‌های بکر و حیرت‌انگیزی که دست نخورده باقی مانده‌اند بازید کنید. شرکت‌هایی که در این منطقه خدمات غواصی را ارائه می‌کنند امکان غواصی را برای افراد مبتدی نیز فراهم کرده‌اند.

غواصی اسکوبا

مارماریس ترکیه جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که کلمات از توصیف آن‌ها ناتوان هستند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم جهت بازدید از بهشت روی زمین به مارماریس سفر کنید و یک سفر تفریحی به یادماندنی را برای همیشه در ذهنتان ثبت نمایید.

خلاصه

مارماریس ترکیه بهشت گردشگرانی است که این کشور رؤیایی را برای سفر تفریحی‌شان انتخاب می‌کنند. سواحل شنی هیجان انگیز، دریایی زلال و شفاف،رشته کوه‌های به هم پیوسته و طبیعت منحصر به فرد این منطقه جلوه فریبنده‌ای را به وجود آورده است. به گونه‌ای که پس از یکبار بازدید، بارها و بارها این شهر را به عنوان مقصد نهایی سفرتان انتخاب می‌کنید.

برای خرید بلیط هواپیما دالامان و رزرو هتل مارماریس میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 456 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.