فیروز سیر مراکز خرید بمبئی ؛ بهشت گردشگران - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

۱٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

مراکز خرید بمبئی ؛ بهشت گردشگران

بمبئی امروزه با نام مومبای شناخته می‌شود، این شهر بندری و تجاری پایتخت یکی از ایالت‌های مهم هند به نام ماهاراشترا است. و گستردگی جاذبه های گردشگری آن بی نظیر است. علاوه بر همه جاذبه های تاریخی، فرهنگی یا طبیعی، مراکز خرید بمبئی و تجاری آن هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اگر اهل خرید در بازارچه های خیابانی وشلوغ محلی باشید، یکی از ویژگیهایی که در این شهر شما را به خود جذب می کند خیابانهای متعدد آن خواهند بود که به عنوان بازارچه های خرید شکل گرفته اند و از مراکز خرید بمبئی محسوب می شوند. لطفا در ادامه همراه باشید تا درباره آنها بیشتر بخوانید.

فهرست زیر اسامی بازارهایی است که می توانید به لیست مراکز خرید بمبئی اضافه کنید و به آنها سر بزنید البته قبل از حرکت از طریق نقشه می توانید تمامی مسیرها و مسافت آنها را ببینید و بعد تصمیم بگیرید، چون بعضی از این بازارها و مراکز خرید در حاشیه شهر قرار دارند و دسترسی از مرکز شهر به آنها چندان راحت نیست. ما در این مقاله برای نشان دادن مسافت و مکان مراکز خرید از دو مبداء استفاده می کنیم، باغ هورنیمان و دروازه هند که در قسمت جنوبی شهر بمبئی واقع شده است.

Fashion Street, Hill Road, Colaba Causeway, Linking Road, Chor Bazaarخیابانهای خرید

خیابان مد fashion street

یکی از معروفترین خیابان های خرید در بمبئی خیابان مد می باشد. این خیابان از باغ دایره ای شکل هورنیمان که در مقاله مربوط به جاذبه های گردشگری بمبئی توضیح داده شده است به سمت شمال بمبئی حدود دو کیلومتر فاصله دارد. در این خیابان لباسهای ارزان قیمت و کیف و کفش به وفور یافت می شود و با خرید لباسهای رنگارنگ و متنوع می توانید در طول سفر برای عکاسی از آنها استفاده نمایید.

خیابان مد

مرکز خرید کولابا کاوزوی Colaba causeway

خیابان کولابا کاوزوی و فروشگاه آن در غرب دروازه هند واقع شده ، اگر در هتل تاج محل اقامت دارید این فروشگاه و چندین مراکز خرید بمبئی دیگر با کمی فاصله در اطراف شما وجود دارند .

مرکز خرید کولابا کاوزوی

مرکز خرید اینفینیت یا بی‌نهایت Infiniti Mall

مرکز خرید بی نهایت نسبتا جدید است و حدود ۶ سال پیش ساخته شده است. گفته می شود اولین مرکز خریدی است که درآن ترن هوایی برای تفریح ساخته شده است. در این مکان علاوه بر فروشگاه های خرید، تعدادی رستوران و یک سینما قرار دراد. همچنین همایش ها و رویدادهای مهم نیز در این مکان برگزار می‌شوند. از جمله محصولات و کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد پوشاک کودکان و بزرگسالان، کتاب، کفش، جواهرات و … می باشد..

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰شب.

موقعیت : در غرب حومه شهر واقع شده و فاصله ی آن با باغ هورنیمان سی کیلومتر و از پارک ملی بمبئی ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

مرکز خرید اینفینیت

چند مورد از بهترین مراکز خرید بمبئی که در سایت های مختلف امتیاز بالاتری نسبت به بقیه کسب نموده اند به شرح زیر است :

های استریت فینکس یا خیابان اصلی سیمرغ (High Street Phoenix)

این مرکز خرید قبلا یک کارخانه نساجی بوده است، و وجود دودکش های بلند که اکنون رنگ آمیزی شده و نشان مرکز خرید هم بر روی آن طراحی شده شکل متفاوتی به این مکان داده است.

در این مرکز می توانید برندهای داخلی و خارجی زیادی ببینید. همچنین دارای یک محوطه است که شامل رستوران ها، اتاق‌های بازی و سالن بولینگ و سایر امکانات تفریحی دیگر می شود. این مرکز خرید یک هتل ۵ ستاره نیز وجود دارد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب.

موقعیت : در حوزه جنوبی شهر، فاصله با دروازه هند Gateway of India  حدودا ۹ کیلومتر می باشد.

خیابان اصلی سیمرغ

 مرکز خرید پالادیوم Palladium Mall

حتما این نام برای شما هم آشناست چون ما هم یک مرکز خرید پالادیوم در شهر تهران داریم، و معمولا خرید کردن از فروشگاهی که برایمان آشنا به نظر می رسد خوشایندتر خواهد بود. امروزه این مرکز خرید به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید بمبئی برای خرید برندهای معروف و گران قیمت جهان شناخته می شود. اگر محدودیتی در خرج کردن پولتان ندارید حتما به این مکان سر بزنید.

موقعیت : در حوزه جنوبی شهر، فاصله با دروازه هند ۹ کیلومتر می باشد. این مرکز خرید دقیقا چسبیده به مرکز خرید Highstreet phoenix می باشد.

مرکز خرید پالادیوم

S.k shopping center

موقعیت : در حوزه جنوبی شهر بمبئی قرار دارد، فاصله از دروازه تاریخی هند ۲ کیلومتر است. اگر بخواهید پیاده روی خود را از دروازه آغاز کنید و به سمت مرکز خرید بروید در طول مسیر از دیدن حوزه هنری کالا گودا و پارک ها و گالریهاش هم می توانید لذت ببرد.

ساعت کار : از صبح تا ۹ شب

مرکز خرید اوبروی بمبئی

مرکز خرید اوبروی نسبتا جدید می باشد و مانند بسیاری از مراکز خرید بمبئی شامل مغازه‌ها، رستوران‌ها و محوطه های تفریحی است. این مرکز خرید نسبت به سایرین در شهر بمبئی کوچکتر است  اما با شعار «تفریح، غذا، مد، فیلم» همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب.

مرکز خرید اوبروی بمبئی

فهرست سایر مراکز خرید بمبئی به شرح زیر می باشد ، شما می توانید هر کدام از آنها را با توجه به محل قرارگیری هتا ، برنامه گشت های روزانه تان در شهر انتخاب نمایید.

Safa shopping center, Angel Telecom, Montblanc Palladium Mall, Inorbit mall vashi, Oberoi Mall, Prime Mall, Vivana Mall, Little world mall, R city.

خلاصه

اگر به کشور هند فیروز سیر کنید و از چندین شهر آن بازدید می نمایید، بهتر است خریدهای خود را در شهر بندری و تجاری بمبئی انجام بدهید چون در این شهر تا چشم کار می کند مرکز خرید و خیابانهای مانند خیابان مد دیده می شود، همچنین گفته می شود مراکز خرید بمبئی از محبوبیت بالایی در کشور هند برخودار هستند .

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به بمبئی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.