فیروز سیر نکاتی که قبل از سفر به روسیه باید از آن آگاه باشید ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

دانستنی های سفر به روسیه

سفر به روسیه برای اولین بار ممکن است بسیار مخاطره آمیز به نظر آید به گونه ای که در یک قرن پیش این مسآله تحت عنوان سیاست “در بسته” دانسته می­شد. سفر به روسیه به هیچ وجه ترسناک نیست. در حالیکه شهرهای توریستی روسیه کاملا آماده برای ورود گردشگران اند، جزییات کمی از قبل در نظر گرفته می­شود .

سفر به روسیه

 با دقت بخوانید و آماده بستن چمدانتان شوید!

اگر به ویزا نیاز دارید آن را فراهم کنید :

 شهروندان بیشتر کشورها خارج از اتحادیه جماهیر شوروی سابق قبل از ورودشان نیاز داشتند که درخواست ویزا کنند.این پروسه کاملا منصفانه و آسان است اما دعوت از یک متصدی مجاز گردشگری یا از یک شهروند روسی هم نیاز است. تنها راه گریز ، رفتن با کشتی و سفر دریایی است. به بازدید کنندگان از طریق دریا به محض سفر به روسیه ،۷۲  ساعت ویزای رایگان داده می شود.اگر آنها از طریق یک آژانس مسافرتی سفرشان را ترتیب داده باشند. برای بی هوا پرسه زدن آزادی زیادی وجود ندارد، اما حداقل می توان در مورد ویزا داشتن اندکی در سعی و انرژی صرفه جویی کرد.

ویزای روسیه

یک کتاب راهنمای اصطلاحات روسی را دانلود کنید یا همراه خود بردارید :

هرچند که این مسأله ممکن است از مقصدی به مقصد دیگر متفاوت باشند. به طور کلی حرف زدن روسی ها به خوبی صحبت به انگیلسی نیست. بله آنها این زبان (روسی) را در سنین جوانی یاد می گیرند. ممکن است فهم خوبی را از آن دانسته باشند اما به طور کلی، از صحبت کردن به این زبان خجالت می کشند. رستوران ها تمایل دارند منویشان را به انگلیسی بنویسند. افرادی که در صنعت گردشگری کار می کنند قطعا به زبان دوم یا سوم صحبت می کنند. اما غریبه ها ممکن است نتوانند به درستی خودشان معرفی کنند. بنابراین برای سفر به روسیه با خودتان یک کتاب راهنمای اصطلاحات روسی و نقشه ای که بتوانید از آن به عنوان یک تکیه گاه استفاده کنید بیاورید. تعدادی از کلمات پر کاربرد و اصطلاحات ممکن است، ایده­ های خوبی برای یاد گرفتن باشد، نه فقط برای کمک گرفتن در مواقع اضطراری بلکه برای مودبانه به کار بردن کلمات محلی  و بومی که در یک موقعیت خاص  به کار می روند،مانند اسپاسیبو، یعنی؛ متشکرم .

کتاب اصطلاحات روسی

در مورد حمل و نقل عمومی تحقیق کنید :

برای سفر به روسیه حمل و نقل عمومی بهترین راه برای گشتن در بیشتر شهرهاست، مخصوصا شهر های بزرگتر که با سیستم راه زیر زمینی (مترو) مجهز شده اند. در سیستم حمل و نقل زیر زمینی، بیشتر گرایش بر این این است که از نقشه هایی که به زبان انگلیسی ترجمه شده استفاده شود.اما کارکنان معمولا نمی توانند برای خرید بلیت یا پاسخ به سولات در مورد مسیرها راهنمایی کنند پس مطمان شوید که سیستم شان چگونه کار می کنند، مثلا کجا بلیت بخرید و چگونه از نقشه­ ی مترو استفاده کنند،همچنین وقتی که با اتوبوس یا مترو فیروز سیر کنید، با دقت به اسم ایستگاهی که مشخص شده توجه کنید. این معمولا فقط به زبان روسی است. اما نقشه ی انگلیسی معمولا رونوشت صدادار دارد پس با دقت به آن گوش دهید.

حمل و نقل عمومی در روسیه

لباس مناسب بپوشید :

هر چند اینکه تصور می شود در سفر به روسیه ، تمام طول سال روسیه از سرما یخ زده است، اما به محض ورود به صورت ناخوشایند غافلگیر می شوند. روسیه قطعا زمستان سردی دارد اما تابستان می تواند به طور قابل پیش بینی گرم و مرطوب (شرجی) باشد مخصوصا در شهرهایی مثل سن پترزبورگ البته آب و هوا به سختی قابل پیش بینی است اما یک شناخت کلی از آب و هوا می تواند برای برنامه ریزی کارها مفید باشد. اگر در زمستان فیروز سیرکنید، مهمتر آن است که خودتان را از رطوبت حفظ کنید تا از سرما. برف در شهرهای بزرگ بعد از باریدن سریع آب می شود و تبدیل به برفاب می شود، پش کفش مناسب و جوراب های دم دستی با خودتان بردارید. اگر در دربرنامه سفرتان پیاده روی زیاد دارید چند لایه لباس مناسب نیاز است. مثل کت گرم برای بیرون. اما در پوشیدن لباس های گرم مثل کلاه های خزدار زیاده روی نکنید چون به سرعت هویت شما به عنوان یک توریست نمایان می شود .

 لباس مناسب در سرما

با غذا های روسی آشنا شوید :

غذاهای روسی دستور العمل های زیادی دارند، اما اسم تعداد کمی از غذاهای ناآشنا را کنار بگذارید.اگر شما در جست و جوی رفتن به جاهای زیادی برای سرو غذا هستید قبل از دسترسی به غذاهای خاص هر فصل درمورد آن تحقیق کنید، پس فقط به خوردن سوپ چغندر هر روز گیر ندهید. رستوران های محلی مرکزی قطعا کارکنان انگلیسی زبان برای کمک به شما دارد.

غذاهای روسی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 390 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.