فیروز سیر پارک وندل بزرگ ترین پارک آمستردام - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

۳٫۶
/
۵
(
۲۷

امتیاز

)

از وندل بزرگترین پارک آمستردام چه میدانید؟

Vondelpark بزرگترین پارک شهری در آمستردام است و مطمئنا مشهورترین پارک در هلند است که هر ساله حدود ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد. پارک وندل در جنوب Leidseplein و نزدیک موزه ی Rijks ، Stedelijk  و  Van Gogh قرار دارد. پارک وندل مورد علاقه ی مردم آمستردام و همچنین گردشگران قرار گرفته است و همیشه شلوغ است. مردم و توریست ها در این پارک از روز آفتابی لذت می برنند، با سگشان پیاده روی می روند، در پارک می دوند، به موسیقی گوش می دهند، مردم را تماشا می کنند و یا اینکه فقط روی چمن دراز می کشند. کنسرت های رایگان و تئاتر فضای باز در تابستان در فضای پارک وندل برگزار می شود. دیگر جاذبه های پارک وندل  مجسمه شاعر وندل، طاق چدنی موسیقی،  زمین بازی Groot Melkhuis برای کودکان و عمارت تاریخی با رستوران Vertigo است که در تابستان یک تراس محبوب دارد.

طبیعت پارک وندل

تاریخچه ی پارک وندل

در سال ۱۸۶۴ گروهی از شهروندان برجسته آمستردام یک کمیته برای ایجاد یک پارک عمومی تشکیل دادند. آن ها پول لازم برای خرید هشت هکتار زمین را جمع آوری کردند و معمار معروف جان دیوید زچر، به عنوان طراح پارک در سبک مدرن انگلیسی شد. زچر همچنین به عنوان زوچر جوان شناخته می شود، زیرا او خودش پسر یک معمار باغ بود. زوچرها به عنوان معماران در پاریس و رم تحت آموزش قرار گرفتند و از المان های روستایی مانند حوضچه ها و مسیرها برای ایجاد توهم یک منطقه طبیعی استفاده می کردند. پارک در سال ۱۸۶۵ به عنوان پارکی برای اسب سواری و قدم زدن و به نام پارک نیو افتتاح شد. نام وندل برای پارک در سال ۱۸۶۷ ، زمانی که مجسمه ی شاعر هلندی Joost van den Vondel در پارک قرار گرفت، تصویب شد.

تاریخچه پارک وندل

طبیعت پارک وندل

پارک وندل در یک منطقه ی دارای هوای مرطوب ساخته شده است که هر ۳۰ سال یکبار باید پارک را نوسازی کنند و این موضوع به این دلیل است که سطح زمین پارک به طور مداوم پایین می آید. قدمت این پارک در حال حاضر تقریبا به ۱۵۰ می رسد و بسیاری از درختان درختی قدیمی، شاه بلوط ، شاه بلوط قرمز هلندی، catalpas و انواع مختلف درختان در آن وجود دارد. بوته های متعدد و گیاهان چشم انداز پارک را تکمیل کرده اند و پارک وندل همچنین خانه بسیاری از پرندگان، اردک های وحشی، مرغ های ماهی خوار و بسیاری از پرندگان کوچکتر است.

 

طبیعت پارک وندل

طبیعت پارک وندل

مجسمه های پارک وندل

مجسمه ی یادبود سه متری از جنس برنز متعلق به شاعر هلندی وندل از سال ۱۸۶۷ توسط لوئیس روئر بوسیله ی  Pierre Cuypers ساخته شده است، یک مجسمه ی بتونه انتزاعی به شکل “ماهی” از سال ۱۹۶۵ توسط پابلو پیکاسو ساخته شده بود، مجسمه ی برنزی نماد زن کارائیب به نام “مامان بارانکا” که توسط استاد معاصر نلسون کاریلو از سال ۱۹۸۵ ساخته شد، در پارک وندل قرار دارد.

مجسمه های پارک وندل

مجسمه های پارک وندل

تئاتر در فضای باز پارک وندل

تئاتر، رقص و موسیقی در ماه ژوئن، ژوئیه و اوت انجام می شود. شرکت در این برنامه ها کاملا رایگان است، اما برخی از اجراهای بسیار محبوب هستند که توصیه میکنیم از طریق وب سایت رزرو آنلاین انجام دهید.

تئاتر در فضای باز پارک وندل

کارهایی که در پارک اجازه انجام آن را دارید :

  1. Picnics در این پارک مجاز است اما باید زباله های خود را جمع کنید.
  2. موسیقی آکوستیک
  3. دوچرخه سواری و اسکیت، اما فقط در مسیرهای آسفالت
  4. آفتاب گرفتن در همه جا
  5. ورود سگ ها نیز آزاد است

کارهایی که اجازه ی انجام آن ها را در پارک وندل ندارید :

  1. فروش مواد غذایی و نوشیدنی بدون مجوز
  2. روشن کردن آتش با شعله های باز که منجر به آتش سوزی شود.
  3. برهنه آفتاب گرفتن

پارک وندل

خلاصه

پارک وندل آمستردام یک پارک بزرگ و محبوب است که دارای مجسمه های تاریخی، برنامه های فرهنگی هنری مانند تئاتر و موسیقی است و هم چنین طبیعت آن بکر و آرامش دهنده است. اگر به فکر گذراندن یک روز خوب و آرام بدون پرداخت هزینه های زیاد هستید پارک وندل بهترین انتخاب در آمستردام برای شما خواهد بود .

برای خرید بلیط هواپیما آمستردام و رزرو هتل آمستردام میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 442 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.