فیروز سیر پل صلح تفلیس گرجستان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

آشنایی با پل صلح تفلیس

عاشق سبک های مدرن معماری هستید؟ یا به عکاسی علاقمندید؟ شاید هم از جمله افرادی هستید که از پیاده روی و دیدن مناظر زیبا لذت می برید! اگر به هر یک از این موارد علاقمندید پس باید به تور تفلیس بروید و از پل صلح تفلیس دیدن کنید. با مجله گردشگری سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل همراه باشید تا با جاذبه های این پل زیبا آشنا شوید.

آشنایی با پل صلح تفلیس

موقعیت مکانی پل صلح تفلیس

رود کورا شهر تفلیس را به دو قسمت تقسیم کرده است. هرچند که پل های زیادی برای عبور وسایل نقلیه و افراد در قسمت های مختلف این رود ساخته شده است اما در این میان پل صلح تفلیس که مختص پیاده روی طراحی شده است، متمایز از سایرین است. یک سو از این پل به پارک ریکه که با نور پردازی، موسیقی و رقص نور و جلوه گیری کاخ ریاست جمهوری از مناطق مورد علاقه خانوارهای گرجستانی و توریست ها می باشد ختم می شود و از سوی دیگر چشم انداز زیبایی از کلیسای متخی، قلعه ناریکالا، مجسمه واختانگ یکم و بنیانگذار تفلیس به نمایش می گذارد. این پل که در سال ۲۰۱۰ با وجود مخالفت های زیادی به دستور شورای شهر تفلیس ساخته شد قسمت قدیمی و تاریخی شهر را به قسمت جدید آن گره زده است. علت مخالفت ها برای ساخت این پل تخریب بافت تاریخی این منطقه مطرح شده است.

موقعیت مکانی پل صلح تفلیس

معماری و شکل ظاهری پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس که ۱۵۰ متر طول دارد به شکل حیوانات دریایی طراحی شده است. جنس این پل از فولاد است و سایه بانی شیشه ای دارد که با ال ای دی های بسیاری تزیین شده است. با روشن شدن این ال ای دی ها حدود یک و نیم ساعت قبل از غروب آفتاب، زیبایی این پل مدرن دوچندان می شود. اگر اهل ذوق هستید این صحنه را از دست ندهید، دوربین به دست شده و این زیبایی را به تصویر بکشید. به طرز جالبی متوجه هماهنگی ظاهری پل و بسیاری از سازه های اطراف پل می شوید. شاید این هماهنگی به خاطر معمار یکسان آن ها باشد. میشل دی لوچی معمار مطرح ایتالیایی که بناهای ساختمان وزارت امور داخلی و سازمان ریاست جمهوری گرجستان را نیز طراحی کرده، معمار پل صلح می باشد. جالب است بدانید که سازه این پل ابندا در ایتالیا ساخته شده و سپس به گرجستان منتقل شده است و نور پردازی داخلی آن هم توسط فرانسوی ها طراحی شده است.

معماری و شکل ظاهری پل صلح تفلیس

معماری و شکل ظاهری پل صلح تفلیس

دانستنی های جالب پل صلح تقلیس

  1. این پل بین مردم تفلیس به سرود صلح و زندگی معروف است. علت این نام گذاری پیوند بین بخش قدیمی و بخش جدید است.
  2. این پل بین ۱۳ سازه برتر جهان در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت.
  3. در نظرسنجی های سایت Tripadvisor ، کاربران معتقد بودند قدم زدن بر روی آن مانند وارد شدن به دنیای دیزنی است.
  4. این پل الهام گرفته از فرم بدن انسان و شکل شیمیکال جدول مندلیف است.
  5. بیش از ۱۰۰۰۰ لامپ ال ای دی در طراحی این سازه به کار برده شده است.
  6. در ساخت آن ۲۰۰ نفر از مردمان ایتالیایی و گرجستانی شرکت کرده اند.
  7. برای انتقال آن از ایتالیا به تفلیس از ۲۰۰ کامیون استفاده شد.

دانستنی های جالب پل صلح تقلیس

تفلیس شهری پر از جاذبه های تاریخی است که هر گردشگری از دیدن آن لذت می برد. در زمان سفر به تفلیس، از دیدن این پل زیبا غافل نشوید. بر روی آن قدم زنید و از نسیم خنکی که در آن می وزد لذت ببرید. از بالای پل مناظر زیبای تفلیس را مشاهده کنید و عکاسی را نیز فراموش نکنید.

برای خرید بلیط هواپیما تهران به تفلیس و یا رزرو هتل تفلیس می توانید به سامانه رزرواسیون آنلاین سفرمی مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.