فیروز سیر کشور پرو با تمدن قرون وسطی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷

آشنایی با کشور قرون وسطایی پرو

پرو چگونه کشوری است؟

پرو یک کشور در غرب آمریکای جنوبی است. این کشور در شمال با اکوادور و کلمبیا، در شرق با برزیل و در جنوب شرقی با بولیوی همسایه است. کشور پرو تنوع زیستی فراوانی دارد که این تنوع زیستی از دشت های خشک منطقه ساحلی اقیانوس آرام در غرب تا قله های کوه های آند که از شمال به سمت جنوب شرقی کشور کشیده شده اند و جنگل های بارانی آمازون در شرق با رود آمازون را شامل می شوند.

آشنایی با کشور قرون وسطایی پرو پرو چگونه کشوری است؟

کشور پرو جمعیتی بیش از ۳۱ میلیون نفر دارد که شامل آمریکایی ها، اروپایی ها، آفریقایی ها و آسیایی ها می شوند. زبان اصلی که مردم با آن صحبت می کنند اسپانیایی است، اگر چه تعداد قابل توجهی از ساکنان کشور پرو به زبان کچوا، ایمارا یا دیگر زبانهای مادری صحبت می کنند. این تنوع های فرهنگی باعث شده مردمان این کشور از روش های مختلفی در آشپزی و هنر استفاده کنند.

کشور پرو

آب و هوای پرو

وجود کوه، اقیانوس و مناطق گرمسیری سبب شده پرو از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار باشد. مناطق ساحلی دارای درجه حرارت متوسط، بارش کم و رطوبت بالا است. در ناحیه ی کوه ها، باران در تابستان مکرر است و دما و رطوبت در مناطق پر ارتفاع و قله ها کاهش پیدا می کند.

آب و هوای پرو

فرهنگ پرو

فرهنگ پرو در درجه اول ریشه در آداب و رسوم آمریکایی و اسپانیایی دارد. هرچند که تحت تأثیر گروه های آسیایی، آفریقایی و دیگر گروه های قومی اروپایی نیز قرار گرفته است.

فرهنگ مردم پرو

غذای پرو

غذاهای پرو غذاهای آمریکایی و اسپانیایی با تأثیرات قوی از پخت و پز چینی، آفریقایی، عربی، ایتالیایی و ژاپنی هستند. آب و هوای متنوع پرو اجازه رشد گیاهان و حیوانات متنوع برای پخت و پز را می دهد و غذاهای آن ها از نظر مواد تشکیل دهنده دارای تنوع است.

غذاهای پرو

غذاهای پرو

قدمت تاریخی و قرون وسطایی کشور پرو

قلمرو شهر قرون وسطایی پرو محل ظهور بسیاری از فرهنگ های باستانی است، از تمدن نورت چیکو در قرن ۳۲ قبل از میلاد مسیح، قدیمی ترین تمدن در آمریکا، تا امپراطوری اینکا، بزرگترین و پیشرفته ترین کشور قبل از پری کولومبین در آمریکا بود.

قدمت تاریخی و قرون وسطایی کشور پرو

چه تمدن هایی در کشور قرون وسطایی پرو شکل گرفتند؟

اولین شواهد حضور انسان در قلمرو پرو به حدود ۹۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. زندگی جوامع قدیمی کشور پرو بر اساس کشاورزی بود و در آن از تکنیک هایی مانند آبیاری و تراس دار کردن استفاده می کردند. شکار و ماهیگیری هم از دیگر شغل های مردم پرو در گذشته بود. روابط اولیه ی مردمان پرو متکی به مبادله ی کالا به کالا و متقابل بود؛ زیرا این جوامع هیچ تصوری از بازار و پول نداشتند. قدیمی ترین جامعه پیچیده شناخته شده در  کشور پرو ، تمدن نورت چیکو، در امتداد ساحل اقیانوس آرام در بین ۳۰۰۰ و ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بوده است. پیشرفت های اولیه ی شهر قرون وسطایی پرو به دنبال فرهنگ های باستان شناسی که عمدتا در اطراف مناطق ساحلی و تاریخی در سراسر پرو ایجاد شده است.

چه تمدن هایی در شهر قرون وسطایی پرو شکل گرفتند؟

تمدن موچه در کشور پرو

موچیکا که در هزاره اول بعد از میلاد مسیح یکی از تمدن های شهر قرون وسطایی پرو بود، به خاطر سیستم آبیاری خود که زمین های خشک آن منطقه را به زمین های بارور و قابل استفاده تبدیل کرده بود، سفال های سرامیکی پیچیده، ساختمان های بلند و ساختارهای هوشمندانه خود مشهور شده بود.

تمدن موچه در کشور پرو

جاذبه ی توریستی تمدن موچه؛ شهر ماچو پیچو

شهر ماچو پیچو، محبوب ترین جاذبه توریستی در کشور پرو و یکی از هفت شهر شگفت انگیز جهان مدرن است. این منطقه پرجمعیت ترین کشور پرو ، با ساختارهای پیچیده آن از زمان زمان و فرهنگ اینکا است.

تمدن موچه در کشور پرو

تمدن نازکا در کشور پرو

این تمدن محلی به عنوان یک فرایند در ادامه ی تمدن سنت پاراکاس ظاهر شد. تمدن نازکا در سال های اول پس از میلاد مسیح شکل گرفت و در حدود ۸۰۰ سال، هنگامی که نفوذ Huari را دریافت کرد، به شکل مستقل ادامه یافت. کاوچی پایتخت جامعه نازکا واقع در ۴۹ کیلومتری شهر فعلی نازکا در حوضه ریو گراند و در ۵۰۰ کیلومتری جنوب لیما واقع شده است. شگفت انگیزترین چیز در مورد نازکا، خطوط و مجسمه هایی  است که در سال ۱۹۲۶ توسط توربیو مجیا هسپه، شاگرد جولیو سی تلهو، و بعدا توسط پائول کاسکو در سال ۱۹۳۹ توسط پامپاس سان خوزه دی که یک انسان شناس بود کشف شد. مکان این تمدن شهر قرون وسطایی پرو بین ۴۱۹ کیلومتر و ۴۶۵ کیلومتر از جنوب بزرگراه آمریکای جنوبی در عرض ۵۰۰ کیلومتر مربع پیش بینی شده است که این امر با یک تقویم رصدخانه ای بزرگ ساخته شده در یک دوره ۸۰۰ ساله به منظور نشان دادن صخره ها انجام شده است.

تمدن نازکا در کشور پرو

مکان تاریخی مربوط به این تمدن

خطوط نازکا

خطوط نازکا در کویر نازکا واقع در جنوب لیما کشور پرو واقع شده است. این یک مکان منحصر به فرد در جهان با سازه های عالی رصدخانه هایی است که توسط کشاورزان برای کنترل دوره های نجومی و هم چنین به دلایل مذهبی استفاده می شده است. این خطوط و نقاشی های چند کیلومتر در صحرا ادامه یافته اند و  برخی از آن ها شکل حیوانی دارند و برخی دیگر به شکل هواپیما هستند.

تمدن نازکا در کشور پرو

دره ی شگفت انگیز کوزکو

یک شهر در جنوب شرقی کشور پرو ، در نزدیکی دره ارووبامبا از کوه های آند است. این مکان یکی از مکان های مورد علاقه ی توریست ها محسوب می شود. کوزکو مرکز مهم مردم بومی و پایتخت امپراتوری اینکا بوده است. بسیاری معتقدند که این شهر به شکل یک تصویر پوزپلنگ و یک حیوان مقدس طراحی شده است

دره ی کوزکو پرو

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما ماچو پیچو در کشور پرو و همچنین رزرو هتل ماچو پیچو به سایت سفرمی مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.