فیروز سیر کلیسای بانوی ما در مونیخ آلمان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

کلیسای بانوی ما آلمان

کلیسای بانوی ما آلمان کلیسایی کاتولیک و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مونیخ و بزرگترین کلیساهای این شهر می باشد. کلیسای بانوی ما یا (Frauenkirche) نماد شهر زیبای مونیخ است که با معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. کلیسای بانوی ما آلمان دارای دو گنبد بزرگ است که از همه جای شهر مونیخ این گنبد ها قابل مشاهده هستند و ساخت و طراحی آنها از قبه الصخره مسجدالاقصی در بیت المقدس الهام گرفته شده است.

کلیسای بانوی ما آلمان

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستم و رزرو هتل باشید تا از کلیسای بانوی ما در مونیخ آلمان اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

معماری کلیسای بانوی ما آلمان

همانطور که گفته شد این کلیسا با معماری داخلی بسیار زیبا و گنبدها و دیوارهای بلند و سبک معماری متفاوتش در مونیخ آلمان بسیار مشهور است. این کلیسا یک بنای آجری قرمز رنگ است که ساخت آن در سال ۱۴۶۸ با معماری یورگ هالسباش شروع شد و در نهایت در سال ۱۴۸۸ به اتمام رسید. برج های کلیسا ۹۹ متر ارتفاع دارد.بسیاری از مردم محلی مونیخ و یا گردشگرانی که مونیخ را برای سفر انتخاب نموده اند اطلاع ندارند که امکان بالا رفتن از برج های کلیسای بانوی ما وجود دارد ! اما جالب است بدانید که گردشگران می توانند با پرداخت مبلغی به عنوان ورودیه بالارفتن از پله های جنوبی برج کلیسای بانوی ما را تجربه کنند و نمایی خیره کننده و چشم نواز از شهر مونیخ آلمان داشته باشند، هرچند که بالا رفتن از این برج ۹۲ متری بدون آسانسور چندان راحت نیست!

معماری کلیسای بانوی ما آلمان

برج شمالی کلیسای بانوی ما

در برج شمالی کلیسای بانوی ما آلمان امکان بالا رفتن وجود ندارد اما گردشگران می توانند تجهیزاتی که در صدها سال پیش برای انتقال مصالح ساختمانی در حین ساخت این کلیسا و رساندن آن به سقف استفاده می شده را مشاهده کنند. سیستمی بزرگ و قدیمی که با عرض ۴ متر هنوز قابل استفاده می باشد و کارایی گذشته را دارد.سیستم حرکتی این وسیله به این صورت بوده که ۱۵ تا ۲۰ نفر درون آن قرار گرفته و با راه رفتن در آن و استفاده از طناب و قرقره  این چرخ را به حرکت در می آوردند و مصالح را تا ارتفاع ۵۰ متری به بالا می فرستادند.

برج شمالی کلیسای بانوی ما

 ساخت این برج های دو قلو نیز در سال ۱۴۸۸ به پایان رسید و در سال ۱۵۲۵ بر روی این برج های کلیسای بانوی ما در آلمان گنبدی به رنگ آبی افزوده شده است. این کلیسا با گنجایش ۲۰ هزار نفر به طور همزمان پذیرای گردشگرانی است که کلیسای بانوی ما در مونیخ را برای گشت و گذار انتخاب نموده اند.  سبک معماری این کلیسا گوتیک اواخر قرن پانزدهم میلادی می باشد و علاوه بر داشتن بزرگ ترین تالار کلیسا در آلمان ، دارای مساحت بسیار زیادی است و گنجایش پذیریش ده ها هزار نفر را دارد.

برج شمالی کلیسای بانوی ما

پای شیطان در بانوی ما آلمان

یکی از هیجان انگیز ترین بخش های کلیسای بانوی ما آلمان مربوط به جای پای شیطان است ! جای پای شیطان در ورودی کلیسای بانوی ما قرار گرفته است. افسانه ای قدیمی بیانگر این است که میان شیطان و معمار سازنده این کلیسا قراردادی بسته شد تا این کلیسا بدون پنجره باشد. اما معمار سازنده این کلیسا یورگ هالسباش علاوه بر ساخت پنجره های بسیار زیاد از شیشه های رنگی نیز در ساخت این کلیسا استفاده کرد . با اینکار باید روح وی توسط شیطان تسخیر می شد اما این معمار با بهره از هوش خود شیطان را وارد تنها بخشی از کلیسا کرد که از آنجا هیچ کدام از پنجره های کلیسا به واسطه ی ستون ها دیده نمی شد. شیطان که از این موضوع به شدت ناراحت و سرخورده شده بود ردپای خود را به یادگار گذاشت.

پای شیطان در بانوی ما آلمان

بازدید از کلیسای بانوی ما در مونیخ آلمان

گردشگران می توانند تنها در بازه زمانی اول آوریل تا پایان اکتبر از برج جنوبی کلیسای بانوی ما بازدید به عمل بیاورند و به چشم انداز زیبای شهر مونیخ دست یابند.  همچنین ساعت بازدید از این کلیسا بین روزهای دوشنبه تا شنبه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر می باشد.  در سفر به مونیخ از گشت و گذار در این کلیسای تاریخی با رد پای شیطان غافل نمانید.

بازدید از کلیسای بانوی ما در مونیخ آلمان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.