فیروز سیر اتریش، سرزمین دانوب آبی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

کشور اتریش

اتریش کشوری اروپایی است که توسط همسایگانی همچون آلمان، مجارستان، جمهوری چک، اسلوواکی، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختن اشتاین احاطه شده است. اتریش سرزمین موسیقی است. سرزمین نمایش های موزیکال و تئاترهای خیابانی. لذت تماشای اپرا در هیچ جای دنیا به اندازه اپراهای اتریش نیست. به اتریش، کشور دانوب آبی می گویند. چرا اتریش به این نام مشهور شده است و چرا وین پایتخت موسیقی است؟

کشور اتریش

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما همراه باشید تا با هم به سرزمین دانوب آبی سفر کنیم.

چرا به اتریش سرزمین دانوب آبی می گویند؟

خب همان طور که گفته شد، اتریش سرزمین موسیقی است. برترین دانشگاه های موسیقی جهان در این کشور قرار دارند اما این که چرا به سرزمین موسیقی، دانوب آبی می گویند جالب است. دانوب نام دومین رود بزرگ اروپایی است که از اتریش و ۸ کشور دیگر به غیر از اتریش هم عبور می کند. از طرفی “دانوب آبی” نام والسی (رقص های دونفره) از آهنگساز معروف اتریشی به نام “یوهان اشتراوس پسر” است که در سال ۱۸۶۶ ساخته شده است. امروزه دانوب آبی معروف ترین اثر این آهنگساز شناخته می شود. والس دانوب آبی در کنار رودخانه خروشان دانوب ابهام زیبایی است.

چرا به اتریش سرزمین دانوب آبی می گویند؟

اتریش سرزمین موسیقی

در قدم به قدم پایتخت اتریش، سالن های کنسرت و اپرا را می بینید که بیشتر در سده های هجده و نوزده میلادی ساخته شده است. تئاتر ملی وین، انجمن موسیقی وین، تالار موزیک سالزبورگ، خانه بروکنر و سن های موسیقی و تئاترهای دیگر، به راستی لقب سرزمین موسیقی را برازنده اتریش کرده اند. در سده های هجده و نوزدهم میلادی، اتریش قطب نوآوری در هنر بود و هنرمندانی همچون “موزارت”، “بتهوون” و “یوهان اشترائوس پسر” را به دنیای موسیقی کلاسیک معرفی کرد. اتریش یکی از بزرگترین ارکسترهای ملی را دارد. این ارکستر ملی که در وین برگزار می شود، شهرت جهانی دارد و بلیط یک شب کنسرت آن در روزهای ویژه ای همچون کریسمس تا ۱۲۰۰ دلار هم به فروش می رسد. در ۹۰ کشور جهان، این برنامه جذاب به صورت زنده پخش می شود و حدود ۵۰ میلیون نفر بیننده را پای گیرنده های تلویزیونی میخکوب می کند.

اتریش سرزمین موسیقی

اتریش سرزمین موسیقی

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

یکی از بزرگترین و عالی ترین دانشگاه های جهانی در حوزه موسیقی و هنرهای نمایشی در شهر وین قرار گرفته است. این دانشگاه که با نام اختصاری MDW شناخته می شود در سال ۱۸۱۷ در وین امروزی تاسیس شد و امروزه رتبه دوم را در میان دانشگاه های برتر موسیقی جهان کسب کرده است. در این دانشگاه چندین رشته مختلف از موسیقی و هنرهای اجرایی تدریس می شود که برخی از آن ها عبارتند از: رهبری ارکستر، آهنگسازی، تئوری و تاریخ موسیقی، سازهای تاری، سازهای شستی، سازهای بادی و کوبه ای، آواز و …

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین

فرهنگ مردم اتریش

اتریش ۹ ایالت با فرهنگ های مجزا دارد. این کشور که با نظام فدرالی اداره می شود در طول تاریخ تحت تاثیر همسایگان خود قرار گرفته و فرهنگ مردمش، ترکیبی از فرهنگ ایتالیایی ها، لهستانی ها، مجارستانی ها و آلمانی ها شده است. در چندین سال اخیر، افراد زیادی به اتریش مهاجرت کردند و همین امر موجب چند ملیتی شدن اتریش شده است. در طی تحقیقات موسسه مرسر، وین بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی انتخاب شده است و امید به زندگی در این کشور به ۸۱ سال می رسد در صورتی که آمار جهانی، امید به زندگی را ۷۱ سال اعلام کرده است. همین امر موجب تقاضای فراوان برای اخذ اقامت اتریش و مهاجرت به این کشور شده است. رفتار مردم اتریش شاید به ظاهر سرد و خشک به نظر برسد اما پس از برخورد مداوم با آن ها، خواهید دید که یک اتریشی، ارزش زیادی به صحبت کردن آرام و مهربانانه، احترام به قانون و خوش رفتاری قائل است.

فرهنگ مردم اتریش

اتریشی ها عاشق القاب خود هستند به خصوص اگر سن آن ها بالا باشد. یک اتریشی دوست ندارد او را با نام کوچکش صدا بزنید. اتریشی ها هزاران لقب دارند که باید آن ها را در ابتدای نام خانوادگیشان به کار ببرید. البته این موضوع بیشتر در افراد مسن دیده می شود و جوان تر ها زیاد سخت گیر نیستند. مثل تمام کشورهای اروپایی بوسیدن مردها جنبه زشتی دارد و اتریش هم از این فرهنگ مستثنی نیست.

خانواده در این کشور نقش مهمی دارد. برخی از رفتارهای اتریشی ها مشابه فرهنگ ما ایرانی ها است. بیشتر اتریشی ها شام را در منزل و دور هم می خورند. آخر هفته ها را به دیدن پدربزرگ و مادربزرگ های خود می روند. اصول اپارتمان نشینی را رعایت می کنند و از سر و صدای بی مورد می پرهیزند. اتریشی ها اغلب پیش از ورود به خانه، کفش های خود را در می آورند.

فرهنگ مردم اتریش

زبان مردم اتریش

اتریشی ها به زبان آلمانی صحبت می کنند اما از آلمانی ها به شدت بیزار هستند. مراقب باشید در صحبت هایتان به وجه تشابه آن ها با آلمانی ها اشاره نکنید زیرا رفتار اکثر اتریشی ها با شنیدن این کلام عوض خواهد شد. به استثنای وین که شهری توریستی و مدرن محسوب می شود، شهرهای دیگر این کشور ساختاری روستایی دارند و همچنان بدون تغییر مانده اند.

کشور اتریش

سفر به اتریش، سرزمین دانوب آبی، شما را با دنیای دیگری آشنا می کند. دنیایی از نوع موسیقی، تئاترهای موزیکال، ساختمان های سلطنتی و باشکوه، روستاهایی با طبیعت زیبا. به دانوب آبی سفر کنید و درون قصرهای پادشاهی اتریش قدم بگذارید و معماری زیبای شهر را به خاطر بسپارید. کالسکه های قدیمی دونفره را سوار شوید و سراسر شهر را بگردید. از خوردن خوراکی ها و نوشیدنی های محلی اتریشی لذت ببرید و هوای همیشه پاک اتریش را تنفس کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 491 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.