فیروز سیر با شکوه ترین مساجد کشور اندونزی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷

مساجد کشور اندونزی

برخی از باشکوه ترین و منحصر به فردترین مساجد جهان در کشور اندونزی ساخته شده اند. این مساجد زیبا علاوه بر به نمایش گذاشتن معماری شگفت انگیزی که از سبک های مختلف معماری جهان وام گرفته اند، پیشینه ای تاریخی و فرهنگی غنی ای را نیز برای آیندگان روایت می کنند. این بناهای زیبا باعث شده است تا گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این مساجد سفر کنند. جهت آشنایی با این مساجد تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنلاین به سفرمی، حامی گردشگری در ایران مراجعه کنید.

مسجد جامع بیت الرحمن اندونزی Baiturrahman Grand Mosque از مساجد کشور اندونزی

این مسجد بزرگ و زیبای کشور اندونزی در مرکز شهر آچه قرار دارد و به عنوان نماد این شهر از زمان ساخت تا به امروز بوده است. مساحت آن به ۱۵۰۰ متر مربع می رسد و ظرفیت آن برای اقامه نماز ۳۰ هزار نمازگزار می باشد. مسجد جامع بیت الرحمن دارای هفت گنبد و هشت مناره می باشد. ساخت این بنای زیبا در سال ۱۸۸۱ میلادی به اتمام رسیده است. هر ساله در ماه رمضان میزبان گردشگران مسلمان زیادی می باشد.

مسجد جامع بیت الرحمن اندونزی

فضای داخل مسجد جامع بیت الرحمن اندونزی

مسجد استقلال جاکارتا Istiqlal Mosque, Jakarta از مساجد کشور اندونزی

یکی از جاذبه های اصلی گردشگری کشور اندونزی مسجد استقلال در جاکارتا است. این مسجد ۱۰ هکتاری که ظرفیتی در حدود ۱۲۰ هزار نفر دارد، عنوان بزرگترین مسجد جنوب غربی آسیا را به خود اختصاص داده است. پس از اینکه کشور اندونزی به استقلال خود دست یافت طرح ساخت آن را آغاز کرد. معماری این بنا بسیار جالب است و دارای سقف های بسیار بلند است و همین امر آن را به بنایی منحصر به فرد تبدیل کرده است. ساخت مسجد استقلال جاکارتا ۱۷ سال طول کشید و دارای هفت ورودی است. کل بنای ساختمان از دو قسمت مکعبی شکل بزرگ و کوچک ساخته شده است که محل وضو و سرویس بهداشتی آن در طبقه زیرین و تالار اصلی آن در طبقه اول قرار دارند.

مسجد استقلال جاکارتا

فضای داخلی مسجد استقلال جاکارتا

مسجد دیان المهری در دپوک Dian Al Mahri Mosque, Depok

نام دیگر این مسجد، مسجد گنبد طلایی است که دلیل آن کاملا مشخص است. مسجد دیان المهری دارای ۵ گنبد طلایی می باشد. معماری آن بسیار زیبا و به سبک خاورمیانه می باشد و دارای چند مناره، گنبد و جزئیات هنر اسلامی است. این بنای مذهبی بدین دلیل دیان المهری نامیده شده است که زمین آن را خانم تاجری به نام حاجیه دیان Djuriah اهدا کرده است. این مسجد یکی از بزرگ ترین مساجد جنوب شرقی آسیا است.

مسجد دیان المهری در دپوک

فضای داخل مسجد دیان المهری در دپوک

مسجد جامع تیلوک بیور Bayur Grand Mosque, Agam Regency از مساجد کشور اندونزی

معماری مسجد تیلوک بیور بر خلاف معماری دیگر مساجد اندونزی سبک تایلند با تلفیقی از خانه های سنتی غرب سوماترا می باشد. سقف آن سه لایه است. چشم انداز فوق العاده آن به چشمه و حوضچه های ماهی کامل شده است و معماری منحصر به فرد آن با تزیینات زیبای آن همخوانی دارد. مسلمانان گردشگر جهان که برای عبادت به این مسجد می آیند می توانند از آرامش فضای اطراف آن نیز بهره مند شوند.

سایت معتبر گردشگری سفرمی اطلاعاتی در رابطه با مساجد اندونزی در اختیار مسلمانان گردشگر فراهم آورده است. امید است که با استفاده از این مطلب بتوانید گزینه ایده آل برای سفر کردن و دیدن مساجد کشور اندونزی را انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات لازم در رابطه با کشورها و شهرهای توریست پذیر جهان می توانید به بخش های مختلف این سایت رجوع کنید .

برای خرید بلیط هواپیما اندونزی و رزرو هتل اندونزی برای سفر به آذربایجان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

خلاصه

کشور اندونزی یکی از کشورهای توریستی جهان می باشد که هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان گردشگر را جهت دیدن مساجد جامع و فوق العاده زیبا به خود جذب می کند. شما می توانید با سفر به اندونزی علاوه بر دیدن مساجد جامع و شگفت انگیز آن از فضای آرامش بخش آن ها نیز بهره مند شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 433 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.