فیروز سیر جاذبه های گردشگری پرطرفدار تفلیس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

‏نقاط محبوب تفلیس

تفلیس شهری قدیمی در گرجستان با جمعیتی بیش از دو میلیون و پانصد هزار تن به عنوان یکی از شهر های مهم برای گردشگری به حساب می آید. ساختار تفلیس قدیمی است و برای این که این شهر به یک شهر توریستی تبدیل شود دولت گرجستان سعی کرده است ساختار این شهر همچنان قدیمی بماند و بالطبع در این شهر آثار تاریخی زیادی وجود داشته باشد. علاوه بر آثار تاریخی کلیساهای زیادی نیز در این شهر وجود دارد  و یکی از بزرگترین کلیسای های جهان نیز در این شهر واقع شده است به طوری که تفلیس را به شهر کلیساها معروف کرده است. نقاط محبوب تفلیس اغلب تاریخی هستند.

بنابراین بیشتر نقاط محبوب این شهر که مسافران تور تفلیس به آن علاقمندند، مربوط به کلیساها می شوند. مردمان تفلیس هم که دارای خصوصیات مهمان نوازی و خونگرمی هستند که این عامل خود نیز باعث جذب گردشگر می شود. یکی از نقاط محبوب تفلیس یکی از خیابان های تفلیس است به نام روستاولی (Rustaveli) که از محبوبیت زیادی نزد گردشگران برخوردار است. چرا که این خیابان در مرکز شهر تفلیس است و کلیساها، موزه ها، هتل ها و مکان های مهم زیادی در این خیابان وجود دارند. قدم زدن در این خیابان لذت زیادی برای گردشگران دارد و نیازهای زیادی از گردشگران را نیز برطرف می کند.

نقاط محبوب تفلیس

 

کلیسای کاشوتی (Kashveti Church)

کلیسای کاشوتی یکی از نقاط محبوب این شهر است که در خیابان روستاولی قرار دارد. این کلیسا ارتدکسی است. هنگام سفر به تفلیس دیدن این کلیسا را از دست ندهید.

تفلیس

 

موزه ملی گرجستان  (Georgian national museum)

گرجستان دارای موزه های متعددی است و یکی از موزه های ملی آن در شهر تفلیس قرار دارد. موزه ملی از چند موزه در سراسر گرجستان تشکیل شده است. معماری خاص این موزه، تاریخی بودن آن و فراگیر بودن آن این موزه را به یکی از نقاط محبوب تفلیس تبدیل کرده است.

تفلیس

تفلیس

 

موزه هنر  (Art Museum)

اگر از موزه ملی گرجستان به مدت ۶ دقیقه پیاده روی کنید می توانید به موزه هنر برسید. این موزه یکی از نقاط محبوب تفلیس برای دوستداران آثار هنری است. در این موزه آثار هنری برجسته ای از تمام هنرمندان گرجستان قرار دارد.

تفلیس

 

پل صلح (The Bridge of Peace)

‏پل صلح در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. این پل که نورپردازی بسیار زیبایی به وسیله لامپ های LED دارد بخش های قدیمی و جدید تفلیس را به هم متصل می کند که توسط رودخانه کورا از هم جدا شده اند. رودخانه کورا از کشور ترکیه سرچشمه می گیرد و به دریای خزر می ریزد. پیاده روی بر روی این پل برای گردشگران جذابیت زیادی دارد و این پل نیز یکی از نقاط محبوب تفلیس برای گردشگران به شمار می آید.

تفلیس

 

کلیسای جامع تثلیث (St. Trinity Cathedral)

یکی از کلیساهایی که در خیابان روستاولی قرار دارد کلیسای تثلیث است. این کلیسا بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان نیز می باشد که باعث شده است این کلیسا به یکی از نقاط محبوب تفلیس برای گردشگران نقاط مختلف جهان تبدیل شود. ساخت کلیسای تثلیث که نام دیگر آن سامبا می باشد به مدت ۹ سال از سال ها ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ به طول انجامیده است.

کلیسای جامع تثلیث (St. Trinity Cathedral)

 

حمام سولفور (Sulfur Bath)

یکی دیگر از نقاط محبوب تفلیس حمام سولفور است. این حمام با معماری ایرانی ساخته شده و جذابیت زیادی را برای گردشگران مختلف جهان به همراه دارد.

تفلیس یکی از شهر های بزرگ و مهم کشور گرجستان است. این شهر نقاط محبوب زیادی را در خود جای داده است. شهر تفلیس به دو قسمت قدیم و جدید توسط رودخانه کورا تقسیم شده است که به وسیله پل صلح به هم متصل شده است. بیشتر نقاط محبوب تفلیس  از آثار تاریخی و باستانی برخوردارند که در میان آنها آثار کهن ایرانی را نیز می توان مشاهده  نمود. تفلیس همچنین دارای کلیساهای زیادی است و یکی از بزرگترین کلیسای های جهان در این شهر واقع شده است.

تفلیس

از آنجایی که برای سفر به تفلیس گرجستان ایرانیان دیگر نیازی به دریافت ویزا ندارند و هزینه های سفر به گرجستان در مقایسه با کشورهای دیگر ارزان تر است، به مقاصد پرطرفدار سفر در میان ایرانیان بدل گشته است. برای سفر به تفلیس و یا هر یک از شهرهای گرجستان می توانید از طریق سایت سفرمی اقدام به رزرو بلیط هواپیما تفلیس و رزرو هتل های تفلیس گرجستان نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 631 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.