فیروز سیر جاهای دیدنی فشم ، منطقه ی کوهپایه ای و سرد سیری تهران - فیروز سیر

در وهله اول برای معرفی فشم باید بگوییم که فشم یکی از شهرهای خوش آب‌و‌هوای و زیبا شهرستان شمیرانات به شمار می‌رود و در شمال شرقی تهران جای گرفته است. فشم به عنوان یکی از مناطق ییلاقی بکر و سرسبز تهران دارای زیبایی منحصربه‌فردی و مکانی ایده‌آل برای گذارندن تعطیلات و مسافرت به شمار می‌رود. این ناحیه زیبا به دلیل فاصله کم خود با پایتخت به عنوان مکانی ایده‌آل برای آرامش و از بین بردن استرس برای بسیاری از تهرانی‌ها در روزهای تعطیل محسوب می‌شود. این منطقه زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خود امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد. همین امر باعث شده تا فشم محبوبیت بسیاری برای گردشگران و مسافران داشته باشد. شما می‌توانید برای اجاره اقامتگاه، ویلا و سوئیت در فشم و گذاراندن یک تعطیلات رویایی به وب‌سایت یا اپلیکشن اتاقک مراجعه فرمائید.

 

فشم کجاست؟

این منطقه زیبا در ۲۵ کیلومتر شمال‌شرق تهران قرار گرفته است و جز استان تهران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که فشم با گذشت زمان به دو بخش روستایی و شهری تبدیل شده است. در بخش روستایی این منطقه که بیشتر افراد بومی در آن ساکن هستند، می‌توان خانه قدیمی و کاهگلی را مشاهده کرد. در بخش شهری فشم نیز که سکونتگاه افراد ثروتمند محسوب می‌شود، می‌توان ویلاهای لوکس و مدرن را مشاهده کرد. بیشتر افراد بومی این منطقه به کشاورزی و دام‌داری مشغول هستند. همین امر باعث شده تا صنایع دستی فشم و البته میوه خوشمزه باغ‌های اطراف فشم برای مسافران این منطقه دارای جذابیت خاصی باشد. در اطراف این منطقه ییلاقی باغ‌های میوه زیادی وجود دارد و باعث ایجاد مناظر جذاب و دل‌انگیز شده است. گیلاس و آلبالو از جمله میوه‌های بسیار معروف این منطقه محسوب می‌شوند. البته برای بسیاری از مسافران این ناحیه نوش‌جان کردن میوه‌های دیگری همانند زردآلو، سیب، توت، هلو و گردو نیز لذت بخش بوده است‌.

بهترین زمان سفر به فشم

می‌توان گفت که تجربه سفر به فشم در هر فصلی از سال دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است. به همین دلیل افراد مختلف در زمان معرفی فشم با توجه به سلیقه شخصی خود، زمان خاصی برای سفر به این منطقه را توصیه می‌کنند. آب و هوا در فصل بهار در کنار عطر شکوفه درختان باغ‌های فشم می‌تواند شما را محصور خود کند. فصل تابستان در این منطقه به دلیل آب‌و‌هوایی خنک و کوهستانی نیز دارای جذابیت‌های خاصی است. شما می‌توانید در فصل تابستان در کنار رودخانه این منطقه از طبیعت زیبای فشم لذت ببرید. صرف غذای رستوران‌های این منطقه در کنار رودخانه در هر فصلی از سال که به این ناحیه زیبا سفر کردید را توصیه می‌کنیم.

فصل پاییز را می‌توان فصلی دانست که طبیعت این منطقه لباس هزار رنگ خود را می‌پوشد، پس بیراه نیست اگر بگوییم که تصویر فشم در فصل پاییز هیچگاه از ذهن شما بیرون نخواهد رفت. اگر در فصل پاییز به این منطقه سفر کردید، از عکاسی از مناطق زیبا این منطقه غافل نشوید. در صورتی‌که قصد سفر به این منطقه زیبا در فصل زمستان را دارید، تجهیزات کامل همراه داشته باشید. در فصل زمستان شما می‌توانید از دو پیست اسکی دربندسر و شمشک بهره‌مند شوید، این امر به این دلیل است که فشم در مسیر این دو پیست قرار گرفته است.

 

جاهای دیدنی فشم

یکی از جذابیت‌های این منطقه که در هنگام معرفی فشم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم جاهای دیدنی فشم و البته جاده‌های دسترسی به این مناطق است. در این منطقه می‌توان انواع جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز از جمله دشت، رودخانه و آبشارهای زیبا را یافت. همین موضوع سبب می‌شود که سفر به این منطقه دارای جذابیت خاصی باشد. برای اجاره ویلا و اقامتگاه در بخش‌های مختلف فشم به وب‌سایت یا اپلیکشن اتاقک مراجعه کنید تا تجربه لذت از طبیعت بکر این منطقه در کنار عزیزان خود را کسب کنید.

۱٫آبشار لالون یا لالان

آبشار لالان که در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهر فشم جای گرفته است، یکی از جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. این آبشار از میان قله‌های بلند مشرف به دره سرچشمه می‌گیرد و قسمت پایین آن هم می‌توان برای گذراندن اوقات فراغت عالی در زیر سایه درختان برنامه‌ریزی کرد. تماشای آب زلال آبشار لالان در کنار باغ‌های زیبای اطراف آن می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما باشد.

چندین قله با ارتفاع بالای ۴.۰۰۰ متر در کنار این آبشار قرار گرفته‌اند، چنانچه از علاقمندان به کوهنوردی باشید، صعود به این قله‌ها برای شما لذت بخش خواهد بود.

۲٫آبشار لارمحله

این آبشار دقیقا در میان دو راهی روستاهای گرمابدر و آبنیک جای گرفته است. این آبشار در حدود ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر فشم قرار گرقته است و یکی دیگر از آبشارهای معروف این منطقه به شمار می‌رود. سرچشمه اصلی این آبشار در کوه کاسونک است و شما می‌توانید در زمان سفر به این منطقه به راحتی با ماشین خود به آنجا سر بزنید. بهترین زمان برای بازید از این آبشار فصل بهار یا تابستان است که سرسبزی طبیعت می‌تواند شما را مدهوش خود کند.

۳٫آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک در در قسمت انتهایی دره آبنیک در شمال شرق شهر فشم قرار دارد. عمده شهرت این آبشار به دلیل یخ‌زده کامل آن در فصل زمستان است. همین امر باعث شده تا این آبشار به بهشت یخ‌نوردان در فصل زمستان تبدیل شود. منظره زیبا و خارق‌العاده این آبشار زیبا تا مدت‌ها از ذهن شما بیرون نمی‌رود.

۴٫دشت جانستون

در شمال شرقی شهر فشم می‌توانید به دشت جانستون بروید. این منطقه در گذشته به نام جان‌ستان معروف بوده است. دلیل این نام‌گذاری به خاطر مسیر کوهستانی گذر از شیب‌های تند برای رسیدن به این دشت بوده است. البته طی سال‌های گذشته در این منطقه به دلیل نزدیکی به روستا، امکانات رفاهی، خدماتی و رستوران‌های بسیاری پدید آمده است که سبب رضایت خاطر مسافران و گردشگران این منطقه بوده است.

۵٫دره آهنگرک

این دره در فاصله هشت کیلومتری، شمال غرب شهر فشم قرار دارد. بهترین فصل برای سفر به این منطقه زیبا بهار یا تابستان است، زیر سرمای در فصل‌های سرد این منطقه می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاد‌دهنده باشد.

۶٫کوه‌های زیبای فشم

یکی از جاذبه‌های منحصر به‌فرد فشم وجود کوه‌هایی بلند و سر به فلک‌کشیده البرز مرکزی است که دور تا دور این منطقه را پوشانده است. جالب است بدانید که این منطقه میزبان به طور تقریبی ۷۰ قله با ارتفاع حدود ۴.۰۰۰ متر از سطح دریا است که هر کدام از آن‌ها دارای زیبایی منحصر به فردی هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا برای کوهنوردی حتما به این منطقه سفر کنید تا علاوه کوهپیمایی در کوه‌های فشم و لذت بردن از آب و هوا و مناظر دلپذیر این منطقه، از لاله‌های وحشی، قارچ، ریواس و انواع سبزی‌های کوهی نیز بهره بجوید.

سخن آخر

در زمان معرفی فشم می‌توان گفت که فشم منطقه زیبا و ایده‌آل برای گذاراندن بهترین تعطیلات هر شخصی محسوب می‌شود. زیبایی‌های طبیعی و بکر این منطقه در کنار امکانات رفاهی آن می‌تواند تضمین‌کننده یک سفر ایده‌آل برای شما باشد. شما می‌توانید برای برنامه‌ریزی سفر خود و البته رزرو اقامتگاه مناسب و جذاب در فشم به وب‌سایت یا اپلیکشن اتاقک مراجعه کنید تا با توجه به علاقه خود در کمترین زمان و هزینه ممکن در هر بخشی از فشم که بخواهید اقامتگاه و ویلا مورد نظر خود را اجاره کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.