فیروز سیر سفر به بمبئی پایتخت بالیوود - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷

سفر به بمبئی شهر فرهنگ و هنر و سینمای بالیوود

شهر بمبئی با نام جدید مومبای پایتخت ایالت ماهاراشترا می باشد. نام این شهر تا سال ۱۹۹۵، بمبئی بوده است. این شهر با بیش از هجده میلیون نفر در ساحل غربی هند واقع شده است. بمبئی به طور کلی پر جمعیت ترین شهر هند است و بنابراین اگر قصد سفر به بمبئی دارید توجه داشته باشید این شهر هیچ شباهتی از نظر آرام و خلوت بودن به شهرهای بندری ایران ندارد و یک شهر شلوغ و پر از هیاهوست. این شهر بندری و مهم مرکز مبادلات تجاری هند است، همچنین قلب بالیوود در صنعت فیلم سازی محسوب می شود، بالیوود به تنهایی حدود هزار فیلم در سال تولید می کند و در سال دو میلیون بلیط به فروش می رساند و این در حالیست که میانگین هزینه بلیط در هند نسبت به سایر کشورهای جهان ارزانتر است. تجمع صدها نفر ازمردم هند پشت درهای یک محوطه فیلمبرداری برای دیدن سوپر استارهای مورد علاقه شان گواهی بر این ادعاست. خانه ی ییلاقی شاهرخ خان در Mubam Darshan Roda  یکی از جاذبه های گردشگری بمبئی است.

شهر بمبئی یک مرکز فرهنگی و هنری بزرگ است، در این شهر برای هنر احترام زیادی قائل هستند و وجود حوزه هنری کالا گودا که در برگیرنده ی موزه ها و گالریهای هنری زیادی است این نظریات را تصدیق می کند. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید با سفر به بمبئی می توانید از لحظات خود لذت ببرید.

 سفر به بمبئی

برای سفر به بمبئی بهتر است زمانی را انتخاب نمایید که مصادف با فستیوالهای سنتی و فرهنگی مردم این شهر باشد.هر کدام از شهرهای هندوستان فستیوالهای مخصوص به خود را دارند اما بمبئی در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن دارد. فستیوال Ganesh Chaturthi  یکی از بزرگترین فستیوالهایی است که به مدت ده روز ادامه می یابد و هر ساله جمعیت زیادی را از سراسر هند و حتی گردشگران خارجی را از سراسر جهان برای تماشا به این شهر می کشاند.

در کنار بندرگاه شهر بمبئی یک دروازه طاقی شکل تاریخی به چشم میخورد که بعنوان یادبود از سفر پادشاه و ملکه انگلیس در دوره استعمارگری اشان در هند در سال ۱۹۲۴ میلادی ساخته شد و این دروازه امروزه به یکی از جاذبه های اصلی این شهر تبدیل شده است، دروازه هند در محله کولابا قرار دارد، محله ای که با داشتن ساختمانهای قدیمی با سبک معماری اروپایی، پیاده راههای سنگ فرش شده و کافه ها و بارهای متعدد مکان خوبی برای گردش وقت گذرونی برای یک نیم روز در بمبئی می باشد.

دروازه هند

برای دیدن یک اثر معماری زیبا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده حتما به پایانه قطار چاتراپاتی شیواجی در قسمت جنوب بمبئی بروید. این بنای زیبا هم در دوره استعمار انگلیس ساخته شده است و اکنون مسیر عبور و مرور مردم به ایستگاه قطار است.

 سفر به بمبئی می تواند تجربه متفاوت و شگفت انگیزی برای شما باشد.  چون همانطور که بیان شد در این شهر پراکندگی و تنوع جاذبه های گردشگری و فستیوالهای فرهنگی و هنری گردشگران را بطور مدوام در حال و هوای گوناگون و در معرض تجربیات جذابی قرار می دهد. علاوه بر آثار تاریخی، فرهنگی و هنری جاذبه های طبیعی مانند غارهای حجاری شده در جزیره الفنتا با فاصله یک ساعته از دروازه هند، یا مسیر پیاده روی مالشج در گردنه های غربی با فاصله ی سه ساعته از بمبئی که در برگیرنده غارهای کارلا و Bedse  می باشد نیز فرصتی بی نظیر برای جدا شدن از محیط شهری شلوغ و لذت بردن از زیبایی های طبیعت بمبئی است.

غار های الفنتا

بر خلاف انتظار در قلب این شهر پارک ملی  The Sanjay Gandhi National Park  قرار دارد که سالانه چیزی حدود دو میلیون بازدید کننده دارد، معمولا در هیچ کشوری پارک ملی با حیوانات درنده در وسط شهر و قابل دسترس وجود ندارد! پس قدم زدن در این پارک ملی بزرگ در میان شیرها و ببرها می تواند یک فرصت بی نظیر در طول سفر به بمبئی باشد.

 گفته می شود شهر بمبئی جزء شهرهایی در جهان است که هیچ وقت نمی خوابد! یعنی تفریحات شبانه زیادی در جریان است که باعث می شود شما حتی در ساعت یک بعد از نیمه شب هم در ترافیک بمانید. بنابراین در این شهر پر جنب و جوش هیچ وقت حوصله تان سر نمی رود چون همیشه یک چیز جدید برای ارائه به گردشگرها خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم تماشای غروب در مارین درایو را از دست ندهید، تقریبا همه ی گردشگرها از حضور در این منطقه لذت می برند. مارین درایو در واقع  حاشیه دریا در کنار جاده شهری است.  قدم زدن در طول این خط ساحلی و تماشای دریا و غروب آفتاب، آن حس خوب حضور در یک شهر بندری را به شما القاء می کند..

fشهر بمبئی

 اگر دوست دارید در ساحل شنی قدم بزنید یا استراحت کنید باید به ساحل چپاتی در همان نزدیکی بروید. از مارین درایو یک تاکسی بگیرید تا ده دقیقه بعد در ساحل بر روی شن ها پاهایتان را دراز کنید و از هوای مطبوع لذت ببرید.

آنچه که در این مقاله درباره شهر بمبئی و جاذبه های گردشگری آن خواندید تنها چکیده ای از اطلاعات موجود بود، اگر شما هم علاقه مند به کشف هر چه بهتر بمبئی شده اید به خواندن سایر مقاله ها بپردازید و با شناخت هر چه بیشتر و بهتر سفر به بمبئی را آغاز کنید.

خلاصه : سفر به بمبئی برای شما فرصت تجربه ی متفاوتی را رقم خواهد زد، چرا که این شهر بندری با وجود اینکه پر جمعیت ترین شهر هند می باشد و ترکیب نامنظمی از سنت و مدرنتیه در ساختمان سازی موج میزند اما شما را به فضاهای گوناگونی می کشاند، در محله ای غرق در تاریخ، فرهنگ و هنر می شوید و از تماشای تابلوهای نقاشی هنرمندان هندی به وجد می آیید، از سوی دیگر می توانید سوار قایق بشوید و  ناگهان خود را در جزیره ای در میان غارهایی با حجاریهای باستانی بیابید  و شب های خود را در میان مردم محلی و توریست ها  کافه ها و بارهای شب زنده دار بگذرانید و این چنین تجربه زندگی در یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت جهان را که گفته می شود هرگز نمی خوابد کسب نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به هندوستان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 437 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.