فیروز سیر غار عجیبی که کشف شد اما باستان شناسان آن را دوباره مدفون کردند! - فیروز سیر

 

این کشف جدید در واقع تونلی است که قرن ها پیش با هدف حفاظت شهر تاریخی تنوچتیتلان در مقابل بالا آمدن سطح آب ساخته شد. تونل ذکر شده، بخشی از سیستم کنترل سیل و نهرها می باشد. در ادامه این مطلب کمی بیشتر با این اکتشاف آشنا می شویم.

غار کشف شده شهر تاریخی تنوچتیتلان

شهر تاریخی تنوچتیتلان به عنوان پایتخت امپراطوری باستانی آزتک شناخته می گردد. این شهر برای جلوگیری از وقوع سیل به علت باران های سیل آسا، مجموعه متعددی از سدها را طراحی و ساخته بوده است. تسخیرکنندگان و استعمارگران اسپانیایی، در ابتدا متوجه نبوغ استفاده شده برای طراحی این نوع زیرسساخت ها را درک نکرده و بسیاری از این سازه ها را تخریب کرده اند. پس از گذشت مدتی، با وقوع تعداد زیادی سیل در مکزیکوسیتی، اسپانیایی ها ناگزیر به ساخت سیستم هایی برای کنترل سیل در اوایل سال ۱۶۰۰ میلادی شدند. تونل تازه کشف شده، بخشی از این سیستم هاست.

پس از گذشت چندین قرن از این ماجرا، باستان شناسان موسسه ملی تاریخ و مردم شناسی مکزیک موفق شدند بخشی از این تونل ها را کشف کنند. بخش کشف شده طولی در حدود ۸٫۴ متر داشته و تنها بخش بسیار کوچکی از تونل هایی ۴ کیلومتری موسوم به «Albarradón de Ecatepec» می باشد که توسط هزاران کارگر ساخته شده اند. همچنین باتان شناسان چندین سنگ نگاره نمادین را در این تونل کشف کردند که به نظر می رسد مربوط به کارگران غیر اسپانیایی سازنده تونل ها باشد.

چرا این غار دوباره مدفون شد؟

در ابتدا قرار بود این کشف در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود؛ اما بنا به دلایلی تصمیم نهایی بر آن شد که این تونل بار دیگر در زیر خک مدفون گردد تا به این طریق از غارت و آسیب به آن جلوگیری شود. محققان موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک، مهم ترین دلیل را عدم وجود بودجه کافی برای محافظت از این تونل و برگزاری نمایشگاه اعلام کردند. در واقع پس از رفع موانع و جمع آوری بودجه کافی، این اکتشاف بار دیگر مورد کاوش قرار خواهد گرفت و برای علاقه مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به عقیده برخی دیگر از محققان، این تصمیم تا حد زیادی ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا در مکزیک بوده است.

مطلب فوق توسط تیم لحظه آخر تهیه شده است. اگر شما نیز از علاقه مندان به سفر و گردشگری هستید، می توانید از تورهای لحظه آخر برای کسب تجربیات جدیدتر استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.