فیروز سیر مشهور ترین موزه های برگن - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

۲٫۹
/
۵
(
۲۶

امتیاز

)

آشنایی با موزه های برگن

شهر برگن که به عنوان دومین شهر بزرگ کشور نروژ شناخته می شود و دیرزمانی پایتخت این کشور بوده است، از مهم ترین شهرهای اروپای شمالی به شمار می آید. برگن دارای مساحتی در حدود ۴۴۵٫۴ کیلومتر مربع است و بیش از ۲۶۵,۸۵۷ نفر را در خود جای داده است. شهر برگن از موقعیت جغرافیای ویژه ای برخوردار است و به عنوان رابطی میان اروپا و سزمین های شمالی یعنی اسکاندیناوی، ایفای نقش می نماید. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شهر برگن در سال ۲۰۰۰ به پایتخت فرهنگی اروپا شهرت یافته است و همین مساله باعث می شود تا آشنایی با موزه های برگن ، بسیار جالب و مهیج باشد. در ادامه به معرفی موزه های شهر برگن خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آن ها آشنا خواهیم نمود.

آشنایی با موزه های برگن

موزه ی هنر و موسیقی کد (KODE)

در گذشته ۵ موزه ی مربوط به آثار هنری و همچنین موسیقی در شهر برگن وجود داشته است. این موزه های برگن در سال ۲۰۰۶ با هم ترکیب شده و ۵ موزه ی مرتبط با هم را به وجود آوردند. امروزه این مجموعه تحت عنوان کد شناخته می شود و آثار ارزشمندی را در معرض دید عموم قرار می دهد. لازم به ذکر است که متحد شدن این موزه ها با هم، بر قدرت و عظمت آن ها افزوده و همین مساله باعث شده است تا کد به عنوان یکی از مهم ترین موزه های کشور نروژ و همچنین یکی از بزرگ ترین موزه های هنری اروپای شمالی شناخته شود. بازدید از این موزه ها که آثار ارزشمندی همچون آثار ادوارد مانش را در خود جای داده اند، به شدت توصیه می شود و تجربه ای خارق العاده را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

موزه کد KODE

موزه کد KODE

موزه کد KODE

موزه ی هانزاتیک

برای پی بردن به ماهیت این موزه ابتدا بهتر است تا با لیگ هانزاتیک آشنا شوید. لیگ هانزاتیک شبکه ای تجاری و بسیار گسترده بوده است که در سرزمین های مختلفی از جمله شمال نروژ فعالیت می نموده است و در قرن های ۱۴ تا ۱۸ هجری، نقش بسیار مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا نموده است. بخشی از ثروت کنونی نروژ نیز، وابسته به فعالیت همین لیگ بوده است و مهاجران بسیاری به موجب فعالیت های تجاری هانزاتیک، وارد این کشور شده اند. موزه ی هانزاتیک که یکی از مهم ترین موزه های برگن است، به ارائه ی ابزار و اشیای مربوط به آن دوره می پردازد و در واقع محل اقامت اعضای این لیگ در زمان های قدیم بوده است که بدون کوچک ترین تغییری به همان شکل باقی مانده و احساس عجیبی را در بازدید کنندگان به وجود می آورد.

موزه ی هانزاتیک

موزه ی هانزاتیک

موزه ی هانزاتیک

موزه ی گریگ

موزه ی گریک ، محل اقامت پیانیست و آهنگ ساز مشهور نروژی، ادوارد گریک می باشد و بر طبق شواهد، وی مدت زمان بسیاری را در این خانه، همراه با همسر خود گذرانده است. این بنا هم اکنون به یکی از موزه های برگن تبدیل گشته است و اشیای گران قیمتی همچون پیانوی شخصی گریک، کابین آهنگسازی گریک و آثاری از این دست را در خود جای داده است. لازم  به ذکر است که محل دفن ادوارد گریک و همسر او نینا نیز در همین محوطه قرار گرفته است و هر ساله توسط هنرمندان و هنردوستان بسیاری، مورد بازدید قرار می گیرد.

موزه گریک

موزه گریک

موزه گریک

موزه ی تاریخ فرهنگ

موزه ی تاریخ فرهنگ برگن که بخشی از موزه دانشگاه برگن است، به ارائه ی آثار ارزشمندی درباره ی وایکنیگ ها، تاریخ هنر و تاریخ کلیسایی و مذهبی در این کشور می پردازد و افراد با مراجعه به آن می توانند، اطلاعات ارزشمندی در خصوص کشور نروژ و تاریخ فرهنگی آن به دست آورند. جالب است بدانید که ورود به این موزه، برای کودکان و دانش آموزان رایگان است و برای بزرگسالان نیز، مبلغ بسیار ناچیزی را به همراه دارد.

موزه تاریخ و فرهنگ برگن

موزه ی تاریخ فرهنگ برگین

موزه ی تاریخ فرهنگ برگین

با سایت گردشگری سفرمی همراه باشید تا اطلاعات مفید و ارزشمندی را در خصوص مقاصد مختلف گردشگری، به دست آورید و سفر خود را به آسان ترین و ارزان ترین شکل ممکن آغاز نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما برگن و رزرو هتل برگن میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 320 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.