فیروز سیر هشدار کره‌شمالی به آمریکا با شلیک کردن چند موشک  - فیروز سیر

به گزارش رسپار به نقل از فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داد که پیونگ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع – که نامشان را فاش نکرد – نوشت، این شلیک موشک‌ها روز یکشنبه و همزمان با انتقاد کره شمالی از دولت بایدن به دلیل تداوم رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی انجام شده است.

واشنگتن‌پست گزارش داد: «این آزمایش‌های موشکی که قبلا گزارش نشده بودند، اولین چالش مستقیم کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی برای بایدن است، که مشاورانش هنوز رویکردی را در قبال این رژیم در جریان بازنگری سیاست آمریکا درباره کره شمالی اتخاذ نکرده‌اند».

بر اساس این گزارش، کره شمالی هنوز درباره شلیک این موشک‌ها اظهار نظری نکرده که خود باعث سردرگمی مسئولان آمریکایی و کره جنوبی شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز به سوالات واشنگتن‌پست برای اظهار نظر درباره این شلیک پاسخ نداده است.

شبکه «سی‌بی‌اس» نیز به نقل از مسئولان وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که کره شمالی روز یکشنبه دو فروند موشک کوتاه‌برد به سمت «دریای زرد» شلیک کرده است.

پیش از این، کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی دولت بایدن هشدار داد اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.