فیروز سیر کرالا سرزمین نخل های جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷

کرالا

کرالا ایالتی گرمسیری و زیبا در جنوب هندوستان  مشهور به بهشتی از نخلستان ها می باشد که وجود دشت های سرسبز، تپه های وسیع و دریاچه های بی نظیر در آن همه ساله گردشگران زیادی را برای گردش و سیاحت در این ایالت زیبا وسوسه می کند. این مقصد گردشگری جذاب به عنوان یک سرزمین هیجان انگیز برای سفر محسوب می شود.

کرالا

موقعیت جغرافیایی کرالا

این شهر در واقع ایالتی در جنوب هندوستان و در سواحل دریای عرب میباشد و خط ساحلی زیبایی دارد که این خط ساحلی شنی در امتداد طولانی دریای عرب قرار دارد. این ایالت بزرگ در هند دارای شهرهای برزگ و دیدنی با جاذبه هایی بی نظیر برای گردشگران می باشد. این شهر به عنوان یک مکان سیاحتی تفریحی دارای جاذبه های دیدنی و بی نظیری شامل کوهستان های زیبا، معابد و مساجد و کلیسا است.

زبان مردم کرالا

زبان رایج مردم زبان مالایالم می باشد. البته برخی از مردم کرالا همانند شهرهای دیگر هندوستان هندی و انگلیسی صحبت می کنند و واحد پول آنها روپیه است.

فرهنگ مردم کرالا

مردم کرالا دارای فرهنگی غنی هستند و فضای ایالت به گونه ای است که ساکنان آن در جهت مدرنیته شدن گام بر می دارند.

دین مردم کرالا

به دلیل جمعیت بالای ساکن در این شهر تنوع مذهبی به مقدار زیادی در آن مشاهده می شود و تعدادی از افراد ساکن در این ایالت مسلمان هستند. این شهر دارای مرموزترین معابد جهان نیز میباشد.

آب و هوای کرالا

این شهر از نظر موقعیت آب و هوایی گرم و شرجی می باشد و از این رو بهترین زمان سفر به کرالا از شهریور تا اسفند ماه می باشد که آب و هوا در این ایالت مطلوب است. این شهر با داشتن جاذبه های طبیعی هیجان انگیز، جاذبه های مذهبی متنوع ، اماکن دیدنی و میراث فرهنگی فراوان از زیباترین مناطق گردشگری هندوستان بشمار می رود.

کرالا

غذاهای محلی کرالا

مردم این شهر به دلیل وجود فرهنگ های مختلفی که در آن حاکم است دارای ذائقه های متفاوتی می باشند از این رو مسافران می توانند بسته به ذائقه خود انواع غذاهای گیاهی تا گوشتی و بسیاری از غذاهای اروپایی را تجربه کنند. برای پخت بیشتر غذاهای هندی از ادویه زیاد بخصوص فلفل استفاده می شود. معروف ترین نوشیدنی در این شهر “لاسی” می باشد که از ماست و سرشیر تهیه می شود و با طعم های مختلف سرو می شود.

غذاها بیشتر با عنوان غذاهای دریایی لذیذ و همین طور طعم غالب نارگیل شناخته می شوند. البته تنوع غذایی در این شهر بالاست و مسافران می توانند طعم های متفاوتی از غذاهای محلی و سنتی را نیز به دلخواه تجربه کنند.

جاذبه های دیدنی کرالا

کرالا

قسمت کوهستانی و شمالی شهر جهت بازدید علاقمندان به حیات وحش گزینه ای مناسب محسوب می شود.

زیباترین جاذبه های طبیعی این شهر سد ایدوکی، باغ چای، دریاچه قله چمبرای و سواحل کرالا می باشند. زیباترین جاذبه های مذهبی،شامل معبد گورووایور کرالا، مسجد بیماپالی و کلیسای والارپادام است. میراث فرهنگی در این شهر شامل موزه فولکلور و موزه ناپیر می باشد. از نظر امینت می توان گفت ایالت کرالا از تمامی شهرهای دیگر هندوستان امن تر است. یکی از بهترین روش ها برای تردد به دلیل وجود خیابان های باریک تردد با موتور سیکلت می باشد. تردد در این شهر با استفاده از اتوبوس برای گردشگران ارزان ترین و مناسب ترین روش تردد می باشد.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به هندوستان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 533 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.