فیروز سیر کلیسای جامع سنت پیتر رم ؛بزرگترین کلیسای جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

کلیسای جامع سنت پیتر

یکی از بزرگترین کلیساهای جهان که در شهر واتیکان کشور روم قرار دارد کلیسای جامع سنت پیتر می باشد. میکل آنژ ساخت سنگ های تراشیده شده و مجسمه های سقف این کلیسا را انجام داده است. نقشه ی این کلیسای جامع از بالا به صورت کلیدی دیده می شود که به آن کلید بهشت می گویند.

کلیسای جامع سنت پیتر

تاریخچه کلیسای جامع سنت پیتر

این کلیسا در سال های بین ۱۱۶۰_۱۲۵۲ در مکانی که در قرن ششم جایگاه قصر سلطنتی بوده است ساخته شد. کلیسای جامع سنت پیتر چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت، آخرین بازسازی آن به قرن ۱۸ ام باز می گردد. در ۱۳۹۷ کلیسای des Macchabees به ساختمان اصلی و در ۱۷۵۲ رواقی به نمای غربی این بنا اضافه شدند. نمای داخلی کلیسا در سال ۱۵۳۵ به طور کامل تخریب شد. وقتی ساکنین بازسازی تمام محراب های تخریب شده سنت پیتر را پذیرفتند، تمام مجسمه ها و اکثر نقاشی ها دچار تغییر شدند. خوشبختانه منبر و برخی نقاشی ها در بالای ستون ها حفظ شدند.

تاریخچه کلیسای جامع سنت پیتر

ساختمان اصلی کلیسای جامع سنت پیتر

این بنای بزرگ دارای طول ۶۴ متر می باشد. نمای داخلی آن قدیمی، بزرگ و نسبتا هموار است. لوسترهای زیبا با روشنایی خیره کننده، هرمی زیبا و چند ردیف نیمکت و چند کلیسا در آن وجود دارند. راهروهای جانبی آن حاوی بلوک های سنگی بزرگ_ سنگ قبر بزرگان قرن ۱۵ ام و ۱۶ ام می باشد. گاهی اوقات کلیسا برای برگزاری کنسرت ها به کرایه گرفته می شود. برای ورود به کلیسای جامع سنت پیتر هیچ پولی گرفته نمی شود. در پشت کلیسای جامع و در بالای در ورودی یک لوله بزرگ همانند یک کشتی وجود دارد. این لوله از قسمت جلویی ساختمان مثل یک تاج بزرگ نقره ای طلایی دیده می شود. امروزه، برای ارائه صدای بهتر چند بلندگو روی ستون ها نصب شده اند. بنایی کوچکتر در قسمت جلویی کلیسا سمت چپ قرار دارد.

ساختمان اصلی کلیسای جامع سنت پیتر

ساعات باز شدن کلیسا

از اول اکتبر تا ۳۱ می

از دو شنبه تا شنبه: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدظهر.

یک شنبه: ۱۲ ظهر تا ۵:۳۰ بعدظهر

از اول ژوئن تا ۳۰ ام سپتامبر

دوشنبه تا شنبه: ساعت ۴ صبح تا ۶:۳۰ بعدظهر

یک شنبه: ۱۲ ظهر تا ۶:۳۰ بعدظهر

آخرین ورود به کلیسا تا نیم ساعت قبل از بسته شدن آن امکان پذیر می باشد.

ساختمان اصلی کلیسای جامع سنت پیتر

برج ها کلیسای جامع سنت پیتر

از پله های مارپیچ طولانی دو برج بالا بروید تا به نمای کامل از شهر ژنو و دریاچه ژنو دست یابید. این دو برج، برج های شمالی و جنوبی هستند و اگر شما تمایل داشته باشید هر دو برج را ببینید باید مسیر زیادی را طی کنید. برج جنوبی دارای آب و هوای خوبی است و از آنجا که دارای بالکنی با فضای باز است می توانید آزادانه در آنجا قدم بزنید و به طور مستقیم دریاچه را از نمای بالا ببینید. در حالیکه اتاق بالای برج یک اتاق چوبی بزرگ با پنجره های بسته است بنابراین در هوای بارانی بازدید از این برج ترجیح داده می شود.

برج های کلیسای جامع سنت پیتر

ساعات باز شدن برج ها

از اول اکتبر تا ۳۱ می: تا ۵ بعدظهر

از اول ژوئن تا ۳۰ ام سپتامبر: تا ۶ بعدظهر

در طول برگزاری کنسرت ها در کلیسا( اکثرا تابستان) ورودی برج ها بسته است.

ورودی برج ها:

 ۵ CHF برای افراد بزرگسال و CHF2 برای کودکان( ۶ تا ۱۶ سال می باشد) از پذیرش داخل کلیسا در انتها سمت چپ بلیط تهیه بفرمایید. اگر پاسپورت ژنو را داشته باشید می توانید به طور رایگان به برج های کلیسا وارد شوید ورودی برج شمالی روبروی پذیرش قرار دارد.

برج ها به یکدیگر راه دارند

بوسیله یک راهرو در نیمه راه برج ها، جاییکه از آن جا می توانید سقف کلیسا را ببینید، با دیواره های سنگی و کف چوبی سنگین برج ها به یکدیگر راه دارند. این پله های پر پیچ و خم و پله های باریک یک برج را به دیگری وصل می کنند. بنابراین دیدن هر دو برج را بدون نیاز به دوباره بالا آمدن از ابتدای یک برج را امکان پذیر می سازند.

برج های کلیسای جامع سنت پیتر

آثار باستانی کلیسای جامع سنت پیتر

اخیرا در سنت پیتر خرابه های باسیلیکان که قبلا در این مکان وجود داشته است یافت شده است و همچنین نقاشی های، دیوارها، اتاق ها، کف اتاق های ساختمان به عصر موزاییک و حتی چند قرن قبل باز می گردند. تمام این یافته های تاریخی وجود شهری در روزگار باستان را اثبات می کنند. یک موزه کوچک که در مکان آثار باستانی ساخته شده است در این کلیسا نیز وجود دارد که برای بازدید عموم مردم باز است. شما همچنین می توانید کارهای هنری و اتاق های یافت شده مثل غار رمان، سلول های راهبان، آرامگاه الابروگیان و نمایشگاه ها که نشان دهنده تاریخ می باشند را مشاهده کنید.

آثار باستانی کلیسای جامع سنت پیتر

ورودی :

CHF8 برای بزرگسالان، CHF4 برای دانش آموزان و کودکان، در صورت داشتن پاسپورت ژنو می توان به صورت رایگان به این موزه رفت ساعات باز شدن روزانه ۱۰ صبح تا ۵ بعدظهر می باشد.

کنسرت ها در کلیسا

کنسرت ها توسط گروه های مختلف موسیقی در کلیسای سنت پیتر معمولا در ظهر یا بعدظهر شنبه یا در طول جشنواره های موسیقی ژنو برگزار می شوند. در طول کنسرت برج ها بسته می شوند و قیمت ها بین ۰ تا ۱۵ CHF متفاوت می باشد.

کنسرت در کلیسای جامع سنت پیتر

موزه ها

در قسمت شمالی کلیسای جامع سنت پیتر درست در کنار برج شمالی موزه بین المللی اصلاحات ژنو وجود دارد که بیانگر زمان اصلاحات، عقاید، زندگی مردم مشهور و بحث در رابطه با الهیات و تاریخ وجود دارد. از سه شنبه تا یک شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدظهر باز می باشد. هزینه ورودی: ۱۰CHF است.

موزه کلیسای جامع سنت پیتر

در ۵۰۰ متری جنوب شرقی کلیسا، موزه هنر و تاریخ بزرگ و جامع وجود دارد که میزبان آثار تاریخی مهم کلیسای جامع سنت پیتر می باشد. در این مکان آثار باستانی و پنجره های رنگی شیشه ای وجود دارد. یکی از آثار هنری اساسا برای کلیسا چاپ شده و در موزه هنر و تاریخ کلیسای سنت پیتر به نمایش گذاشته شده است.

موزه کلیسای جامع سنت پیتر

خلاصه

کلیسای جامع سنت پیتر که در شهر واتیکان کشور رم قرار دارد یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است که همه روزه مقصد بسیاری از گردشگران علاقمند به تاریخ می باشد .نقشه ی این کلیسای جامع از بالا به صورت کلیدی دیده می شود که به آن کلید بهشت می گویند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 391 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.