فیروز سیر آشنایی با جاذبه های گردشگری مادرید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری مادرید

سفر به اسپانیا و بازدید از جاذبه های گردشگری مادرید ، آرزوی بسیاری از گردشگران است. شهر مادرید یکی از زیباترین شهرهای اروپایی می باشد که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است و جاذبه های گردشگری بی شماری را در خود جای داده است. این شهر زیبا به عنوان مهم ترین مرکز سیاسی، فرهنگی و هنری کشور اسپانیا شناخته می شود و دارای مساحتی در حدود ۶۰۴٫۳ کیلومتر مربع است. وجود خیابان های پرازدحام، میدان های با شکوه، موزه ها و کلیساهای تاریخی، رستوران ها و کافه های بیشمار در دل این شهر باعث شده است تا جذابیت آن دو چندان شده و نظر افراد بسیاری به سوی آن جلب شود. در این بخش به معرفی تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مادرید خواهیم پرداخت و شما را با اماکن دیدنی این شهر رویایی آشنا خواهیم نمود.

جاذبه های گردشگری مادرید

موزه ی پرادو | Prado Museum

موزه ی پرادو که در بر دارنده ی ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی است، دارای شهرتی جهانی می باشد و طبق نظر برخی متخصصین، با موزه ی لوور پاریس رقابت می نماید. این موزه ی هنری، آثار نقاشانی از قرن ۱۲ تا قرن ۱۹ را در خود جای داده است و مجموعه ای ارزشمند را برای بازدید عموم ارائه می دهد. شواهد نشان می دهد که گشت و گذار در هر سه طبقه ی این موزه و بازدید از تمام آثار موجود در آن طی یک روز امکان پذیر نمی باشد و گردشگران بهتر است تا با دنبال نمودن مسیرهای از پیش تعیین شده، تماشای یک سری از نقاشی های را انتخاب نمایند تا در کم ترین زمان ممکن، تجربه ای ارزشمند و به یادماندنی را کسب نمایند.

موزه ی پرادو

موزه ی پرادو

میدان اصلی مادرید | Plaza Mayor

میدان اصلی شهر نیز، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مادرید به شمار می آید و گشت و گذار در آن بسیار دلچسب و لذت بخش است. این میدان در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و زمانی محل وقوع مهم ترین اتفاقات شهر بوده است. امروزه نیز بسیاری از گردهمایی ها، جشن ها و فستیوال ها در این میدان که اطراف آن پوشیده از کافه ها و رستوران های بیشمار است برگزار می شوند. گردشگران با مراجعه به این میدان و خیابان های سنگ فرش شده ی اطراف آن می توانند، ضمن گشت و گذار در بخش های مختلف، سری به کافه ها و رستوران های موجود در آن زده و با گذراندن اوقات خود در آن ها، لذت بسیاری را تجربه نمایند.

میدان اصلی مادرید

میدان اصلی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید | Royal Palace

کاخ سلطنتی مادرید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مادرید که با الهام از کاخ ورسای و در قرن ۱۸میلادی ساخته شده است، بنایی با شکوه و بسیار زیبا می باشد که همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار گرفته است. فضای داخلی این کاخ با آثار هنری از مشهور ترین نقاشان دنیا زینت داده شده است و نمای بیرونی آن تماما گرانیت و کولمنار سفید می باشد. وجود اسلحه خانه ی سلطنتی در این کاخ با بیش از ۳۰۰۰ اثر تاریخی از قرن ۱۶ نیز، از دیگر ویژگی های برجسته این کاخ می باشد که همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته و شهرت و محبوبیت این بنای تاریخی را دوچندان نموده است.

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

پارک بوئن رِتیرو | Buen Retiro Park

اگر به دنبال کسب آرامش در هیاهوی شهر مادرید هستید، این پارک بهترین گزینه برای شما می باشد. مجموعه ای که دارای ۱۲۰ هکتار مساحت است و در قرن ۱۷ میلادی احداث شده است. قدم زدن در این پارک، بازدید از استخر مرکزی آن، گشت و گذار در میان باغ گل سرخ و باغ فرانسوی و تماشای دیدنی های موجود در آن، خاطره ای خوش و به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد و آرامشی عمیق را به آن ها هدیه می کند.

پارک بوئن رِتیرو-Buen Retiro Park

پارک بوئن رِتیرو-Buen Retiro Park

دروازه خورشید شهر مادرید | Puerta del Sol

دروازه خورشید نام محلی قدیمی در شهر مادرید می باشد که دروازه ی ورودی شهر در آن جا بوده و دارای علامتی به شکل خورشید بر فراز خود بوده است. از بزرگ ترین ویژگی های این منطقه، داشتن میدانی هم تراز با طلوع خورشید است. همچنین گفته می شود که این منطقه به عنوان کیلومتر صفر در اسپانیا در نظر گرفته می شود و تمام خطوط حمل و نقل و مسافت های طی شده، با توجه به این میدان، محاسبه می شوند. امروزه این میدان دارای مغازه ها، کافه ها و رستوران های متعددی می باشد و گردشگران با گشت و گذار در بخش های مختلف آن، اوقات خوش و به یادماندنی را تجربه می نمایند.

دروازه خورشید شهر مادرید

دروازه خورشید شهر مادرید

پارک دل کاپرینو ، پلازا دِ اولاوید، مرکادو دلا سبادا، مادرایت، ماتادِرو و مرکادو دلوس موتورز نیز از دیگر اماکن دیدنی شهر مادرید می باشند که اکثر گردشگران با آن ها بیگانه اند و یا شناخت کافی نسبت به آن ها ندارند. با مراجعه به بخش های مختلف سایت گردشگری سفرمی می توانید، به کسب اطلاعاتی جامع و دقیق در خصوص شهرهای مختلف دنیا بپردازید و با تهیه ی لیستی از جاذبه های گردشگری مقصد مورد نظر خود، سفری خارق العاده را آغاز نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما مادرید و رزرو هتل مادرید میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.