فیروز سیر آشنایی با موزه های مکزیک - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

موزه های مکزیک

از آن جا که کشور مکزیک دارای فرهنگی غنی و آداب و رسومی جذاب است برای سفرهای ماجراجویی به عنوان یکی از بهترین مقاصد دنیا شناخته می شود. غذا، موسیقی، رقص و تاریخ و فرهنگ در این کشور دارای جذابیت های قابل توجه می باشند. از آن جا که غذاهای این کشور از خوشمزه ترین غذاها در سراسر دنیا شناخته می شوند، طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله جذاب ترین مکان های گردشگری در این کشور موزه ها می باشند. در این مقاله به معرفی موزه های مکزیک که جزء موزه های عجیب در مکزیک هستند خواهیم پرداخت. شگفتی های این موزه ها به قدری زیاد هستند که اگر با چشم آن ها را نبینید نمی توانید به وجود آن ها پی ببرید.

موزه پزشکی مکزیک |Museum of Mexican Medicine

تاریخچه پزشکی و طبابت در موزه پزشکی مکزیک در معرض بازدید عموم قرار دارد. این موزه عجیب در قصری تاریخی وجود دارد که در قرن ۱۸ ام تأسیس شده است. مدل های مومی انسان مشابه با انسان های واقعی و ابزارآلات پزشکی ترسناک که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند در این مکان وجود دارند. برخی از ابزار پزشکی در این موزه به قدری وحشتناک هستند که شباهت زیادی به ابزار شکنجه دارند. مدل های مومی انسانی موجود در این بنا به قدری طبیعی هستند که حتی اگر آن ها را از نزدیک ببینید باور نمی کنید که آن ها از موم ساخته شده باشند. این موزه دارای بیش از ۱۰_۱۲ اتاق می باشد و شما را قادر به مشاهده سیر تحول پزشکی در مکزیک می سازد. نحوه انجام جراحی ها و روش های درمانی زمان های قدیم را نیز همچنین می توانید در اینجا مشاهده کنید. بازدید از این موزه آموزنده شما را با سیر تحول و طبابت آشنا می کند.

 

موزه پزشکی مکزیک

موزه پزشکی مکزیک

 

موزه زیر آب کانکون | Cancun Underwater Museum

موزه زیر آب کانکون یکی از جذاب ترین و عجیب ترین موزه های مکزیک و جهان می باشد. همان طور که از نامش پیداست این موزه در اعماق دریا وجود دارد و اگر قصد بازدید از آن را دارید باید به زیر آب بروید. موزه کانکون در شهر کانکون قرار دارد که دارای ۴۷۰ مجسمه و تندیس غول پیکر است. این مجسمه ها در اعماق دریا قرار گرفته اند. در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است و آثار هنرمندان بریتانیایی همچون جیسون دیکر تیلور در آن قرار دارند. از آنجا که این موزه عجیب سال هاست زیر دریا قرار دارد مجسمه های موجود در آن خود را با زندگی زیر دریا تطبیق داده اند و به همین دلیل سطح مجسمه ها از خزه و جلبک پوشانده شده اند. ماهی ها نیز می توانند در بین مجسمه ها آزادانه شنا کنند وقتی این صحنه را از فاصله ای دور مشاهده می کنید احساس می کنید که وارد سرزمینی رویایی و غیر واقعی شده اید. موزه زیر آب کانکون یکی از موزه های بی نظیر در جهان و عجیب ترین موزه های مکزیک می باشد.

موزه زیرآب کانکون

موزه زیر آب کانکون

موزه ملی مرگ | National Museum of Death

به عقیده برخی نویسندگان مشهور مکزیکی، یکی از سرگرمی های محبوب مردم مکزیک مرگ است. با نگاه به فرهنگ مکزیک درخواهیم یافت که تا حد زیادی این گفته صحت دارد، زیرا مردم مکزیک به مرگ رویکرد خاصی دارند. این طرز فکر و رویکرد در فستیوال های سالانه روز مرگ به خوبی قابل مشاهده می باشند. در فستیوال های مرگ، مردم مکزیک جشن می گیرند و خاطره گذشتگان خود را گرامی می دارند. این موزه به عنوان یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین موزه های مکزیک شناخته می شود. نقاشی ها، مجسمه ها و تصاویری ترسناک با محوریت مرگ در این بنا وجود دارند، بازدید از این موزه برای افراد غیر مکزیکی ترسناک است. از تاریخ افتتاح این موزه که به سال ۲۰۰۷ بازمی گردد، نمادهای مختلف مرگ شامل سر اسکلت و ماسک های عجیب در این جا به نمایش گذاشته شده اند. همچنین با بازدید از این موزه با آداب و رسوم خاص تدفین مردگان در کشور مکزیک آشنا خواهید شد.

موزه ملی مرگ

موزه ملی مرگ

موزه مومیایی گواناخواتو | Mummies of guanajuato

موزه مومیایی موجود در شهر گوانخواتا به عنوان یکی از منحصر به فردترین و عجیب ترین موزه های مکزیک به شمار می رود. مجموعه ای از مومیایی های ترسناک که به شکل اولیه حفظ شده اند در این موزه نگاه داری می شوند. این مومیایی ها اجسادی هستند که در گذشته در گورستان به خاک سپرده شده بودند. پس از تقاضای دولت مبنا بر پرداخت مالیات برای نگهداری اجساد، خانواده هایی که توان پرداخت مالیات را نداشتند اجساد را از گورستان خارج کردند، به دلیل خشکی هوا اجساد دفن شده نزدیک به سطح زمین به طور طبیعی مومیایی شدند.

موزه مومیایی گواناخواتو

موزه مومیایی گواناخواتو

اگر دوست دارید به سفرهای ماجراجویانه بروید می توانید موزه های مکزیک را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید زیرا این موزه ها از عجیب ترین مکان های موجود در سراسر دنیا به شمار می آیند. در این مقاله سایت گردشگری سفرمی به معرفی چند موزه شگفت انگیز در مکزیک پرداخته است.

خلاصه

موزه های عجیب فراوانی در کشور مکزیک و شهرهای مختلف آن وجود دارند. مکزیک همواره به عنوان مقصد اولیه گردشگران ماجراجو در نظر گرفته می شود. شما می توانید با مراجعه به این موزه ها با آداب و رسوم مختلف این کشور نیز آشنا شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.