فیروز سیر آشنایی با کشور نپال و سوغات آن - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷

نپال و سوغات نپال

کشور نپال که یکی از مهم ترین کشورهای آسیایی در زمینه ی ورزش کوهنوردی است، هر ساله میزبان ورزشکاران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. این کشور آسیایی که که در شمال کشور هندوستان واقع شده است، در واقع بر روی دامنه ی رشته کوه های هیمالیا شکل گرفته است و مبدا حرکت کوهنوردانی است که قصد فتح قله ی هیمالیا را دارند. البته این بدان معنا نیست که تنها ورزشکاران و کوهنوردان راهی کشور نپال می شوند و گردشگران معمولی به این کشور نمی آیند! بلکه سالانه افرادی زیادی به قصد گردشگری و آشنایی با فرهنگ این مرز و بوم و شیوه ی زندگی متفاوت مردم این کشور، به نپال آمده و پس از آشنایی با نپال و سوغات نپال ، از طرفداران پرو با قرص این کشور می گردند. در این بخش به معرفی کشور نپال و سوغات نپال خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را، برای سفر به این کشور در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شهر نپال

بهترین زمان سفر به نپال

کشور نپال و پایتخت آن کاتماندو، دارای آب و هوایی گرم و معتدل در تابستان و آب و هوایی سرد و آزار دهنده در فصل زمستان می باشند. میزان بارندگی در فصل تابستان به بیشترین حد خود می رسد و اکثر گردشگران ترجیح می دهند که از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر که در واقع هم زمان با فصل پاییز در این کشور است، به نپال سفر کنند. اگر شما نیز قصد گشت و گذار در دل طبیعت نپال را دارید بهتر است، قبل از فصل زمستان و در همین ماه ها به نپال و پایتخت آن کاتماندو سفر نمایید و ضمن لذت بردن از سفر خود به بهترین شکل ممکن، در فستیوال ها و جشنواره های پاییزی کشور نپال نیز شرکت نمایید.

شهر نپال و سوغات نپال

اقامت در کشور نپال

کشور نپال و پایتخت آن شهر کاتماندو، در سال های اخیر پیشرفت های زیادی را تجربه نموده اند و با احداث هتل های جدید و مدرن و  همچنین مجهزتر نمودن اقامتگاه های شخصی در این کشور، امکانات رفاهی ایده آلی را برای گردشگران رقم زده اند. گردشگران به راحتی می توانند در اقامتگاه های گروهی، هاستل ها و اتاق های خصوصی با امکانات عالی اقامت نموده و هزینه های سفر خود را بسیار کاهش دهند. همچنین وجود هتل های لوکس در کاتماندو، این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا سفری با کیفیت تر و لوکس تر را تجربه نمایند.

اقامت در نپال

اقامت در کشور نپال

سوغات نپال

کشور نپال که کشوری با فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله است، سوغاتی های رنگارنگ بسیاری دارد که از دل همین فرهنگ و تاریخ برآمده اند. اکثر گردشگران در سفر به نپال به دنبال خرید یکی از این سوغاتی ها برای خود و عزیزانشان می باشند تا برای همیشه در منزلشان به یادگار بماند و یاد و خاطره ی این سفر را برای آنان زنده نگه دارد. این سوغاتی ها عبارتند از:

کاسه های آواز خوان | Singing bowl

این کاسه ها که در واقع یک ساز موسیقی هستند، از جنس فلز می باشند و به صورت کاملا دستساز تهیه شده اند. اگر شما نیز به آوای رویایی این ساز علاقه مند شدید و اهل یوگا و ورزش های تمرکزی هستید، این کاسه بهترین سوغات نپال برای شما می باشد.

کاسه های آواز خوان

کاسه های آواز خوان

چاقوی خوکوری (Khukuri knife)

این چاقو ها زمانی، توسط سربازان نپالی مورد استفاده قرار می گرفتند و امروزه نیز، نمونه های زینتی آن ها در تمامی شهرهای نپال به عنوان سوغات نپال به فروش می رسند. این چاقو ها به عنوان نمادی از کشور نپال شناخته می شوند و توسط گردشگران بسیاری خریداری می گردند.

چاقوی خوکوری

جواهرات نپالی (Jewellery)

از دیگر گزینه هایی که به عنوان سوغات نپال خریداری می شود، جواهرات نپالی می باشند. در این کشور جواهرات رنگارنگ و بسیار زیبایی تولید می گردند که توجه اکثر خانم ها را به خود جلب کرده و توسط آن ها به عنوان سوغات خریداری می شوند.

جواهرات نپالی

شال پشمی نپالی (Pashmina shawls)

شال های پشمی نپالی از موی بز کوهی تهیه می شوند و به عنوان یکی از گران قیمت ترین و لوکس ترین پارچه های دنیا شناخته می شوند. این شال ها نیز گزینه ی مناسبی به عنوان سوغات نپال می باشند و اهدای آن ها به هرکسی، باعث خوشحالی طرف مقابل می گردد.

شال پشمی نپال

چای،  صنایع دستی نپالی، نقاشی های تانگا و محصولات کاغذی لوکتا نیز از جمله تولیدات کشور نپال می باشند که به عنوان سوغات نپال خریداری شده و ارزش معنوی بسیار دارند.

با سفرمی همراه باشید تا اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده و سفر خود به مقصد مورد نظر را، با آگاهی هر چه تمام تر آغاز نمایید. همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما کاتماندو پایتخت کشور نپال و رزرو هتل در کاتماندو نپال به سایت سفرمی مراجعه نمایید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.