فیروز سیر از خانه مقدس حقیقت پاتایا چه می دانید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

شهر شلوغ و دیدنی پاتایا، یکی از مقاصد مهم گردشگری در تایلند است که جاذبه های آن، به تنهایی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. در میان جاذبه های دیدنی پاتایا، خانه مقدس حقیقت پاتایا بسیار تماشایی است. خانه مقدس حقیقت پاتایا بنایی چوبی است که عظمت و ابهت آن، چشم هر بیننده ای را مسحور می کند. تا جایی که گردشگران برای تماشای این خانه با شکوه، فرسخ ها را طی می کنند تا به خانه مقدس حقیقت پاتایا برسند.

خانه مقدس حقیقت پاتایا نمادی از دیدگاه کهن تایلندی ها

این بنای چوبی عظیم به گونه ای ساخته شده که در برابر وزش بادهای شدید و نور آفتاب کاملا مقاوم است. کنده کاری های چوبی  و مجسمه های این بنا، نشان دهنده تفکر و دیدگاه کهن تایلندی ها است. با توجه به بنای این ساختمان، نکات جالبی را درمی یابید. مثلا ارتباط زندگی و جهان و هدف از آفرینش آن، مسئولیت انسان، چرخش زندگی و … در لا به لای کنده کاری های چوبی خانه حقیقت پاتایا به چشم می خورد.

جدا از این که هر بخش این بنای عظیم، شما را مسحور می کند، زندگی کهن تایلندی ها و سبک و عقاید آن ها را کاملا در این معبد چوبی، درمی یابید. از آن جایی که امروزه دنیای ما با تکنولوژی آمیخته شده است و انسان از خود واقعی اش، فاصله بسیاری گرفته است، در این معبد چوبی حقیقت، تلاش شده تا انسان را به حقیقت واقعی خود سوق دهد و روش های زندگی خود را تغییر دهد تا دنیا را به صورت دیگری ببیند.

خانه_مقدس_حقیقت_پاتایا

معماری معبد حقیقت پاتایا

معبد مقدس حقیقت پاتایا با الهام از باورهای هندو و بودا، ساخته شده است. بر روی هر کدام از برج هایی که در چهار گوش آن قرار گرفته، اشکالی از باورها و افسانه های تایلندی، کامبوج، چین و هند حکاکی شده است.

معماری معبد حقیقت پاتایا

تاریخ ساخت خانه مقدس حقیقت پاتایا

این خانه مقدس چوبی، قدمت زیادی ندارد و در سال ۱۹۸۱ توسط فردی به نام “Lek Viriyaphant” ساخته شده است. با این که این بنا به ظاهر تکمیل شده است اما با توجه به برنامه هایی که برای این معبد دارند، احتمالا تکمیل آن تا سال ۲۰۵۰ به طول بیانجامد. معبد حقیقت پاتایا، مکانی مقدس برای بودایی ها است و بودایی ها از آن به عنوان بنای شگفت انگیز بهشت بر روی زمین یاد می کنند.

معرفی بخش های مختلف خانه مقدس حقیقت پاتایا

سالن منشا

در معبد حقیقت پاتایا چندین سالن قرار گرفته که سالن نخست آن، با نام “منشا” صدها مجسمه چوبی بزرگ و کوچک دارد که نمادی از منشا حیات است. عناصری همچون آب، باد، آتش، خاک، ستاره ها و زمین، در این بخش وجود دارند. در کنار هر کدام از این تصاویر، خدایان بودایی ها هم قرار گرفته است. مثلا خدای آتش، خدای آب و …

سالن منشا

سالن سیارات

به عقیده بودایی های تایلندی، خورشید، شبانه روز را به وجود می آورد و ماه، باعث جلوه گری ستاره ها و تاریکی درخشان می شود. در این سالن، نمادی از ستاره ها و ماه و خورشید حکاکی شده که با توجه به عقاید آن ها، روشنگری زمانی میان ملت ها ایجاد می شود که اخلاق خوب همچون  نورخورشید، بر همه آدم ها بخشیده شود. دانش و علم نیز در بین این کنده کاری ها، مهم جلوه داده شده است.

سالن مهر مادری و پدری

در این سالن، نقش خانواده حائز اهمیت است. مهر و محبت مادری که نگه دارنده یک خانواده سالم هستند، در حکاکی های چوبی آن به چشم می خورد. برداشتی که از تصاویر کنده کاری شده در معبد مقدس حقیقت پاتایا می شود این است که در ابتدا پدر و مادر عشق خود را به فرزندان می دهند و وقتی فرزندان بزرگتر شدند، این مهر و محبت را بر می گردانند.

سالن مهر مادری و پدری

سالن عشق، فداکاری، بخشش، مهربانی

در آئین بودا، افرادی که می خواهند به نزدیکان بودا تبدیل شوند باید از صفات خاصی برخوردار باشند. مثلا محبت به دیگران، فداکاری، خدمت به دیگران و عشق ورزی را به خوبی آموخته باشند. در این سالن، نمادی از عشق، محبت و مهربانی را خواهید دید.

سالن عشق، فداکاری، بخشش، مهربانی

سالن دوری از خودخواهی

سالن میانی معبد، نمادهایی از هوس ها و امیال دنیوی را دارد که به زیبایی، دوری از خودخواهی و محبت به دیگران را هم در کنار آن به نمایش گذاشته است. در سالن میانی خانه مقدس حقیقت پاتایا نمادی از بهشت و جهنم را به تصویر کشیده است و افرادی که از امیال و هوس های دنیوی پیروی می کنند، در بخش جهنم و افرادی که از خودخواهی دوری می کنند، در بخش بهشت قرار دارند.

تفریحاتی که می توان در خانه مقدس حقیقت پاتایا انجام داد.

در معبد حقیقت پاتایا، تفریحات متنوعی برای گردشگران قرار داده شده است تا یک روز خاطره انگیز را در ذهن خود ثبت کنند. شما می توانید اسب سواری کنید، بر موتورهای چهارچرخ اطراف معبد سوار شوید، قایق سواری کنید و اگر از فیل ها نمی ترسید، گشت و گذاری با فیل ها داشته باشید و روی آن ها سوار شوید.

گشت و گذاری با فیل ها

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.