فیروز سیر اسرار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان که نمی دانید! - فیروز سیر

اسرار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان که نمی دانید!

جدای از اهمیت بسیار بالای یادگیری زبان انگلیسی برای افراد در تمامی سنین، می توان آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را مهم ترین و البته بهترین نوع دوره ها و کلاس های آموزش زبان در نظر گرفت. چرا که با صرف کمترین میزان هزینه، زمان و البته انرژی، می توان به مطلوب ترین نتایج دست یافت. علت این موضوع را نیز می توان پذیرایی بسیار بالای ذهن کودکان در یادگیری مطالب جدید از جمله زبان انگلیسی دانست.

به همین خاطر، موسسات و سایت های آموزش زبان بزرگ و موفق، همواره روی مبحث آموزش زبان به کودکان تاکید و تمرکز داشته و مقالات، ویدیو ها و دوره های مختلفی را نیز در این زمینه ارائه نموده اند. در میان سایت های آموزشی و غیر آموزشی ایرانی می توان به چطور، انگلیشدان، چرب زبان، آپارات، دیجی کالا و دیوار اشاره نمود. همچنین در میان سایت های آموزشی خارجی می توان به بریتیش کانسیل، لینگوکیدز و کمبریج انگلیش اشاره نمود.

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا راه ها و ترفندهایی کاربردی و البته کاملا رایگان برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در منزل را معرفی کنیم. این روش ها و تکنیک ها به راحتی در منازل و توسط والدین قابل اجرا می باشد. لازمه آن نیز این است که والدین به حداقل هایی در زبان انگلیسی مسلط باشند. همانطور که بالا تر هم گفته شد، این روش ها کاملا رایگان بوده و با استفاده از آن ها نیازی به درخواست معلم خصوصی زبان و یا ثبت نام کودکانتان در کلاس های آموزش زبان آنلاین یا حضوری نخواهید داشت.

در پایان مقاله هم بهترین و سریع ترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش بستانی و دبستانی را مطرح خواهیم کرد.

آیا واقعا آموزش به کودکان در منزل و توسط والدین ممکن است؟

جواب این سوال قطعا بله است! اصلا اینطور نیست که برای آموزش زبان به کودکانمان، نیاز باشد تا خودمان به زبان انگلیسی به طور کامل مسلط باشیم. البته لازم است که به حداقل هایی در مورد گرامر، لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم آن ها را به مرور و به صورت کاربردی به فرزندان خود منتقل کنیم.

از طرف دیگر یکی از مهم ترین نقش هایی که والدین می توانند در مسیر یادگیری زبان برای کودکان خود داشته باشند، این است که همواره با تشویق کردن و دادن انگیزه، مسیر را برای کودکان خود هموار تر کنند. این عامل نیز می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. مثلا می توانید هدف اصلی که تسلط کامل به یادگیری زبان است را به ریز هدف هایی تقسیم کنید و بعد از دستیابی کودکتان به هر کدام از آن ریز هدف ها، به او یک جایزه بدهید. بدون شک تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

نحوه آموزش گرامر در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

نحوه آموزش گرامر در زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این اهمیت در مبحث آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسالان به اوج میزان خود نیز می رسد. چرا که این اولین بار است که می خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند و این آموزش ها در واقع پایه و اساس آموزش آن ها را تشکیل خواهد داد.

این موضوع که برای یادگیری زبان نیاز به گرامر نداریم، ادعایی کاملا اشتباه و بی پایه و اساس می باشد. از طرف دیگر و با وجود اهمیت گرامر، نباید تاکید زیاد و سختگیرانه روی آن داشته باشیم. در واقع با وجود اشتباهات گرامری هم  می توان مکالمه روان داشت. پس به فرزندان خود سخت نگیرید و از آنها انتظار نداشته باشید که همه چیز را درست استفاده کنند. نکات گرامری را به آهستگی به آنها بیاموزید و هرجا که اشتباه می کنند نگران نباشید چون به مرور زمان برطرف می شود.

از بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید

بازی کردن راهکاری بسیار مفید در افزایش کیفیت و سرعت یادگیری در افراد به خصوص در کودکان است. بعضا دیده می شود بزرگسالان نیز از آن استقبال می کنند.

حتما تلاش کنید تا با فرزندان خود حین آموزش، بازی کنید و مفاهیم مختلف را زمانی که غرق در بازی کردن هستند به آنها بیاموزید. با اینکار نه تنها دیگر خسته نمی شوند، بلکه یادگیری بسیار عمیق تری نیز حاصل می گردد.

ولی در ابتدا باید بدانید چگونه می توان با بازی کردن به بچه ها زبان را یاد داد و بعد از آن ببینید که از کجا می توان این بازی ها را به طور رایگان تهیه کرد. برای این کار پیشنهاد می کنیم تا حتما مقاله آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در منزل انگلیشدان را به دقت مطالعه نمائید.

آموزش زبان کودکان را در زندگی روزمره آنها قرار دهید!

همانطور که می دانید یادگیری هر مهارتی نیازمند داشتن استمرار در انجام تمرینات آن است. یادگیری زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. یکی از بهترین و قطعا کاربردی ترین روش هایی که کودکان می توانند به طور مستمر تمرین کنند و البته از یادگیری خسته هم نشوند این است که زندگی روزمره آنها با زبان انگلیسی آمیخته شود. به بیان دیگر باید به صورت واقعی و همیشگی در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرند.

در اصل به جای اینکه مانند کلاس های معمولی، ساعات خاصی را در هفته برای آموزش به کودکان خود اختصاص دهید، همواره آنهارا در معرض آموزش قرار دهید و آنها را به زبان انگلیسی عادت بدهید. مثلا در مورد کارهایی که قرار است انجام شوند با فرزندان خود به انگلیسی صحبت کنید و یا اگر قرار است از آنها چیزی را بخواهید که انجام دهند، آن را به زبان انگلیسی بگویید. می توانید قبل از خواب شب برای بچه های خود، داستان های به زبان انگلیسی بخوانید و یا از او بخواهید که فعالیت های روزانه اش را هرشب و به انگلیسی برای شما توصیف کند.

اشکالی ندارد اگر خودتان هم آنقدر در زبان انگلیسی حرفه ای نیستید. ولی برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود به بهترین شکل ممکن، حتما باید همیشه در حال یادگیری و به روز رسانی دانش خود باشید.

در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی ثبت نام کنید

روش های بالا هر چند بسیار موثر و کاربردی بوده و علاوه بر کودکان موجب یادگیری زبان برای والدین نیز می باشد، هیچ گاه نمی تواند بیشترین کارایی را داشته باشد. همچنین بعد از مدتی و با بالاتر رفتن سطح زبان کودکان، احتمالا نمی توانید آموزش آنها را آنطور که باید ادامه دهید.

در این بین کلاس های آموزش خصوصی زبان مختص کودکان می تواند بسیار کمک کننده بوده و بیشترین سرعت یادگیری را به دنبال داشته باشد.یادتان باشد در مورد کودکان، فقط پیدا کردن یک کلاس زبان خصوصی خوب، نمی تواند کافی باشد. باید به دنبال کلاسی باشید که علاوه بر با کیفیت بودن، مختص کودکان نیز باشد. یعنی از روشها، منابع و حتی اساتید زبان مختص بچه استفاده نماید.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و تضمینی مختص کودکان انگلیشدان را امتحان کنید و شاهد بازدهی بسیار بالایی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خود باشید. همچنین می توانید فرزندان خود را در کلاس های حضوری انگلیشدان نیز ثبت نام کنید. هر دوی این کلاس ها از لحاظ کیفیت آموزش با هم برابر بوده و تفاوتی وجود نخواهد داشت.

آیا کلاس زبان آنلاین برای کودکان جواب می دهد؟!

این سوال بسیاری از والدین هنگام ثبت نام در کلاس های کودکان است. قطعا کلاس های آموزش زبان آنلاین می توانند از بازدهی بسیار زیادی حتی برای کودکان نیز برخوردار باشند. در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان انگلیشدان که با مدیریت محسن کشاورزی برگزار می شوند، نه تنها از متد های خاص برای آموزش کودکان استفاده می شود، بلکه اساتید کلاس ها نیز به صورت تخصصی فقط مشغول به آموزش آنلاین زبان آن هم به کودکان می باشند. از طرف دیگر جلسه اول تمامی این کلاس های در مجموعه ی انگلیشدان به طور کاملا رایگان برگزار شده و می توانید بعد از بررسی کیفیت آن، اقدام به ثبت نام نمائید.

برای ورود به این وبسایت و ثبت نام در کلاس ها و یا دریافت مشاوره های تخصص کاملا رایگان، کافیست تا کلمه انگلیشدان را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود سرچ کرده و وارد اولین لینک شوید.

منبع: چطور

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.