فیروز سیر اعتراضات سراسری در فرانسه به مصونیت پلیس - فیروز سیر

به گزارش رسپار به نقل از فارس، هزاران نفر روز شنبه همراه خانواده‌ها و بستگان قربانیان خشونت پلیس در سراسر فرانسه در اعتراض به مصنویت از مجازات و نژادپرستی پلیس راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، معترضان در شهر‌ها و مناطق بزرگ مثل پاریس، تولوز، لیون، لیل، رن تجمع کردند و بنر‌هایی در دست گرفتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «مصونیت را متوقف کنید» و شعار «عدالت نباشد، صلح نیست» را به مناسبت هفته جهانی مقابله با خشونت و نژادپرستی پلیس سر دادند.

آن‌ها همچنین خواستار تعلیق فوری نیرو‌هایی شدند که در خشونت و قتل شرکت داشتند و یا اظهارات نژادپرستانه مطرح کرده و دست به اقدامات این چنینی زده‌اند.

معترضان فرانسوی همچنین خواستار لغو لایحه بحث‌برانگیز امنیت جهانی که به پلیس و نیرو‌های امنیتی برای نظارت گسترده اختیارات بیشتر می‌دهد و همچنین لغو لایحه تحکیم احترام به اصول جمهوری که جمعیت مسلمانان فرانسه را هدف قرار می‌دهد، شدند.

طبق این گزارش، سنای فرانسه روز پنجشنبه به اتفاق آرا این لایحه را با متن جدیدی از ماده ۲۴ تصویب کرد. این ماده قبلاً به دلیل محدود کردن گردش عمومی تصاویر خشونت پلیس مورد انتقاد قرار گرفته بود.

این لایحه چارچوب جدیدی را برای استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین به منظور اهداف نظارتی پلیس فراهم می‌کند و همچنین به مامورانی که در حین خدمت نیستند، اجازه حمل سلاح در ملاعام را می‌دهد.

لایحه امنیتی مذکور از زمان تصویب در مجلس ملی فرانسه در نوامبر گذشته، به دلیل محدود کردن آزادی عمومی و نقض قوانین حریم خصوصی، مورد انتقاد گسترده‌ای در داخل و خارج این کشور قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.