فیروز سیر ایالت کلانتان مالزی ؛منطقه ای چند مذهبی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

ایالت کلانتان مالزی

ایالت کلانتان مالزی یکی از سیزده ایالت واقع در مالزی با مرکزیت کوتا بارو (Kota Bharu) است. این ایالت در حدود ۱٫۷ میلیون نفر جمعیت دارد و از مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار کیلومترمربع برخوردار می‌باشد. دین بیشتر مردم این منطقه اسلام است، هر چند به دلیل چند مذهبی بودن کشور مالزی، دین‌هایی مانند بودایی، مسیحی و حتی هندوئیسم نیز بین مردم این منطقه مشاهده می‌شود.

کلانتان چند مذهبی

این منطقه  دارای آب و هوایی گرم و استوایی است و در تمام روزهای سال آب و هوایی بین ۲۰ تا ۲۷ درجه سانتی گراد دارد، بنابراین هنگام بازدید از این شهر رؤیایی، باید لباس‌هایی مناسب یک تعطیلات تابستانی را همراه داشته باشید.

کلانتان شهری سنتی و به دور از مدرنیته

 این ایالت با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد نسبت به سایر بخش‌های شبه جزیره مالایا سنتی‌تر و روستایی‌تر است؛ بنابراین گردشگرانی که علاقه‌مند هستند فارغ از زندگی شهرنشینی در یک  فضای آرام و رؤیایی تعطیلاتشان را سپری کنند، این ایالت را به عنوان مقصد نهایی سفرشان انتخاب می‌کنند. در این منطقه می‌توانید خانه‌هایی روستایی با تیرک‌هایی چوبی و سقف‌هایی پوشیده از سفال‌ را مشاهده کنید.

کلانتان مالزی

جاذبه‌های گردشگری کلانتان

ایالت کلانتان مالزی جاذبه‌های گردشگری بی­نظیری دارد که می‌تواند سفر شما را جذاب‌تر و هیجان انگیز تر کند، با سفرمی همراه باشید و با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیشتر آشنا شوید.

کوتا بهارو (Kota Bharu)

کوتا بهارو شهری در شمال شرقی کشور مالزی است که در مرکز ایالت کلانتان مالزی قرار دارد. بیشتر جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین در این منطقه می‌توانید مساجد زیادی را مشاهده کنید که با استفاده از اصول معماری اسلامی بنا شده‌اند.

کوتا بهارو

در این شهر کوچک موزه‌ها و معابد نیز قابل مشاهده هستند. همچنین می‌توانید از بازار که در این شهر وجود دارد بازدید کنید، یا طعم یک غذای منحصر به فرد با دستور پخت مالایی یا تایلندی را بچشید. در این شهر  هتل‌ها و مهمانسراهای بسیاری وجود دارد که پذیرای میهمانان هستند؛ با توجه به رقابت تنگاتنگی که بین مکان‌های اقامتی در این منطقه وجود دارد، شما می‌توانید یک هتل را با قیمتی مقرون به صرفه رزرو نمایید.

غذای محلی کوتا بهرو

موزه ایستانا باتو رویال (Istana Batu Royal Museum)

موزه ایستانا باتو رویال که در ایالت کلانتان مالزی و در شهر کوتا بهارو قرار دارد، یک گزینه منحصر به فرد جهت علاقه‌مندان به تاریخ و آثار باستانی است. این موزه تا سال ۱۹۶۰ به عنوان یک اقامتگاه رسمی برای یحیی پترا و همسرش شناخته می­شده و بعدها به عنوان یک کاخ زیبا برای پذیرایی از میهمان‌ها در نظر گرفته شده است؛ اما در سال ۱۹۹۱ این مکان به موزه‌ای جهت نگه داری آثار تاریخی مبدل شده است. در این مکان لوازم مختلفی مانند تخت خواب ، مبلمان و وسایل بسیار لوکس و مدرن قدیمی خاندان سلطنتی به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه ایستانا باتو رویال

معبد بودایی تومپات کلانتان (Tumpat Buddhist Temple)

معبد بودایی تومپات نیز یکی دیگر از جاذبه‌های خاص و جذاب ایالت کلانتان مالزی است. با توجه به این که هر مجسمه بودا مطابق با شرایط خاصی طراحی شده است. در این معبد مجسمه بودایی  را مشاهده می‌کنید که به دلیل بیماری به حال خوابیده به یک متکا تکیه کرده است. این مجسمه‌ی بودا یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های ساخته شده در جهان است؛ بنابراین توریست‌های بسیاری به این معبد مراجعه می‌کنند تا از این مجسمه بازید به عمل بیاورند.

معبد بودایی تومپات کلانتان

گونونگ استونگ (Gunung Stong kelantan)

گونونگ استونگ را می‌توان به عنوان یک جاذبه هیجان انگیز در ایالت کلانتان مالزی در نظر گرفت. جنگل واقع در این منطقه سرتاسر پوشیده از درختان همیشه سرسبز است که یک منظره طبیعی منحصر به فرد را مقابل چشمان توریست‌ها به نمایش می‌گذارد. این جنگل بر فراز کوه استونگ واقع شده است؛ بنابراین هم‌زمان با کوه نوردی می‌توانید از گیاهان بومی این منطقه که تنها در این جنگل یافت می‌شوند بازدید کنید.

گونونگ استونگ

خلاصه

ایالت کلانتان مالزی با وجود آب و هوای گرم و بافت سنتی که دارد از مناطق گردشگری فراوانی برخوردار است. به گونه‌ای که توریست‌ها می‌توانند در هتل‌های متنوع این ایالت با پرداخت هزینه‌ای معقول اقامت داشته باشند و از مساجد، معابد ، موزه و مناظر طبیعی که در این منطقه وجود دارد بازدید به عمل بیاورند.

برای خرید بلیط هواپیما مالزی و سفر به این منطقه زیبا و دوست داشتنی به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.