فیروز سیر بهار به کجا سفر کنیم؟ - فیروز سیر

بهار به کجا سفر کنیم؟

 

بهار بهترین فصل برای سفر است. هوای خوب مهم‌ترین فاکتور برای رزرو تور مسافرتی در بهار است. البته تعطیلات دو طولانی نوروز هم یکی دیگر از دلایل سفر در بهار است. با نزدیک شدن زمستان زمزمه سفرهای بهاری شروع‌ می‌شود. اغلب مسافرت‌های بهار در نوروز انجام‌ می‌شود. تعطیلات طولانی این روزها باعث‌ می‌شود حجم سفرها به شدت افزایش پیدا کند. هم زمان با افزایش تقاضا برای سفر در بهار نرخ تورهای نوروزی بالا‌ می‌رود. تاثیر این موضوع روی نرخ بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و همین طور اقامت هتل‌ها قابل مشاهده است. با این حال همچنان نوروز به دلیل تعطیلات و جشن سال نو زمان خوبی برای سفر است.

بعد از تعطیلات نوروز هفته اول اردیبهشت بهترین زمان برای سفر در بهار است. خصوصا برای کسانی که‌ می‌خواهند با نرخ مناسب‌تری سفر کنند. در این زمان از شدت تورهای مسافرتی کاسته شده و همه سرگرم کار و مدرسه هستند. به همین دلیل شهرهای توریستی خلوت‌تر‌ می‌شود. با توجه به کاهش گردشگران قیمت‌های کاذب جای خود را به قیمت‌های واقعی‌ می‌دهند و حالا‌ می‌توان با نرخ‌های مناسب‌تری سفر کرد.

بسیاری از تورهای نوروزی مانند تور مشهد، تور اصفهان، تور شیراز و … که جزو پرطرفدارترین‌ها هستند، همچنان در اردیبهشت و خرداد هم گزینه‌های خوبی برای سفر هستند. البته در مورد تور کیش، خرداد ماه خیلی برای سفر مناسب نیست چون هوا کم کم به سمت گرم شدن‌ می‌رود.

 

سفر در بهار

 

چه زمانی برای سفر در بهار مناسب است؟

فاکتورهای زیادی برای سفر در بهار وجود دارد. از آب و هوا گرفته تا قیمت تور و میزان شلوغی شهر، همه و همه‌ می‌تواند معیارهایی برای انتخاب یک مقصد خوب باشد. این که شما چه زمانی را برای سفر در بهار انتخاب‌ می‌کنید به چند موضوع بستگی دارد؟

 آب و هوا یکی از آن‌ها است. هوای بیشتر شهرهای ایران در بهار مطبوع است. خصوصا شهرهای جنوبی که در فصل تابستان بسیار گرم هستند، در بهار هوای خوبی دارند. بنابراین تور کیش و تور قشم بهترین انتخاب برای سفر در بهار هستند. البته هر چقدر به تابستان نزدیک شویم هوای این شهرها هم به شدت گرم‌ می‌شود.

یکی دیگر از فاکتورها برای انتخاب مقصد موضوع هزینه سفر است. بعضی شهرها به دلیل امکانات توریستی بیشتر و یا استقبال بیشتر گردشگران قیمت بالاتری دارند. برای انتخاب این شهرها هرگز به سراغ تعطیلات نوروز نروید. بهتر است سفر به این مقاصد را به بعد از عید موکول کنید. فراموش نکنید در زمان عید خبری از تورهای لحظه آخری و بلیط هواپیما چارتر نیست. این در حالی است که درست بعد از تعطیلات تعداد این تورها و بلیط‌های چارتر افزایش پیدا‌ می‌کند. بنابراین اگر به دنبال سفر ارزان‌تر هستید باید صبر کنید تعطیلات تمام شود و همه از سفر بازگردند.

 

جاذبه های شیراز در بهار

 

بهترین شهرها برای سفر در بهار

گزینه‌های زیادی برای سفر در بهار دارید اما بعضی از آن‌ها به دلایلی نسبت به دیگر شهرها برتری دارند. در ادامه چند تا از بهترین مقاصد برای سفر در بهار را معرفی‌ می‌کنیم.

تور مشهد در بهار

تور مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در بهار است. مشهد آب و هوای سردی دارد و با شروع فصل بهار هوا رو به گرمی‌ می‌رود. البته اوایل بهار احتمال دارد هنوز هوای این شهر کمی سرد باشد. به همین دلیل برای سفر به مشهد ماه‌های اردیبهشت و خرداد را پیشنهاد‌ می‌کنیم. در این ماه هوای مشهد بهاری است. مشهد جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد، به همین دلیل در این فصل حسابی سرسبز‌ می‌شود.

اغلب گردشگران تور مشهد، طرقبه و شاندیز را بیشتر‌ می‌شناسند در حالی که این شهر پارک‌ها و مناطق تفریحی توریستی زیادی دارد. چالیدره یکی از آن‌ها است. این منطقه هم طبیعت زیبایی دارد و هم امکانات تفریحی خوبی به گردشگران ارائه‌ می‌دهد.

روستای کنگ مشهد هم از دیدنی‌های مهم این شهر است. این روستا به ماسوله مشهد مشهور است. چون خانه‌های آن به صورت پلکانی روی هم بنا شده‌اند. روستای کنگ در دامنه کوه‌های بینالود و در غرب طرقبه قرار دارد. فاصله این روستا تا طرقبه حدود ۲۰ کیلومتر است.

 

سفر بهاری به مشهد

 

سفر در بهار به کیش

تور کیش از آن تورهای پرطرفدار است. کیش به دلیل نوع آب و هوایی که دارد، تابستان‌های بسیار گرم و غیر قابل تحمل دارد. به همین دلیل اغلب افراد در زمستان به این شهر سفر‌ می‌کنند. اما کیش در بهار هم آب و هوای خوبی دارد البته نه خرداد ماه. بهتر است اگر‌ می‌خواهید در بهار به این شهر سفر کنید فروردین و اردیبهشت را انتخاب کنید. اگر گرمی هوا برای‌تان مهم نیست باید بگویم که تور کیش در خرداد ماه ارزان‌تر‌ می‌شود. در واقع هرچقدر به سمت تابستان برویم از قیمت تور کیش کاسته‌ می‌شود. تا نهایتا در تابستان به ارزان‌ترین رنج خود‌ می‌رسد.

 

سفر به کیش در بهار

 

سفر به شیراز، شهر بهارنارنج‌ها

شیراز به شهر بهارنارنج‌ها معروف است و اگر در بهار به این شهر سفر کنید حتما عطر بهارنارنج گیج‌تان‌ می‌کند. این شهر یکی از توریستی‌ترین شهر‌های ایران است که تقریبا در تمام طول سال گردشگر دارد. اما بهار شیراز چیز دیگری است. بهار در این شهر بسیار زیباست، آن هم به خاطر باغ‌ها و طبیعت بکری که دارد. بخشی از مهم‌ترین جاذبه‌های شیراز باغ‌های آن است که در بهار و خصوصا اردیبهشت بسیار سرسبز‌ می‌شود. آب و هوای شیراز در بهار معتدل است و زمانی خوبی برای سفر است.

این شهر در نوروز بیشترین گردشگر را دارد. اگر‌ می‌خواهید زمانی سفر کنید که خیلی شهر شلوغ نباشد بهتر است اردیبهشت و یا خرداد را انتخاب کنید.

 

بهترین تورهای داخلی برای سفر در بهار

 

در نهایت بهار یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین فصل‌ها برای سفر است. گزینه‌های زیادی هم برای سفر داخلی و هم سفر خارجی در این فصل وجود دارد. بسیاری از کشورها هم در فصل بهار آب و هوای خوبی دارند. برای انتخاب بهترین مقصد باید چند گزینه از جمله آب و هوا، قیمت تور و همین طور زمان آن را در نظر بگیرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20,564 views بار دسته بندی : ماجراجویی و گردشگری تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.