فیروز سیر جاذبه های شهر شیکاگو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹

شیکاگو سومین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا است و جاذبه های گردشگری آن، این شهر پر از آسمانخراش را به شهری فراموش نشدنی برای گردشگران تبدیل کرده است. در اینجا به برترین جاذبه های گردشگری شیکاگو اشاره می‌کنیم تا با آشنایی آن بتوانید سفری به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

 مرکز جان هنکوک

در سال ۱۹۶۸  مرکز جان هنکوک با صد طبقه ساخته شد. این مرکز که ارتفاع ۳۴۴ متر دارد چهارمین ساختمان مرتفع شیکاگو به شمار می آید. مرکز جان هنکوک در ساحل دریاچه میشیگان قرار دارد و از آن می توان چشم انداز زیبایی از کل شهر را در اختیار داشت. این مرکز رکورد های متعددی از جمله بزرگترین استخر سرپوشیده و پیست اسکیت را در دنیا به نام خود ثبت کرده است. گردشگران با رساندن خود به طبقه نود و چهارم از طریق آسانسور که به مدت ۴۰ ثانیه طول می کشد که در واقع راهرویی روباز است، میتوانند از این چشم انداز زیبا لذت ببرند و همراه این مناظر زیبا نوشیدنی های متنوع سفارش دهند.

 مرکز جان هنکوک

پارک میلنیوم

پارک ها یکی از از مکان هایی هستند که می توان با دیدن آن ها و معماریشان در مورد فرهنگ مردم هر منطقه‌ای  اطلاعاتی کسب کرد. پارک میلنیوم نیز از جمله همان پارک هاست. اگرچه ساخت این پارک زمان زیادی را طول کشیده است اما پس از به پایان رسیدن با جذابیت های خاص خود همه را به هیجان آورد. فضای باز و محوطه چمن کاری شده فراوان و مجسمه هایی از جنس استیل و شیشه که در میان آنها می توان به مجسمه بین(لوبیا) که به عنوان دروازه این پارک شناخته می شود آن را در لیست بسیاری از گردشگران قرار داده است تا از سوژه های زیبای این پارک بازدید و عکاسی کنند. پیست یخی پارک در فصل زمستان اسکیت بازان زیادی را به سمت خود می کشاند و در فصل تابستان به یک رستوران فضای باز تبدیل می شود. بسیاری از عکاسان نیز این پارک را برای عکاسی های منحصر به فرد به خود انتخاب می کنند.

پارک میلنیوم

مگنیفیسنت مایل

از خیابان اوک تا رودخانه شیکاگو مرکز مگنیفیسنت مایل که به عنوان بخشی از بلوار میشیگان است، قرار دارد. مگنیفیسنت مایل را یکی از بهترین مراکز خرید دنیا می‌دانند. مشاور املاک با نفوذی به نام آرتور رابلوف در دهه ۱۹۴۰ این نام را برای این منطقه انتخاب کرده است. به مگنیفیسنت مایل گاهی مگ مایل نیز گفته می شود . بسیاری از جاذبه‌های توریستی شیکاکو که از جمله آنها می توان به ساختمان رینگلی، برج آب شیکاگو و موزه هنرهای معاصر اشاره کرد، در این منطقه قرار دارند.

اسکله نیروی دریایی

تفریحگاهی ساحلی در حدود ۱۰۰۰ متر در شیکاگو با باغ ها و رستوران‌ها در سال ۱۹۱۶ در دریاچه میشیگان ساخته شد. این تفریحگاه دارای وسایل بازی شهربازی کودکان مانند چرخ و فلک و همچنین  سالن سینمایی با تکنولوژی پیشرفته  آیمَکس است. اسکله نیروی دریایی شیکاگو بیشتر از هر مکانی برای کودکان جذابیت دارد این تفریحگاه دارای موزه برای کودکان نیز می باشد. موزه پنجره های رنگی اسمیت با بیش از ۱۵۰ پنجره که شامل ۱۱ پنجره تیفانی است از جمله جاذبه های این مکان برای گردشگرانی است که به رنگ ها علاقمند هستند.

اسکله نیروی دریایی

برج آبی شیکاگو

در زمان گذشته ویلیام بویینگتون برج ۴۷ متری طراحی کرده بود که زمانی نقش بسیار مهمی در سیستم آبرسانی شیکاگو بازی می کرده است.  این بنا یکی از معدود بناهایی است که پس از آتش سوزی سال ۱۸۷۱ که کل منطقه تجاری شهر را از بین برد، جان سالم به در برده است. امروزه برج آب شیکاگو نماد مقاومت شهر محسوب می شود. این ساختمان سنگ آهکی محل برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان و عکاسان بومی می باشد.

برج آبی شیکاگو

موزه تاریخ طبیعی فیلد

موزه تاریخ طبیعی فیلد در ابتدا به منظور برپایی نمایشگاه ها طراحی شده بود اما پس از مدتی این موزه به مجموعه‌ای از دست سازه های تاریخ طبیعی و نمایشگاه‌های دائمی تبدیل شد. در سال ۱۹۲۱ این مجموعه به محل کنونی خود یعنی گرند پارک منتقل شد و اکنون به عنوان بخشی از پارک موزه میوزیم کَمپوس به شمار می رود. در واقع این موزه موجودیت خود را مدیون نمایشگاه بین المللی است که در سال ۱۸۹۳ در شهر شیکاگو برگزار شد. این موزه نمایشگاه هایی از مجموعه ای گسترده است شامل اسکلت های دایناسور ها، حیوانات بزرگ مانند فیل های آفریقایی و سازه های بومیان آمریکا که در میان آن ها اسکلت ۱۲ متری تیرانوسوروس یکی از جاذبه های مهم این این موزه به شمار می رود بسیاری از گردشگران اگر از دایناسوری به نام «سو» دیدن نکنند احساس می‌کنند سفرشان ناتمام مانده است.

موزه تاریخ طبیعی فیلد

آکواریوم شِد

یکی از  مکان‌های پربازدید شیکاگو آکواریوم است.  این آکواریوم در سال ۱۹۳۰ ساخته شد و سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و از پربازدید ترین آکواریوم های ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. آکواریوم جان جی شد، در همان پارک موزه ساحلی واقع شده است که موزه تاریخی فیلم قرار دارد.

این آکواریوم بیش از ۱۵۰۰ نوع از موجودات آبزی، از جمله ۳۲۵۰۰ ماهی، حشرات و دوزیستان و مجموعه کاملی از پرندگان را در خود جای داده است. آکواریوم شد با بخش بندی منحصر به فرد خود که آن را به صورت موضوعات جداگانه تقسیم کرده اند کمک بسیاری به بازدیدکنندگان برای صرفه جویی در وقتشان در بازدید از کل آکواریوم کرده است. به عنوان مثال می توان بخش مرجان کارائیبی و یا بخش ظهور آمازون را نام برد. در این آکواریوم می‌توانید آبزیانی مانند نهنگ سفید و دلفین نیز مشاهده کنید که این بخش از پربازدیدترین بخش های آکواریوم شد می باشد.

آکواریوم شِد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 383 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.