فیروز سیر جاذبه های گردشگری بارسلون - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری بارسلون

بارسلونا شهر زیبا، پر جنب و جوش و شاد می باشد. به شهر گیتار نوازان دوره گرد و بهشت آفتاب دلچسب و دریای مدیترانه زیبا معروف است. معماری های عجیب و خیره کننده این شهر را به یکی از قطب های گردشگری در جهان تبدیل کرده است. به دلیل وجود آفتاب، ساحل و دریا، موزه و آثار معماری تاریخی، مرکز خرید و تفریح، رستوران ها و کافه ها به عنوان اروپای تمام عیار شناخته می شود. در این مقاله به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری بارسلون خواهیم پرداخت. اگر قصد بازدید از این شهر را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری بارسلونا

معرفی جاذبه های گردشگری بارسلون

سبک زندگی سرزنده و ساحل خیره کننده ، بازدید از این شهر را برای گردشگران جذاب کرده است. این شهر به دلیل وجود مناظر زیبا و شگفت انگیز، معماری نفس گیر و جاذبه های فرهنگی عالی به عنوان مقصدی افسون گر شناخته شده است. آب و هوای مدیترانه ای، معماری قرون وسطی و ساختمان های مدرن به زیبایی های این شهر افزوده است. آثار تاریخی زیادی نیز در بارسلون وجود دارد. همچنین شما می توانید در سواحل شنی بندر استراحت کنید و در فضای باز رستوران ها غذاهای خوشمزه این شهر را بخورید. در ادامه با جاذبه های گردشگری بارسلون آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا

یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون کلیسای ساگرادا فامیلیا است که یکی از کلیساهای غیر معمول اروپا و مشهورترین جاذبه ی تاریخی در بارسلونا است. این کلیسا یکی از بناهای ثبت شده در یونسکو است و در شمال بارسلونا قرار دارد. این کلیسا دارای ۱۸ برج باریک و بلند است و معنای آن خانواده مقدس است. این سازه در سال ۱۸۸۳ توسط گائودی طراحی شد. ساگرادا فامیلیا نمونه ای مشهور از نوآوری معاصر معماری سورئالیستی می باشد. ساخت این بنا هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است. در بدو ورود به این کلیسا مجسمه های سنگی که هر کدام دارای فلسفه ای خاص است را مشاهده خواهید کرد. طول این بنا ۹۰ متر و ارتفاع آن ۶۰ متر است. این کلیسا دارای فضای داخلی خیره کننده و سقف تزیین شده و شیشه های رنگی پنجره هاست.

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

 

محله گوتیک یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون

از دیگر جاذبه های گردشگری بارسلون محله گوتیک است. این محله به مدت دو هزار سال مرکز معنوی و سکولار بارسلون است. در این محله ساختمان های باستانی رومی و قرون وسطی نشان دهنده تاریخ غنی این منطقه است. این محله در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی مرکز اداری شهر بود و خیابان های این محله باریک، پیچ در پیچ و سنگ فرش شده هستند که باعث شگفتی گردشگران می شود. صندلی های رستوران های کوچک این محله در پیاده رو قرار دارند که میزبان گردشگران هستندو همچنین در این محله رستوران، موزه و بوتیک های کوچک وجود دارد. موزه پیکاسو و میدان ری تاون که گاهی اوقات محل برگزاری کنسرت ها می باشند نیز در محله گوتیک قرار دارند.

محله گوتیک یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون

محله گوتیک یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون

مرکز اجتماعی بارسلون، لارامبا

لارامبا، یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون، قطب زندگی اجتماعی مردم در این شهر است. خیابان عریض موجود در این شهر با سایه های درختان، این شهر را به دو قسمت مجزا تقسیم می کند. پیاده روهای این خیابان عریض دارای تعداد زیادی مغازه، رستوران و کافه می باشد و به این دلیل به عنوان یکی از پرطرفدارترین پاتوق های شهر شناخته می شود. مرکز خرید  Mercat de la Boqueria بازاری رنگارنگ است که دارای میوه، سبزیجات و محصولات غذایی است. سالانه گردشگران زیادی برای دیدن اجراهای خیابانی به این شهر جذب می شوند. در میدان Pala Reina خانه های تاریخی وجود دارند که دارای مغازه، کافه و رستوران می باشد. فواره سه خواهر الهه ی لذت، جذبه و زیبایی که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است در مرکز آن قرار دارد. پالائو گوئل یکی از بناهای مهم موجود در خیابان لارامباست که توسط آنتونی گائودی در سال ۱۸۸۶ طراحی شده است. صاحب این بنا از حامیان بزرگ هنر بود. در این بنا برای شعرخوانی و کنسرت های شخصی سالن بزرگی وجود دارد. دکور مجلل، پارچه های با ارزش و مبلمان دست ساز موجود در این ساختمان بیانگر ثروت عظیم صاحب این بناست.

مرکز اجتماعی بارسلون، لارامبا

مرکز اجتماعی بارسلون، لارامبا

ساحل بارسلونتا

بخش های جدا نشدنی جاذبه های گردشگری بارسلون دریا، ساحل و آفتاب می باشند. در بخش آفتابی شهر منطقه ای رویایی به نام ساحل بارسلونتا وجود دارد. این ساحل شنی و رستوران های دریایی معروف آن وسوسه انگیز است. طوری که دلتان می خواهد تمام روز را در آنجا بمانید. علاوه بر قدم زدن، شنا کردن و آفتاب گرفتن در این ساحل می توانید به موج سواری و قایق سواری نیز بروید.

ساحل بارسلونتا

در این مقاله سایت گردشگری سفرمی به معرفی جاذبه های گردشگری بارسلون پرداخته است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کنند. این شهر دارای بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد.

خلاصه

اکثر اوقات شما با شنیدن اسم بارسلون یاد تیم فوتبال قوی آن می افتید اما جالب است بدانید این شهر علاوه بر اینکه در رشته ورزشی فوتبال عالی است از نظر گردشگری نیز فوق العاده می باشد و جاذبه های گردشگری بارسلون سالانه تعداد زیادی از گردشگران را جذب می کنند.

برای خرید بلیط هواپیما بارسلون و رزرو هتل بارسلون میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 369 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.